Zou kunnen, maar dat is dan wel voor het eerst dat ik het constateer.Je eerste foto is in de wagen, de tweede van de app. Zou daar een vertraging/ verschil opzitten?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zou kunnen, maar dat is dan wel voor het eerst dat ik het constateer.Je eerste foto is in de wagen, de tweede van de app. Zou daar een vertraging/ verschil opzitten?
Ik heb het 1 keer meegemaakt, met mijn vorige Model X, die na wisseling van de eMMC chip zich een paar 100 kilometer later verslikte en bleef hangen. Even 12V losgekoppeld en toen stond de kilometerstand enkele honderden kilometers lager en is ie vandaar blijven doortellen.Onmogelijk, vermoedelijk een vergissing van jou kant. Er is geen enkele manier waarop spontaan de KM stand zou kunnen terugspringen.
Busje uitboren en dan kan je een plaatmoer gebruiken zoals dit:Gisteren de achterbumper van de Model S van zoonlief verwijderd omdat er een parkeersensor los was geraakt na een tikje van een medeweggebruiker. Heel veel push pins, boutjes en moertjes. Op zich geen probleem, ware het niet dat er twee boutjes niet los willen, omdat de "moer" meedraait. (afgezien van boutjes die afbreken of juist niet loswillen, maar dat is het normale gedoe bij een oude auto)
Het zijn de boutjes waarmee de twee bodemplaten aan elkaar vastzitten. Uiteindelijk heb ik de bodemplaat maar door het boutje heen getrokken en dan zie je de reden: de moer is een buisje met schroefdraad aan de binnenkant dat in de bodem gefelst zit. De weerstand van dat felsrandje is al snel kleiner dan de weerstand van een verroest boutje en dus gaat het buisje meedraaien. Persoonlijk vind ik het een waardeloze constructie voor iets waar je niet bij kunt.
View attachment 1028907
Ik heb de boel goed gangbaar gemaakt en plaatringen gebruikt om de grotere gaten in de bodemplaat te compenseren. Het zit nu weer netjes vast, maar als ik het zo laat zitten ben je natuurlijk de volgende keer weer aan de beurt want als het boutje weer wat vaster gaat zitten gaat dat busje weer meedraaien en moet ik een nog groter gat in die plaat maken.
Iemand een idee hoe je zo'n busje weer (wat) vaster krijgt, of hoe je dit anders op kan lossen?
Ik heb het 1 keer meegemaakt, met mijn vorige Model X, die na wisseling van de eMMC chip zich een paar 100 kilometer later verslikte en bleef hangen. Even 12V losgekoppeld en toen stond de kilometerstand enkele honderden kilometers lager en is ie vandaar blijven doortellen.
Uitboren, eruit halen en nieuwe blindklinkmoer erin monteren. Of zo'n clips met schroefdraad erin kan ook.
Sorry voor de late reactie en dank voor het meedenken. Het wordt dus uitboren en dan ga ik voor de plaatmoer van MikeV8.Busje uitboren en dan kan je een plaatmoer gebruiken zoals dit:
Plaatmoer speednut M6
Tomos plaatmoer M6 kopen bij Tomoshop, de online onderdelen specialist en parts webshop. Voordelig en snelle verzending!www.tomoshop.nl
Heb hier toch nog ff over nagedacht en eigenlijk is het geen goed idee om een stalen plaatmoer te gebruiken. Als ik het mij goed voor heb, is je plaatwerk van aluminium, als je een stalen plaatmoer zou gebruiken zal door het potentiaal vertschil tussen Alu en staal, galvanische corrosie ontstaan dat je aluminium zal 'opvreten'.Sorry voor de late reactie en dank voor het meedenken. Het wordt dus uitboren en dan ga ik voor de plaatmoer van MikeV8.
NB. Omdat ik toch een serviceafspraak had staan, dacht ik meteen wat van die andere plaatclips voor de Model S te bestellen, maar helaas "computer says no" want ik heb een model 3 en daar zitten die clips niet in en dan kunnen ze die bestelling niet aan mijn account koppelen. Kreeg het advies om het gewoon maar aan de balie te vragen. Zelfs Tesla valt terug op menselijk contact als iets buiten de processen valt.
Electrolytische corrosie is inderdaad een probleem, alhoewel mijn ervaring is dat het vaak niet zo hard gaat. De boutjes zijn volgens mij van staal en dus mag je aannemen dat de originele blindklinkmoeren en dus de stroken waar ze inzitten ook van staal en niet van allu zijn. Die stroken zitten denk ik aan het motorframe vast en dat is vast geen alluminium. Als ik de boel los heb zal ik er een magneetje bijhouden en mocht het wel allu zijn. Dan zet ik het wel in die speciale pasta die electrolytische corrosie tegengaat (knalgeel spul dat ook wel kanariesnot genoemd wordt)Heb hier toch nog ff over nagedacht en eigenlijk is het geen goed idee om een stalen plaatmoer te gebruiken. Als ik het mij goed voor heb, is je plaatwerk van aluminium, als je een stalen plaatmoer zou gebruiken zal door het potentiaal vertschil tussen Alu en staal, galvanische corrosie ontstaan dat je aluminium zal 'opvreten'.
Dan kan je beter een Alu blindklinkmoer gebruiken, maar daarvoor heb je dan wel ook een speciale tang nodig voor het plaatsen.
@Gtech heeft mijn voorste remschijven & blokken vervangen bij mijn S & XHoe moeilijk is het om remblokken voor en achter te vervangen op een model X, is dit iets wat mijn lokale garagehouder ook kan doen? Hij heeft niet de beschikking over de tesla toolbox oid.
Tesla geeft me een offerte van tegen de 1000 euro, dat lijkt me wat hoog.
Waauw remblokken versleten op een Tesla. Hoeveel km heb je daarvoor moeten doen?Hoe moeilijk is het om remblokken voor en achter te vervangen op een model X
Makkelijk.Hoe moeilijk is het om remblokken voor en achter te vervangen op een model X, is dit iets wat mijn lokale garagehouder ook kan doen? Hij heeft niet de beschikking over de tesla toolbox oid.
Tesla geeft me een offerte van tegen de 1000 euro, dat lijkt me wat hoog.
Slechts 140000 km, wel heel veel korte ritten van rond de 10 km, dus geen regen beschikbaar. Bij apk werd aangegeven dat ze wat dun werden en nu hoor ik rechtachter piepen. Dat zal het pieplaatje wel zijn.Waauw remblokken versleten op een Tesla. Hoeveel km heb je daarvoor moeten doen?
Hoezo geen regen bij korte ritten? Al aan het einde van m'n oprit (of is dat het begin) heb ik regen. Ik hoef 'nooit' te remmen. Dat is onafhankelijk van je ritlengte? Als je iedere rit start met een 100% gevulde accu dan begrijp ik je opmerking.Slechts 140000 km, wel heel veel korte ritten van rond de 10 km, dus geen regen beschikbaar. Bij apk werd aangegeven dat ze wat dun werden en nu hoor ik rechtachter piepen. Dat zal het pieplaatje wel zijn.
@wooter bedankt ik ga er eens rustig doorheen.
In de winter wel. Regeneren is als superladen. Zolang de batterij koud is, is dit beperkt.Dat is onafhankelijk van je ritlengte?