Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, @Johan4444 dat was ik. Leuk om even in de spits "om elkaar heen" te rijden en een thumbs up met smile uit te wisselen :):)
Mijn kleurtje is de M227 van 3M 1080.

Timan heeft volgens mij een wrap van Avery (we hebben elkaar toevallig daarover gesproken toen we allebei nog met de originele Henry Ford kleur rondreden)
Kijk! Goed gegokt dus.

Onze kleur is de S347 van 3M 1080 - Satin Perfect Blue. Ik ben benieuwd naar die van jou @FrugalFrank!

PS. Ik ben nog steeds niet gespot! :mad:
Wel regelmatig fotograferende mensen op de oprit :cool:
 
De Kadett van het Groot Handelsgebouw :oops:

GHG 20190327.jpg
 
Vanmorgen vroeg bij Bataviastad een S, X en een 3 in het zwart aan het laden. Ik was met een grijze X. View attachment 393096
Toen ik hier een paar maanden geleden stond op een zaterdag was het heel veel drukker op de hele parkeerplaats, behalve bij de DeC's. Daar stond ik alleen naast XC90 plug in die zo graag een echte EV wilde zijn dat ie ook op de charger was aangesloten. In het uurtje dat ik daar op de parkeerplaats zat te wachten (ik heb al snel genoeg van shoppen, de dames niet) heeft de drie man sterke beveiliging wel 25 auto's weggestuurd die daar wilden staan, maar niet thuis hoorden.
 
Toen ik hier een paar maanden geleden stond op een zaterdag was het heel veel drukker op de hele parkeerplaats, behalve bij de DeC's. Daar stond ik alleen naast XC90 plug in die zo graag een echte EV wilde zijn dat ie ook op de charger was aangesloten. In het uurtje dat ik daar op de parkeerplaats zat te wachten (ik heb al snel genoeg van shoppen, de dames niet) heeft de drie man sterke beveiliging wel 25 auto's weggestuurd die daar wilden staan, maar niet thuis hoorden.

Ook al ben ik een vrouw, heb ik echt een hekel aan winkelen, voornamelijk als het druk is. Daarom ga ik ff snel in de ochtend (was met 15min weer weg) en kan ik rustig een mooie parkeerplek uitzoeken. Je kunt overigens allerlei elektrische auto’s opladen daar, niet alleen Tesla’s. Tenminste laatste keer stond er van alles en nog wat echt te laden, moest zelfs dubbel checken.
 
Bataviastad heeft op P2 standaard type 2 laadpalen voor PHEV's en EV's, op P5 staan 20 DeC's die alleen geschikt zijn voor Tesla's. Als er ook andere auto's stonden deden ze precies als de XC90 naast mij net alsof, wat natuurlijk een vorm van ICE-ing is.
 
Bataviastad heeft op P2 standaard type 2 laadpalen voor PHEV's en EV's, op P5 staan 20 DeC's die alleen geschikt zijn voor Tesla's. Als er ook andere auto's stonden deden ze precies als de XC90 naast mij net alsof, wat natuurlijk een vorm van ICE-ing is.

Trust me meerdere auto’s zien chargen bij de tesla ladders, dacht toen wat een assos, maar lichtjes waren keurig aan het branden om aan te geven dat ze echt laden. Ik wou ze er op aanspreken, maar man lief hield mij gelukkig tegen ;). Alleen suc’s accepteren enkel Tesla’s voor nu. Als de aansluiting past of ze hebben een connector die er wel op past staan ze gewoon op de tesla plekken te laden bij Batavia.
 
Trust me meerdere auto’s zien chargen bij de tesla ladders, dacht toen wat een assos, maar lichtjes waren keurig aan het branden om aan te geven dat ze echt laden. Ik wou ze er op aanspreken, maar man lief hield mij gelukkig tegen ;). Alleen suc’s accepteren enkel Tesla’s voor nu. Als de aansluiting past of ze hebben een connector die er wel op past staan ze gewoon op de tesla plekken te laden bij Batavia...
1. met de Tesla Universal Mobile Connector (UMC) (zowel drie- als enkelfase versie) kun je elke auto met Type 2 aansluiting laden;
2. de Tesla Wall Connector (TWC) heeft twee instellingen voor het laden:
A: alleen Tesla's
B: alle Type 2 auto's​

De Destination Chargers bij Bataviastad zijn dus blijkbaar niet ingesteld op uitsluitend laden voor Tesla's.
 
