You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan zou je 93% overhebbenHet is iets meer, een 60 heeft 14 x 4,5 = 63kW, waarvan 58,5 beschikbaar voor de gebruiker.
92,3%? (het is niet 58,5 kWh over van 63 kWh maar 54 kWh over van de origineel beschikbare 58,5kWh)
@one-ten werken de TPMS sensoren weer na de laatste SW update?
Ik laad op dit moment met de P85 vaak met 40-50kWh SuC en ik denk ook dat de koude batterij daar deels debet aan is.
Volgende week een rit van zo'n 250km naar de Ardennen en zal na 200km (SoC dan +/- ~10%) de auto een op SuC Urmond aansluiten en mijn 'warme laadsnelheid' posten.
jazeker , dat kan. Maar alleen Tesla ontvangt deze.Wauw! Dat wist ik nog niet. Kun je die bug rapport ook melden zonder verdere afspraak en of verplichtingen?
laten wij het met zijn allen doen
jazeker , dat kan. Maar alleen Tesla ontvangt deze.
Dus bij een probleem of twijfel deze handeling uitvoeren. En later eventueel een afspraak plannen.
Er is kennelijk een groot verschil tussen een 60 en een 85. Zo rij ik regelmatig op en neer naar Leiden vanuit de regio Alkmaar. Dat is 65 km enkele reis. Ik doe dat met maximaal 103 km/h, vaak nog wat langzamer. Na meer dan 50 km zijn mijn gele streepjes pas weg.
Toch krijg ik altijd mijn verbruik onder de 200 wH/km. Mijn ATA is nu 199 en die loopt in de winter niet op.
Ik heb toevallig gisteren nog weer eens een test gedaan om te meten van 0 naar 100 %. Rondjes blijven rijden tot hij met 0 procent bij supercharger Zwolle aankwam. Accu temperatuur 30 graden bij aankomst.
Start met 96 kW. Na tien minuten nog 70kW, toen 5,4 kWh geladen = 10%
Na 20 minuten nog 50kW snelheid, toen 17kWh geladen = 33%
Na 30 minuten nog 40kW snelheid, toen 25kWh geladen = 47%
Na 40 minuten nog 35kW snelheid, toen 33kWh geladen = 61%
Na 50 minuten nog 25kW snelheid, toen 38kWh geladen = 72%
Na 60 minuten nog 20kW snelheid, toen 43kWh geladen = 80%
Na 70 minuten nog 18kW snelheid, toen 45kWh geladen = 83%
Na 80 minuten nog 15kW snelheid, toen 49kWh geladen = 88%
Na 90 minuten nog 11kW snelheid, toen 50kWh geladen = 93%
Na 130 minuten stond hij op 100%, toen 54kWh geladen. De laatste 4kWh duurden dus 40 minuten.
.
< 50Kw is geen SuperChargen.
30 minuten van 10% naar 60% dus 27kWh, gemiddeld dus met 54kW geladen. Dat blijft toch wel aan de magere kant.
Wat bedoel je hier mee te zeggen? Zat DC laders van 47kW en die komen gewoon bij je DC charging totalen hoor.
Ik bedoel dat ik <50Kw niet beschouw als het SuperChargen waar ik 2000 euro voor heb neergelegd. Overigens laad ik nooit aan een publieke lader, uitsluitend thuis en op alleen op vakantie aan de SuC. Ik geloof dan ook niets van een limiet op DC laden, maar alles van een voorzorgsmaatregel van Tesla om geen garantie issues te krijgen bij oudere modellen/accu's.
Dat dus. Ik heb screenshots uit 2013 van de Tesla website waar hele andere claims op staan.Er is dan misschien geen expliciete garantie, maar er zijn wel specificaties meegegeven bij verkoop. Die specificaties kunnen totaal niet meer gehaald worden. Als morgen de auto nog maar 100 km/u zou rijden, heb je toch ook een probleem.
Als er echt een veiligheidsrisico zou zijn, is er toch maar een mogelijke houding: een terugroepactie opzetten en het veiligheidsrisico wegnemen.
Een soortgelijk iets heeft Tesla dus gedaan met de 85kWh accu. Ookal is het ter bescherming van het product, dan hebben ze mij te informeren!