Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is niet helemaal waar, bij mijn aflevering was wat misgegaan mbt het inruilproces van mijn "oude" tesla, hierdoor was mijn auto niet vrij gegeven dus kreeg ik ook geen telefoontje van de ds.
En bij mij ging er ook heel veel mis. Bij de aflevering bleek er geen kentekenplaat kentekenplaat te zijn, waardoor die in eerste instantie niet doorging. Wel netjes opgelost met een loaner en aflevering aan huis.
 
Eerder gemeld dat je je daar niet teveel van voor moet stellen. Ik kwam niet voorbij de boarding. Heb begrepen dat dit nu anders is en een Factory Tour in Tilburg standaard zou zijn..

Wij zijn afgelopen donderdag de MS gaan ophalen in Tilburg. Bij het delivery center aangegeven dat een rondleiding door de fabriek was toegezegd bij de verkoop van de auto. Ze zouden proberen of er nog een plek te regelen was. Na de instructies video's konden we instappen in een busje voor de rondleiding met een erg enthousiaste juffrouw. Daarna de auto's onthuld, nog een beetje uitleg en rijden naar Groningen.
Rond leiding door de fabriek was interessant om te zien. Vooral hoe de auto's uit de containers komen.
 
Wij zijn afgelopen donderdag de MS gaan ophalen in Tilburg. Bij het delivery center aangegeven dat een rondleiding door de fabriek was toegezegd bij de verkoop van de auto. Ze zouden proberen of er nog een plek te regelen was. Na de instructies video's konden we instappen in een busje voor de rondleiding met een erg enthousiaste juffrouw. Daarna de auto's onthuld, nog een beetje uitleg en rijden naar Groningen. Rond leiding door de fabriek was interessant om te zien. Vooral hoe de auto's uit de containers komen.

Fijn dat de tour toch nog geregeld kon worden. Veel plezier en veilige kilometers met de Tesla!
 
Mijn bestelde S75 had in eerste instantie een oplever datum van eind oktober/begin november. Midden augustus stond deze in ene op eind september/begin oktober.... Maar sinds vorige week staat de levering weer op oktober/begin november.

Huidige status is;
Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten

Meestal is het originele tijdskader juist. Op een bepaald moment krijgt iedereen een vroegere datum te zien, maar dit wordt een tijdje later weer herroepen. Is een beetje standaardprocedure aan het worden. De achterliggende reden ontsnapt mij ook.
Maar ik vrees (voor jouw zenuwen) dat het eind oktober zal worden… . :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Model S 75D

besteld: 31/07/2017
bevestigd: 31/07/2017
productie: 22/08/2017
uit productie en op transport: 05/09/2017 (14 dagen productie!)
vermoedelijke leveringsdatum: eind oktober
Interessant... het was dus een drietal weken voor hij in productie ging.
Ik zit met mijn MX100D op 18/8 voor bestelling en bevestiging... denk dus dat productie deze week moet starten. 14 dagen productie lijkt wel lang. Dacht dat het 2-5 dagen was.
 
Interessant... het was dus een drietal weken voor hij in productie ging.
Ik zit met mijn MX100D op 18/8 voor bestelling en bevestiging... denk dus dat productie deze week moet starten. 14 dagen productie lijkt wel lang. Dacht dat het 2-5 dagen was.
Ik heb begrepen uit het Engelstalige deel van het forum dat er een 2.000-tal wagens terug nagekeken dienden te worden owv een fout in de bedradingen. Vandaar een achterstand in de productie. Nu, er wordt veel teveel gezegd/gegist/geklaagd dus wat er van aan is, Joost zal het weten. Ik ben blij dat die van ons er aan komt!
 
  • Informative
Reactions: Noelis
Pfffff.... Omdat mijn auto inmiddels al 3,5 week in Tilburg staat, maar (weer) eens aan de bel getrokken waar ie blijft. Dit was de response:

We werken met een gemiddelde, gezien de enorme drukte kan er momenteel een kleine vertraging ontstaan. Op dit moment is uw auto nog bezig met het proces van eindassemblage en inspectie. De huidige verwachting is dat wij u in de loop van volgende week zullen benaderen om een afspraak in te plannen.

- Reservering: 26 mei 2017
- Bevestigd: 1 juni 2017
- In productie: 06 juli 2017
- Op de boot: 01 augustus 2017
- Aangekomen in Tilburg: 12 augustus 2017
- Verwacht: 24-31 augustus 2017 August - Early September

Dat "August" kunnen ze inmiddels ook wel schrappen uit My Tesla, tenzij ze "August 2018" bedoelen...

In elk geval ziet het er naar uit dat ie minimaal 5 weken in Tilburg zal verblijven, zo niet langer :(:mad:
 
Pfffff.... Omdat mijn auto inmiddels al 3,5 week in Tilburg staat, maar (weer) eens aan de bel getrokken waar ie blijft. Dit was de response:



- Reservering: 26 mei 2017
- Bevestigd: 1 juni 2017
- In productie: 06 juli 2017
- Op de boot: 01 augustus 2017
- Aangekomen in Tilburg: 12 augustus 2017
- Verwacht: 24-31 augustus 2017 August - Early September

Dat "August" kunnen ze inmiddels ook wel schrappen uit My Tesla, tenzij ze "August 2018" bedoelen...

In elk geval ziet het er naar uit dat ie minimaal 5 weken in Tilburg zal verblijven, zo niet langer :(:mad:
Bij mij was het vorig jaar ook een week later door een stuk dat niet beschikbaar was in Tilburg.