  • Informative
Reactions: Bas.
1. met de Tesla Universal Mobile Connector (UMC) (zowel drie- als enkelfase versie) kun je elke auto met Type 2 aansluiting laden;
2. de Tesla Wall Connector (TWC) heeft twee instellingen voor het laden:
A: alleen Tesla's
B: alle Type 2 auto's​

De Destination Chargers bij Bataviastad zijn dus blijkbaar niet ingesteld op uitsluitend laden voor Tesla's.

Vandaag enkel Tesla’s gespot, maar met de feestdagen was het vol met andere merken
 
Ik heb op het forum vaker gelezen dat een TWC 2 instellingen heeft (voor alle Type 2 auto's of alleen voor Tesla). Ik heb vorige maand ook een nieuwe TWC gekocht en zelf aangesloten. De handleiding helemaal doorgenomen incl. de filmpjes. Er zit 1 potmeter/draaiknopje in voor ampera (hoe snel laden / eventueel te beperken door lagere stand te kiezen) en 2 dipswitches. De ene dipswitch is voor type aarding en de andere moest altijd in een vaste stand staan. Ik ben nergens iets tegengekomen mbt "alleen voor Tesla laden". Heb ik iets over het hoofd gezien of is er sprake van een nieuwere/andere versie lader?

(zie ook afbeelding)
 

Attachments

  • Wandlader kantoor (settings).jpg
    Wandlader kantoor (settings).jpg
    157.2 KB · Views: 29
Ik heb op het forum vaker gelezen dat een TWC 2 instellingen heeft (voor alle Type 2 auto's of alleen voor Tesla). Ik heb vorige maand ook een nieuwe TWC gekocht en zelf aangesloten. De handleiding helemaal doorgenomen incl. de filmpjes. Er zit 1 potmeter/draaiknopje in voor ampera (hoe snel laden / eventueel te beperken door lagere stand te kiezen) en 2 dipswitches. De ene dipswitch is voor type aarding en de andere moest altijd in een vaste stand staan. Ik ben nergens iets tegengekomen mbt "alleen voor Tesla laden". Heb ik iets over het hoofd gezien of is er sprake van een nieuwere/andere versie lader?

(zie ook afbeelding)
Toch staat dit in de handleiding:
DE354DED-85ED-43B4-8301-08D20FE08A5B.jpeg


Lijkt een beetje een trucje, maar zo zijn de Destination Chargers dus eenvoudig te configureren voor algemeen of uitsluitend Tesla-gebruik.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Ik heb op het forum vaker gelezen dat een TWC 2 instellingen heeft (voor alle Type 2 auto's of alleen voor Tesla). Ik heb vorige maand ook een nieuwe TWC gekocht en zelf aangesloten. De handleiding helemaal doorgenomen incl. de filmpjes. Er zit 1 potmeter/draaiknopje in voor ampera (hoe snel laden / eventueel te beperken door lagere stand te kiezen) en 2 dipswitches. De ene dipswitch is voor type aarding en de andere moest altijd in een vaste stand staan. Ik ben nergens iets tegengekomen mbt "alleen voor Tesla laden". Heb ik iets over het hoofd gezien of is er sprake van een nieuwere/andere versie lader?

(zie ook afbeelding)
Zie mijn post in topic Stekkerclub van gisteren met het antwoord!
Het gaat erom dat je met dipswitch 2 het protocol dat de TWC babbelt, kunt instellen. In de handleiding staat dat ie altijd in de UP positie moet staan maar dan praat de TWC alleen met Tesla's. In de DOWN positie praat ie legacy :p
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Bas.
EDF6C749-92DF-44E4-91CF-6A0E8EA4B2C8.jpeg
Paar maanden geleden stonden bij Batavia enkel de chargers, zie nu ook borden erbij. Nou is de foto best onduidelijk van vanmorgen, kan niet lezen wat erop staat, maar ik vermoed dat het aangeeft enkel voor tesla. Misschien hebben ze de chargers wel aangepast. Volgende x nieuwe foto maken.
Bij drukte proberen verkeersregelaars je naar andere plekken te sturen, maar als je volhoudt dat je moet laden, kun je wel naar de chargers toe.