Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de NHTSA beginnen ze eindelijk wakker te worden: Tesla is facing NHTSA probe over possible design flaw in older Model S cars - Electrek

Let ook op de opmerking van de NHTSA dat constructeurs elk defect dat een veiligheidsprobleem kan zijn binnen de 5 dagen moeten melden. Dat heeft Tesla niet gedaan, want ze beschouwen dit niet als een veiligheidsprobleem. De boetes die de NHTSA hiervoor kan opleggen zijn enorm, met goede reden. Indien de NHTSA geen stok achter de deur zou hebben dan zouden alle constructeurs hier hun voeten aanvegen, cfr. dieselgate van de VW groep.
 
Hier ervaring met een 85D van eind 2015.
Met een 100% accu kom ik normaliter op 406km uit (soms 410km) bij aanschaf in 2015 was het 420km.
Niet zozeer minder actieradius, maar wel minder vermogen bij de SuC's. Het begint soms op 112kW en dan gaat het iedere 1 a 2 sec. naar beneden met 1kW om vervolgens vaak te blijven hangen tussen de 40kW en 50kW (tot 80% vol).
De auto heeft 119dkm gereden. Gebruik 75% van de tijd SuC's en de rest thuis aan de lader (50-55km p/u)
 
Hier ervaring met een 85D van eind 2015.
Met een 100% accu kom ik normaliter op 406km uit (soms 410km) bij aanschaf in 2015 was het 420km.
Niet zozeer minder actieradius, maar wel minder vermogen bij de SuC's. Het begint soms op 112kW en dan gaat het iedere 1 a 2 sec. naar beneden met 1kW om vervolgens vaak te blijven hangen tussen de 40kW en 50kW (tot 80% vol).
De auto heeft 119dkm gereden. Gebruik 75% van de tijd SuC's en de rest thuis aan de lader (50-55km p/u)
Copy paste mijn 85D, bouwmaand 4/2015, 100k km.

maar om de norm bij 100% (406km) te halen moet ik 175 Wh/km rijden, en dat is wel fors lager dan in het begin. Stiekem denk ik dat tesla hiermee degradatie verhult.

Edit: suc/dc laden bij mij nog geen 5%! Dat wijkt dus wel fors af, maar maakt kennelijk geen verschil.
 
Leve de on air updates van Tesla.
Sinds de laatste update rijdt de auto bij lage toerentallen schokkerig, stoterig.
Dat was ook een paar updates geleden, dus binnenkort weer een update omdat te verhelpen.
Zo blijft men bij Tesla updaten.

Het laden per uur is bij mijn auto, afhankelijk of er tussen de 15 tot 30 % soc, 150 tot 200 km's.
 
Ik heb onlangs een sessie laten volgen door virtual service en deed er van 2% tot 80% 1u5min over terwijl dat vroeger kon in minder dan 40 min. Volgens Tesla perfect normaal en ze geven toe dat ze de laadstroom hebben verminderd. Slechts 8000kwh aan de suc en 50.000kwh ac laden op 200.000km, 85d van 3/2016. Soc + kw is nu inderdaad = 100.
Koeling komt pas echt op dreef boven de 80% maar batterij temp gaat niet eens boven 40 graden... bizar allemaal.
Perfecte wagen die OTA om zeep wordt geholpen... en dat onder garantie. Daarom is er ook virtual service.
Spijtig dat Tesla zich hier zo laat kennen...
 
Ik heb onlangs een sessie laten volgen door virtual service en deed er van 2% tot 80% 1u5min over terwijl dat vroeger kon in minder dan 40 min. Volgens Tesla perfect normaal en ze geven toe dat ze de laadstroom hebben verminderd. Slechts 8000kwh aan de suc en 50.000kwh ac laden op 200.000km, 85d van 3/2016. Soc + kw is nu inderdaad = 100.
Koeling komt pas echt op dreef boven de 80% maar batterij temp gaat niet eens boven 40 graden... bizar allemaal.
Perfecte wagen die OTA om zeep wordt geholpen... en dat onder garantie. Daarom is er ook virtual service.
Spijtig dat Tesla zich hier zo laat kennen...
Frustrerend. An sich is dit een procedure waard. Maar ik lease slechts en ben dus geen eigenaar en weet ook niet of er algemene voorwaarden zijn en wat die zeggen.
8.000 kWh aan de SuC is ongeveer 43.000 kilometer rijden via een SuC bij mijn verbruik. Nog even en ik ben ook de Sjaak vrees ik.
 
Ook irritant vind ik dat de recharge tijdens het rijden tegenwoordig is begrensd, waardoor de auto veel minder afremt wanneer je het pedaal loslaat. In plaats van 99% one-pedal driving moet ik tegenwoordig regelmatig bijremmen.
 
Ik moest laatst bij 150 km een noodstop maken.
Gelukkig werkte de abs wel goed, want ik kon tijdens het remmen nog uitwijken.
Had net nieuwe banden, Michelin's, maar het zijn voor zo'n zware auto toch behoorlijk smalle bandjes.
Had gevraagd aan de bandenhandelaar of er geen bredere maat op kon, maar daar zijn de velgen te smal voor.

Ja, je moet toch ergens de range uithalen, maar dat gaat ten koste van de veiligheid als je een noodstop moet maken.
 
Ik moest laatst bij 150 km een noodstop maken.
Gelukkig werkte de abs wel goed, want ik kon tijdens het remmen nog uitwijken.
Had net nieuwe banden, Michelin's, maar het zijn voor zo'n zware auto toch behoorlijk smalle bandjes.
Had gevraagd aan de bandenhandelaar of er geen bredere maat op kon, maar daar zijn de velgen te smal voor.

Ja, je moet toch ergens de range uithalen, maar dat gaat ten koste van de veiligheid als je een noodstop moet maken.
Nieuwe banden remmen de eerste paar 100 km slechter, dus na 150km verbaasd me dat niets.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Dat is mij ook al opgevallen, michelh.
De remmen van de S zijn over zo'n zware auto duidelijk onderbemeten, zeg maar Tesla qualiteit.

Dat vind ik dan wel weer meevallen met mijn S: op de classic uit 2013 zijn veel onderdelen gemonteerd die Daimler destijds toepaste (toen nog 10% aandeelhouder) in de Mercedes-Benz E-klasse, waaronder de stuurhendels, cruise control en prima remschijven (Brembo).