Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
samen met onze persoonlijke gids (Paul) aan het kijken een TESLA voorloper in het mijn museum

Noorwegen - 1 (1).jpg
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: HWS and ebullio
volle zon om 21:00 Hr; het is hier maar gedurende 2 uur ECHT donker.
Breng dus van die oogkleppen mee (die dingen die je destijds kreeg op het vliegtuig) om te kunnen slapen, want de hotels hebben blijkbaar allemaal kamers die niet helemaal duister te krijgen zijn...

Noorwegen - 1 (2).jpg
 
  • Helpful
Reactions: Steven and Pebe
Aangekomen in Geiranger met de ferry vanuit Hellesylt, de weg aan het ingeven naar Trollstigen, met Disney cruise op de achtergrond.
Hier is het 25°C en ZONNIG wat zorgde voor een prachtige dag.

Geiranger - Trollstigen
Ik ga van de zomer ook naar Geiranger! Ziet er mooi uit

Vraagje: Wat is zijn dit voor oplaadpunten in Geiranger:
Zie: Tesla Superchargers - Norsk Fjordsenter: charge point in Geiranger

"Tesla Superchargers - Norsk Fjordsenter"

Destination chargers? (Ze staan niet op de tesla site) Heb je die gezien/gebruikt?
 
Dit zijn "normale" laadpunten. In september zijn we daar geweest (mijn auto staat links op de foto's)
Toen was het gewoon inprikken en laden, of dat nog steeds zo is weet ik niet.
De beheerder hebben we toen gesproken en als dank voor het laden hem "betaald" met alcoholische versnaperingen.
 
image.jpeg
Enkele dagen na registratie de RFid van Gronncontact ontvangen.

Route is klaar, laden buiten de SUCs is geregeld, rest enkel nog aftellen tot 5 juli.
Net geen 6000km (volgens de planning)
:):):)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    367.9 KB · Views: 40
  • Like
Reactions: Rick A.
Destination chargers? (Ze staan niet op de tesla site) Heb je die gezien/gebruikt?

Geen idee.

We logeerden in Hjelle waar we konden tanken aan de gewone stekker = 15 km/u.
Met 90% tank vertrokken naar Hellesylt, ferry naar Geiranger, naar Trollstigen en terug naar Geiranger om via andere kant van de 'national jurist weg' terug te keren naar Hjelle. Uiteindelijk een rit van 270 km en met 90 over terug aan hotel gekomen, ondanks de grote klimmen en afdalingen. Het feit dat je hier niet snel (70 km/u max) kan en mag rijden samen met de 'regen' zorgen voor een 'normaal' verbruik.

Heb hier trouwens wel meer geladen aan gewone stekker en 'plots' heb ik weer meer bereik.
Anders tankte ik 374 km op 100% vol en nu zit ik terug aan 380 km.
De wagen kan het blijkbaar goed vinden met de Noorse elektriciteit ?! :)
 
Hey guys, begin september ga ik met het gezin naar Noorwegen. Heb een route gepland, inclusief SuC stops als leidraad. De route die we gaan doen staat op Electric roadtrip through Norway with the kids. Doel is om in ieder geval boven de poolcirkel te komen zodat we wellicht nog een glimp kunnen meekrijgen van het Noorderlicht. Daarna richting het zuid westen om zoveel mogelijk van de Fjorden te zien. We proberen het zo te plannen dat het voor de kids ook nog aangenaam blijft.

Ik maak ook meteen maar gebruik om het platform trollie.com te introduceren. Mijn compagnon en ik hebben het afgelopen jaar deze site ontwikkeld omdat we een platform misten waar het uitzoekwerk van (road)trips bewaard blijft. Met Trollie is het mogelijk om je reis te plannen of de reis die je gedaan hebt vast te leggen. Anderen kunnen je reis gebruiken als inspiratie, eventueel aanpassen en boeken via Trollie of eigen kanalen. Misschien ook een leuke plek om alle Tesla / EV trips te verzamelen?

