Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
dus jij hebt geen last gehad van de neuter issues in noorwegen interessant... wij gaan in augustus

correctie: bij DEZE lader was er geen issue, omdat er een Noorse TESLA lader tussenhing. Je kan er ook laden als je de Noorse versie van de UMC koopt. Ik had TESLA gevraagd om deze in Oslo te kunnen lenen, maar dat doen ze niet (meer).
Voor alle andere laadmomenten in de hotels had ik een oplossing mee en nodig van forumlid S-19910. Zie deze post Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?
 
Ik heb een pas voor Zweden van m'n broer gekregen, die woont in Stockholm. De schijn je gratis in het tankstation te kunnen krijgen. Weet zo gauw even niet t merk en ben de komende weken niet in de buurt van m'n tesla en pasjes:oops:. Je mag m wel lenen als je wilt. Stuur me indien gewenst eind vd maand nog een berichtje.
bedankt !!! ik heb er al eentje van Gronn ....
 
@HWS klopt ik las ook zoiets.

Ben er inmiddels ook al uit. Verblijf in malmo en achter het hotel staat een parkeergarage. Daar kan je gratis op laden, je moet alleen betalen voor het parkeren. Volgens de parkeergarage mogen ze geen kosten vragen voor het opladen.
Mocht de parkeergarage bezet zijn, dan zitten er nog 2 oplaadpunten op nog geen 100 meter. Kwam hier achter door de plugshare site.

Voor de mensen die naar Oslo gaan, er schijnen 2 of 3 parkeergarage te zijn special voor electrische autos. In de garage zijn zo'n 80 plekken met 80 oplaadpunten. Het parkeren is de eerst 10 uur gratis, evenals het op laden. Je zou je hiervoor een app moeten downloaden (EV oslo kommunne) echter kan ik die niet vinden (android). Weet iemand hier meer van?
 
@HWS
Voor de mensen die naar Oslo gaan, er schijnen 2 of 3 parkeergarage te zijn special voor electrische autos. In de garage zijn zo'n 80 plekken met 80 oplaadpunten. Het parkeren is de eerst 10 uur gratis, evenals het op laden. Je zou je hiervoor een app moeten downloaden (EV oslo kommunne) echter kan ik die niet vinden (android). Weet iemand hier meer van?

download die app (EL Oslo Kommune; bestaat op iPhone) maar eens..

De garage (Akershus = 86 plaatsen vlakbij station in centrum) is meestal vol.
Werkt enkel met Noorse gsm nummer (vermoed ik..); ik kreeg alleszins mijn nr niet geregistreerd !?
Informeer best via hotel waar je zal overnachten wat de mogelijkheden zijn.
 
download die app (EL Oslo Kommune; bestaat op iPhone) maar eens..

De garage (Akershus = 86 plaatsen vlakbij station in centrum) is meestal vol.
Werkt enkel met Noorse gsm nummer (vermoed ik..); ik kreeg alleszins mijn nr niet geregistreerd !?
Informeer best via hotel waar je zal overnachten wat de mogelijkheden zijn.

aan een Noorse Sim kaart kan je niet zo maar aan geraken. Hiervoor heb je een adres in Noorwegen nodig.
Gelukkig hadden we de eerste dag een meet & greet met mensen van de TOCN Tesla Owners Club Norway
en hebben we het adres van één van hen mogen gebruiken.

op hun site hebben ze ook info voor toeristen met een tesla in Noorwegen;)
Tourist in Norway - TOCN - Tesla Owners Club Norway
 
Johan, mijn vrouw en ik gaan hetzelfde rondje Noorwegen doen, alleen vertrekken wij 19 september om 3 weken later weer thuis te komen. We rijden dus achter jullie aan. Ik zal je Trollie volgen, tenminste als daar ook je trip verslag op komt te staan.
Wat ik maar niet kan begrijpen, dat zowat iedereen de boot neemt naar Zweden/Noorwegen vanuit Denemarken/Duitsland. Waarom toch? Je kunt toch makkelijk via de SuC dat stuk rijden?

idd ik heb de color line (Kiel - Oslo) al 3 keer genomen voor een it conferentie en dat is wel leuk omdat je in presentaties zit maar om nu 24uur op die boot te zitten nee dank je.
dus voor ons gaat het via Copenhagen naar Zweden en zo naar Noorwegen
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
idd ik heb de color line (Kiel - Oslo) al 3 keer genomen voor een it conferentie en dat is wel leuk omdat je in presentaties zit maar om nu 24uur op die boot te zitten nee dank je.
dus voor ons gaat het via Copenhagen naar Zweden en zo naar Noorwegen
Ik vond het juist lekker. Om 14.00 uur weg uit Kiel. Even wat zwemmen of in het bubbelbad zitten. Hapje eten. S'avonds beetje rond wandelen en een show bekijken en een slaapmutsje nuttigen. Volgende ochtend om 10.00 uur in Oslo aankomen. Vondt dat beter als dat saaie stuk rijden.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ik vond het juist lekker. Om 14.00 uur weg uit Kiel. Even wat zwemmen of in het bubbelbad zitten. Hapje eten. S'avonds beetje rond wandelen en een show bekijken en een slaapmutsje nuttigen. Volgende ochtend om 10.00 uur in Oslo aankomen. Vondt dat beter als dat saaie stuk rijden.
Kan dat alleen maar beamen. De hele namiddag met mooi weer buiten gelezen/gezeten. Vrouw losgelaten in tax free shops. 's Avonds iets eten en naar bed. 's Ochtends na ontbijt op buitendek genieten van aankomst in Oslo, in zoverre dat iedereen al buitengereden was en onze wagen de laatste was om van boord te gaan. We stonden trouwens helemaal achteraan, dus niemand (buiten ons ego) heeft hiervan last gehad. Rondrit = 900 km extra = 24 Hr.

