Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
19 juli ook in Olso voor twee dagen en daarna doorreizen naar Odda en nog een onbekende plek.
Net als ray de RFID tags aangevraagd bij Forum en Gronn Kontakt.

Nu nog opzoek naar een Chadeoma adapter die iemand te leen stelt...

Weet iemand hoe het laden in Denemarken zit, pakken ook nog 2 dagen kopenhagen mee. Laden op de bestemming is natuurlijk fijner als laden bij de supercharger.
 
Nu nog opzoek naar een Chadeoma adapter die iemand te leen stelt...

Hier is een apart draadje voor, zie Stekkerclub.

Weet iemand hoe het laden in Denemarken zit, pakken ook nog 2 dagen kopenhagen mee. Laden op de bestemming is natuurlijk fijner als laden bij de supercharger.

Ik ben afgelopen weekeinde op doorreis geweest langs Kopenhagen en alleen de Suc's bezocht van Nørre Alslev op de heenweg, en Køge op de terugweg naar Zweden.

IMG_3385.JPG


Beide zijn "overnachtingshavens" voor vrachtwagens, waarbij in Nørre Alslev afgelopen vrijdag het restaurant dicht was en verder geen eetgelegenheden in de buurt waren. Vraag me niet waarom want mijn Deens is niet wat het hoort te zijn ;). In Køge is een Burger King (zie foto). Verder bij beide zonder problemen geladen.
 
Op het gemak met de madam er bij?
Dat is de formule die wij genomen hebben, alhoewel dat ook voor problemen zorgt.
Vandaag naar de SUC in Dombas, toen de navigatie plots (VERKEERDELIJK) besliste ons 100 km rond te sturen.
Dit zorgde voor een verhoging van de zuurtegraad aan mijn rechterzijde...

IMG_1764.JPG


Maar 'gelukkig' zijn we gestopt in Folldal, een oude steengroeve met annex museum.
De zaak gaat eigenlijk pas zaterdag open en er was geen kat.

Folldal Gruver

De lokale verantwoordelijke (Paul, Engelsman uit Leeds, gepensioneerde geoloog) heeft ons dan maar een privé rondleiding gegeven in de oude mijn lokalen/installaties. Echt een aanrader na een mooie rit (het mmmmmoooie weer doet hier alles) door het RONDANE national park. Je kan ook een ritje in de mijn maken van 1 uur met het oude mijn treintje.
De brave man bevestigde ook de 'flater' van 100 km van de navigatie.

Rondane

Enige nadeel aan Dombas: er is een souvenirwinkel.
We moesten eigenlijk maar 15 min tanken, maar de wagen was letterlijk en figuurlijk volgeladen toen we vertrokken, met dank aan de madam.
Oppassen dus als jullie deze meenemen..:)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: HWS and Xfrank