Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Iets wat in lijn is met soortgelijke auto‘s wil toch niet zeggen dat iets goed is. Misschien hebben soortgelijke auto’s dan ook hetzelfde probleem.
Nee, maar meer dan dit willen ze er niet over zeggen. Ze zeggen nog wel dit:

Geachte heer Stroink,



Even voor de duidelijk, wij plaatsen geen laadsnelheidbeperking.

Deze kunnen wij dus ook niet verwijderen.

Zoals eerder aangeven zijn er geen fouten gevonden in uw batterij.

Daarvoor hoeven wij uw auto niet op locatie te hebben hier.
 
  • Informative
Reactions: FairFrank

2.3% degradatie per jaar voor een gemiddelde EV is blijkbaar normaal met 4.5% degradatie voor de pechhebbers. Tesla doet het beter.

ANWB spreekt over 10% bij 250.000 km. De accu van elektrische auto's: dit moet je weten

Dus ipv vage taal, zouden ze je een grafiek moeten laten zien met wat normaal is. Heb na veel helpdesk-gesprekken een allergie ontwikkeld voor ongedefineerd "normaal" - te vaak ontwijkende taal.

Maar over die max snelheid. Een 60Kw batterij laadt sowieso minder snel dan een 85. Gewoon omdat er minder cellen in zitten. Dus vanuit een technisch oogpunt snap ik het wel. Die max snelheid kreeg je waarschijnlijk eerst ook niet langer dan 10%.
 
Heb je de upgrade wel al binnen die de laadbeperkingen weer opheft? Ik heb hem ook pas sedert vorige week.
Deze info heb ik ook even gemist. Heb nu 2021.12.25.7. Net terug van Italie en Oostenrijk, laadsnelheid nog steeds geknepen. Ben benieuwd of de laadbeperkingen echt worden opgeheven. Ik gebruik SuC eigenlijk alleen in de vakanties, dus geen overmatig snelladen. Goede reis!
 
Dan is de hele gang naar een SeC toch zinloos? Het is bekend dat Tesla de laadsnelheid heeft geknepen (zie oa rechtszaak in Noorwegen) en alleen een software update kan dit weer ongedaan maken. Als die software versie er voor een S60 (nog) niet is kan je 2 dingen doen: wachten of ook naar de rechter stappen.
 
Dan is de hele gang naar een SeC toch zinloos? Het is bekend dat Tesla de laadsnelheid heeft geknepen (zie oa rechtszaak in Noorwegen) en alleen een software update kan dit weer ongedaan maken. Als die software versie er voor een S60 (nog) niet is kan je 2 dingen doen: wachten of ook naar de rechter stappen.

Het lijkt mij ook nutteloos, gezien mijn eerdere ervaringen, maar diverse mensen en vooral Wooter blijven beweren dat er iets niet in orde is met mijn auto en het dus niet aan de laadbeperking ligt.
Naar de rechter stappen ga ik niet doen, ik had me er al lang bij neer gelegd, toevallig viel het me gisteren op dat hij nóg veel langzamer laadde en voelde ik weer even ergernis die je hier dan even kwijt kunt. Maar ik ga mijn energie er niet aan verspillen. Ik kijk nog wel weer een keer wat het SUC zegt. Heb ik in ieder geval bewijs dat ik weer een keer geklaagd heb, mocht het ooit nog nodig zijn bij iets collectiefs of zo.
 
Het is bekend dat Tesla de laadsnelheid heeft geknepen (zie oa rechtszaak in Noorwegen)
Geknepen tot een ~90kW voor 85 eigenaars. one-ten kijkt aan een maximum van 50kW aan, met een gemiddelde van 33kW op een uur laden.

Lijkt me dat one-ten op het internationale deel van dit forum hier eens moet gaan polsen wat een 60 tegenwoordig hoort te laden.
 
Geknepen tot een ~90kW voor 85 eigenaars. one-ten kijkt aan een maximum van 50kW aan, met een gemiddelde van 33kW op een uur laden.

Lijkt me dat one-ten op het internationale deel van dit forum hier eens moet gaan polsen wat een 60 tegenwoordig hoort te laden.
Ja, dat kan ik nog wel eens doen, maar heb ik in het verleden wel geprobeerd en kreeg alleen reacties van het nieuwe type 60, en dat is een heel ander pakket...
 
Geknepen tot een ~90kW voor 85 eigenaars. one-ten kijkt aan een maximum van 50kW aan, met een gemiddelde van 33kW op een uur laden.

Lijkt me dat one-ten op het internationale deel van dit forum hier eens moet gaan polsen wat een 60 tegenwoordig hoort te laden.
Het is zeker niet alleen de 85 packs die geknepen zijn. Mijn S70 uit 2015 was ook slachtoffer hiervan. Het is wel heel naar dat een SeC geen serieus onderzoek wil/mag doen naar het probleem van @one-ten . Als je laadsnelheid nog maar de helft is van wat deze hoort te zijn verwacht je ten minste een sluitende verklaring hiervoor.