Toegegeven: het was wel telkens (heen en terug) mooi weer...
 
Last edited:
Kan dat alleen maar beamen. De hele namiddag met mooi weer buiten gelezen/gezeten. Vrouw losgelaten in tax free shops. 's Avonds iets eten en naar bed. 's Ochtends na ontbijt op buitendek genieten van aankomst in Oslo, in zoverre dat iedereen al buitengereden was en onze wagen de laatste was om van boord te gaan. We stonden trouwens helemaal achteraan, dus niemand (buiten ons ego) heeft hiervan last gehad. Rondrit = 900 km extra = 24 Hr.

Toegegeven: het was wel telkens (heen en terug) mooi weer...

Binnen 17 dagen hoop ik dit ook te kunnen beamen :cool:
 
Johan, mijn vrouw en ik gaan hetzelfde rondje Noorwegen doen, alleen vertrekken wij 19 september om 3 weken later weer thuis te komen. We rijden dus achter jullie aan. Ik zal je Trollie volgen, tenminste als daar ook je trip verslag op komt te staan.
Wat ik maar niet kan begrijpen, dat zowat iedereen de boot neemt naar Zweden/Noorwegen vanuit Denemarken/Duitsland. Waarom toch? Je kunt toch makkelijk via de SuC dat stuk rijden?

Hoi Simon,
je kan inderdaad via SuC-route naar Noorwegen rijden, maar aan tol op de bruggen tussen Denemarken en Zweden ben je pakweg evenveel geld kwijt als aan de ferry tussen Hirtshals en Kristiansand.
én de ferry is een stuk sneller....
Alvast véél plezier ginds gewenst; ook aan alle anderen
 
én de ferry is een stuk sneller....
Over ferry gesproken: wisten jullie (Belgen) dat er een wekelijkse ferry is tussen Gent en Brevik (Brevik - Ghent | Routes & Schedules - DFDS): de zogenaamde 'volvoboot' ?
Heb even vergeleken: voor Kiel-Oslo (1 wagen, 2 volwassenen) betaal je (enkel) 305€.
Voor Gent-Brevik (enkel) is dat 650€, maar je hebt de verplaatsing/overnachting naar Kiel niet..
De boot vertrekt op vrijdagavond 22:00 Hr en is zondagochtend om 05:00 Hr in Brevik.
Mail naar [email protected] voor meer info.
 
Hoi Simon,
je kan inderdaad via SuC-route naar Noorwegen rijden, maar aan tol op de bruggen tussen Denemarken en Zweden ben je pakweg evenveel geld kwijt als aan de ferry tussen Hirtshals en Kristiansand.
én de ferry is een stuk sneller....
Ietsje sneller wel, goedkoper niet; €89 voor 2 met de ferry, de brug €48 per auto.
Via de brug is 840km naar Oslo = 12 uur
via de ferry naar Hirtshals = (270km) 3 uur + 3h15' ferry + Kristiansand-Oslo = (320km) 4 uur. Totaal 10u15'

Niet zo heel veel verschil dus. Gotenborg lijkt me ook een leuke stad. Dus, bedankt voor je suggestie Dirk, maar ik blijf bij mijn route via Zweden. Kunnen we nog langer genieten van de Tesla ;)
 
Ietsje sneller wel, goedkoper niet; €89 voor 2 met de ferry, de brug €48 per auto.
Via de brug is 840km naar Oslo = 12 uur
via de ferry naar Hirtshals = (270km) 3 uur + 3h15' ferry + Kristiansand-Oslo = (320km) 4 uur. Totaal 10u15'

Niet zo heel veel verschil dus. Gotenborg lijkt me ook een leuke stad. Dus, bedankt voor je suggestie Dirk, maar ik blijf bij mijn route via Zweden. Kunnen we nog langer genieten van de Tesla ;)

Simon,

Welk hotel verblijf je in Gotenburg? Neem je een hotel met Destination Charger? of een ander met oplaadpunt?

Kevin
 
Simon,

Welk hotel verblijf je in Gotenburg? Neem je een hotel met Destination Charger? of een ander met oplaadpunt?

Kevin
Geen idee, @berg Wij zijn niet van die planners en boeken daarom niets vooraf. We nemen zelfs een tent en matras mee. Misschien slapen we zelfs in de auto, wat volgen Bjorn perfect kan ;)
De bedoeling is om de hele rit naar het noorden met SuC te doen, indien nodig DeC. Ik heb de Fivari, dus kan overal laden.

Avalon of Gothia towers nemen als hotel.

Verder zijn op alle leuke bezienswaardigheden opladers.
Zoals Liseberg, Nordstan enz
Thanks for the tips!
 
Last edited: