Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees van onze Amerikaanse vrienden dat gisterenavond de eerste VINs voor de P85Ds werden uitgedeeld. Nog een paar weken en we zullen weten hoe een D zich gedraagt. Kwijl, kwijl, ...

Ja, ik zag het ook net.
Maart is zooooo lang...
Woensdag gaat m'n BMW M5 weg, tot levering van de Tesla dan rondrijden met een Mini Cooper S...

Weet je zeker dat er in december geen P85Ds werden gebouwd voor Europa?
 
Weet je zeker dat er in december geen P85Ds werden gebouwd voor Europa?

Onwaarschijnlijk. Voor het afgelopen kwartaal is de guidance (het exacte cijfer gaan we woensdag na beurs horen) dat ze 7800 wagens zouden uitgeleverd hebben. Om hun target van 35.000 stuks over 2014 te halen betekent dit dat ze in Q4 nog ongeveer 13.000 wagens moeten uitleveren. Dat is veel maar niet onhaalbaar als de lijn op iets meer dan 1000 stuks per week draait (en er zitten natuurlijk nog wagens in transport maar dat is elk kwartaal zo). De basis waarop Tesla rapporteert is niet het aantal geproduceerde wagens maar het aantal uitgeleverde. Gezien het transport van 6+ weken voor Europa en het gegeven dat de productie van de P85D zou starten ergens eind november, kunnen ze geen P85Ds uitleveren in Europa voor het einde van Q4. Om de Europese wagens te kunnen tellen in een kwartaal moeten ze die dus steeds in het begin van het kwartaal bouwen. Vandaar dat onze leveringen pas ten vroegste eind februari 2015 te verwachten zijn en de eerste P85Ds voor de locale markt zijn.
 
Last edited:
Ik sta nu 15 dagen 'de fabriek is uw Tesla aan het bouwen..." ... volgens de DS zal hij over enkele dagen de fabriek verlaten. Benieuwd wat er is gebeurd... Levering staat nog steeds op dezelde tijd (begin december). Hoop op een snelle trein, snelle overslag en snelle boot... Vanuit de USA altijd wind mee, toch?
 
Eindelijk...
Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek...
Ik sta nu 15 dagen 'de fabriek is uw Tesla aan het bouwen..." ... volgens de DS zal hij over enkele dagen de fabriek verlaten. Benieuwd wat er is gebeurd... Levering staat nog steeds op dezelde tijd (begin december). Hoop op een snelle trein, snelle overslag en snelle boot... Vanuit de USA altijd wind mee, toch?
 
Die nieuwe lichtingen gaan dus een stuk vlotter. Net de datum gekregen; 14-11 wordt ie geleverd. Heeft even geduurd, 01-07 definitief besteld. Maar dat extra wachten zou gecompenseerd moeten worden met het aanwezig zijn van de nieuwe hardware. Iemand z'm auto al opgehaald die al voorzien is van de nieuwe hardware? Of zit die van mij bij eerste bootlading?
 
Die nieuwe lichtingen gaan dus een stuk vlotter. Net de datum gekregen; 14-11 wordt ie geleverd. Heeft even geduurd, 01-07 definitief besteld. Maar dat extra wachten zou gecompenseerd moeten worden met het aanwezig zijn van de nieuwe hardware. Iemand z'm auto al opgehaald die al voorzien is van de nieuwe hardware? Of zit die van mij bij eerste bootlading?

extra wachten?
 
Allemaal op dezelfde boot? Mijne is bevestigd op 8 augustus, dus ik wil 'm wel eerder he? :wink: Iemand die een gokje durft te doen op de kentekens? Laatst uitgegeven kenteken volgens RDW is 3-XVR-44 ... komen we in de 9-XXX-serie ?


Mijn auto heeft een confirmatie date van 22 augustus. Deze ochtend kon mijn DS melden dat de auto onderweg is naar New York en verwachte levering in week 49 is.

Nog heel even geduld dus.

Eindelijk.....
' Productie voltooid
Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek.'

Eind november toch nog haalbaar!? Ik begreep van de DS dat mijn Tesla best al een paar dagen onderweg kan zijn.
 
Ik heb inmiddels ook een afspraak voor aflevering op 14-11. Bevestigingsdatum was 26-06. Ben heel benieuwd, vooral ook naar wat er anders is dan bijv. de Tesla die ik heb proefgereden (zoals autopilot hardware en de andere wijzigingen die in Tesla's blog werden genoemd).
 
Wat hebben we vandaag geleerd tijdens de First Tuesdays? Ik heb 3 dingen opgepikt:
Men houdt de lippen stijf op mekaar mbt het aantal bestelde D / P85D modellen, buiten dat veel, heel veel mensen hebben upgegrade.
In januari zal er waarschijnlijk opnieuw een retooling van de lijn gebeuren in het kader van de voorbereidingen voor de productie van de X.
Er wordt niet snel een P85D testwagen verwacht. De kans is groot dat die er pas komt bij de uitlevering van de eerste P85D wagens voor de klanten.
 
Last edited:
Haha, ja ik dacht hetzelfde ....:wink:
Ha, zie het nu zelf ook :smile: Ongeduld neemt toe :smile:

- - - Updated - - -

Spannend hoor, nog maar anderhalve week voor jullie.

Stond de levering bij jullie op "november" of op "begin november" of nog iets anders?
Zelfde als dicktump; eerst eind oktober, daarna november. Nu 14-11 10:00 in Tilburg! Blij!