Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Met hoeveel zijn we eigenlijk in België die nog binnen de 8 jaar garantie zitten met hun Model S? Zonder druk uit te oefenen zal Tesla niets doen hieraan, probleem gaat vanzelf over vanwege einde garantie en praktische onbruikbaarheid van de wagen. Als we met voldoende zijn kunnen we op eenvoudige manier druk zetten, bvb door op key momenten volledige superchargers 'bezet' te houden met onze slowchargers. Als we daar de media vooraf op de hoogte van brengen kan dat wel iets veranderen.
 
Ja andere klanten gaan pesten, goed idee.
Ok @wooter , wat is jouw suggestie dan? Als @one-ten zijn beklag doet op het forum, krijgt hij te horen dat hij hier niet moet komen zagen, maar bij Tesla service terecht moet. Als verschillende eigenaars aantonen dat daar niet naar hun geluisterd wordt, maar ze enkel kosten voor batterijdiagnose moeten ophoesten die aantonen dat alles perfect is, zijn er niet veel opties. Naar de rechtbank stappen raadt je ook consistent af. Dan blijft er toch weinig anders over dan Tesla onder druk proberen te zetten via de pers? Of mis ik een oplossing?

Ik zou het ook kak vinden als de SuC een uur bezet is. Maar als ik dan uitleg krijg over wat er gebeurd is met die auto's, wat de eigenaars hebben geprobeerd en hoe ze door Tesla worden afgescheept, zou ik er wel begrip voor hebben denk ik.
 
Om je gelijk te krijgen, als je dan al gelijk hebt en de tegenpartij wil niet "horen", zijn er rechtbanken.
Onschuldigen opzadelen met jouw probleem, geeft alleen maar meer problemen.
Wil je SuC's gaan bezetten voor media aandacht, stap dan rechtstreeks naar de media, ze luisteren maar al te graag als het over "een hoge boom" gaat...
 
  • Like
Reactions: wooter and Busk
Goh, SuC onnodig bezetten vind ik echt not done (Ook al rij ik met een S85)
En volladen doe ik nooit, enkel tot 79%
Na 2 uurs rijden...heb ik echt toch wat spring momenten nodig voor mijn benen dus beetje rusten is goed voor mij
Maar ik gebruik ook enkel SuC als ik naar Nederland of Duitsland moet gaan.
En als ik naar Duitsland is dat altijd met mijn verloofde en haar kleine mormel hondje en dan moet ik toch om de anderhalve uur stoppen voor haar :p
 
Last edited:
Ik zou het ook kak vinden als de SuC een uur bezet is. Maar als ik dan uitleg krijg over wat er gebeurd is met die auto's, wat de eigenaars hebben geprobeerd en hoe ze door Tesla worden afgescheept, zou ik er wel begrip voor hebben denk ik.
Ik denk dat als ik aan zo een SeC kom met zo een actie, het vooral mijn probleem niet is maar de eigenaars er mijn probleem van maken. En ik heb niet graag problemen.
 
Mooi, tot Tesla een probleem ontdekt in een of ander onderdeel van de 3 of X en ook daar een creatieve oplossing voor bedenkt. Kom dan niet klagen want ondertussen zijn de terms & conditions wel degelijk aangepast tov van 2014-2016. Nu is 70% batterij nog steeds binnen warranty...
Tesla introduceert nu ook supercharger tarief per minuut. Combineer dat met een verlaging van de Laadsnelheid vanaf 6jaar en iedereen kan een nieuwe EV kopen alsof het een iPhone was.
Wat de S85 overkomt toont aan dat je als eigenaar totaal geen controle meer hebt over je wagen.
Daar draait het om, niets meer of minder.
 
Ik kan wel komen klagen, maar als ik van mijn hypothetisch probleem jouw probleem maak door superchargers te bezetten, wordt mijn probleem dan opgelost?
Dat lijkt me niet onmogelijk. Tesla zou gevoeliger kunnen zijn voor negatieve pers of duidelijk zichtbaar ongenoegen bij klanten dan voor een terechte klacht via de SEC die ze blijkbaar onbeantwoord laten.
EDIT
Misschien nog toevoegen: zo'n 'laadstaking' mag niet de eerste stap zijn maar als men zich na talloze andere pogingen genegeerd voelt en ondervindt dat men voor de gek én aan het lijntje wordt gehouden, dan drijft de wanhoop mensen tot dergelijke acties.
 
Last edited:
Ik hoop dat mijn s85 als die zijn 8ste verjaardag viert, er iemand is die dan de software weer naar het oude niveau kan brengen en de onnodige cadeautjes van OTA kan verwijderen.
Dam heb ik weer mijn oude trouwe s85.
Mijn P85 heeft zijn 8ste verjaardag inmiddels 2 weken achter de rug. Ik heb nog niet ge'SuC'd sindsdien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de software zo hebben gebouwd dat er per auto een dagteller meeloopt om het vermogen op te krikken na een bepaalde datum. Ik zit bovendien op een rete oude software versie, dus als ik een update krijg ben ik eens benieuwd.
 
Ik denk dat @LuckyLuke nog wel een backup liggen heeft van voor de beperkingen.
Het is in theorie mogelijk een S/X met MCU1 te downgraden naar een oudere software versie, bijv. naar 2019.12 (vanaf 2019.16 was er "chargegate"/"batterygate"). Het laden zal dan in de meeste gevallen sneller gaan en de capaciteit zal wat hoger zijn.
Echter werkt door de (te) oude software de Tesla app niet meer, je hebt minimaal 2019.40 nodig voor de app. Dit maakt helaas het downgraden van een auto voor de meeste mensen niet interessant meer.
 
Dat lijkt me niet onmogelijk. Tesla zou gevoeliger kunnen zijn voor negatieve pers of duidelijk zichtbaar ongenoegen bij klanten dan voor een terechte klacht via de SEC die ze blijkbaar onbeantwoord laten.
EDIT
Misschien nog toevoegen: zo'n 'laadstaking' mag niet de eerste stap zijn maar als men zich na talloze andere pogingen genegeerd voelt en ondervindt dat men voor de gek én aan het lijntje wordt gehouden, dan drijft de wanhoop mensen tot dergelijke acties.
Maar wat is het doel?

Verwacht je dat niet-S85-eigenaars mee de barricaden op gaan? Want ik verwacht 50-50 dat er geduwd en getrekt gaat worden omdat niet voor iedereen zo een laadstaking even goed uit komt.