Enfin, mochten jullie nog tips of ideeën hebben voor de trip naar Noorwegen, dan hoor ik dat graag!
 
Hey guys, begin september ga ik met het gezin naar Noorwegen. Heb een route gepland, inclusief SuC stops als leidraad. De route die we gaan doen staat op Electric roadtrip through Norway with the kids. Doel is om in ieder geval boven de poolcirkel te komen zodat we wellicht nog een glimp kunnen meekrijgen van het Noorderlicht. Daarna richting het zuid westen om zoveel mogelijk van de Fjorden te zien. We proberen het zo te plannen dat het voor de kids ook nog aangenaam blijft.

Ik maak ook meteen maar gebruik om het platform trollie.com te introduceren. Mijn compagnon en ik hebben het afgelopen jaar deze site ontwikkeld omdat we een platform misten waar het uitzoekwerk van (road)trips bewaard blijft. Met Trollie is het mogelijk om je reis te plannen of de reis die je gedaan hebt vast te leggen. Anderen kunnen je reis gebruiken als inspiratie, eventueel aanpassen en boeken via Trollie of eigen kanalen. Misschien ook een leuke plek om alle Tesla / EV trips te verzamelen?

Enfin, mochten jullie nog tips of ideeën hebben voor de trip naar Noorwegen, dan hoor ik dat graag!
Geen tip op idee voor Noorwegen, maar wellicht dat jij en jouw compagnon wat functionaliteit van locatoweb.com kunnen "lenen" voor Trollie? Vooral bij EV-trips is GPS tracking interessant om op te slaan/delen. Route gereden, snelheid, laadtijd etc. wordt automatisch geregistreerd op die manier. En uit eigen ervaring: ik deel online eerder foto's van mijn telefoon, dan van de camera. Allemaal te lastig met die SD-kaartjes en uploaden, etc.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Hey guys, begin september ga ik met het gezin naar Noorwegen. Heb een route gepland, inclusief SuC stops als leidraad. De route die we gaan doen staat op Electric roadtrip through Norway with the kids. Doel is om in ieder geval boven de poolcirkel te komen zodat we wellicht nog een glimp kunnen meekrijgen van het Noorderlicht. Daarna richting het zuid westen om zoveel mogelijk van de Fjorden te zien. We proberen het zo te plannen dat het voor de kids ook nog aangenaam blijft.
Johan, mijn vrouw en ik gaan hetzelfde rondje Noorwegen doen, alleen vertrekken wij 19 september om 3 weken later weer thuis te komen. We rijden dus achter jullie aan. Ik zal je Trollie volgen, tenminste als daar ook je trip verslag op komt te staan.
Wat ik maar niet kan begrijpen, dat zowat iedereen de boot neemt naar Zweden/Noorwegen vanuit Denemarken/Duitsland. Waarom toch? Je kunt toch makkelijk via de SuC dat stuk rijden?
 
Hey guys, begin september ga ik met het gezin naar Noorwegen. Heb een route gepland, inclusief SuC stops als leidraad. De route die we gaan doen staat op Electric roadtrip through Norway with the kids. Doel is om in ieder geval boven de poolcirkel te komen zodat we wellicht nog een glimp kunnen meekrijgen van het Noorderlicht. Daarna richting het zuid westen om zoveel mogelijk van de Fjorden te zien. We proberen het zo te plannen dat het voor de kids ook nog aangenaam blijft.

Ik maak ook meteen maar gebruik om het platform trollie.com te introduceren. Mijn compagnon en ik hebben het afgelopen jaar deze site ontwikkeld omdat we een platform misten waar het uitzoekwerk van (road)trips bewaard blijft. Met Trollie is het mogelijk om je reis te plannen of de reis die je gedaan hebt vast te leggen. Anderen kunnen je reis gebruiken als inspiratie, eventueel aanpassen en boeken via Trollie of eigen kanalen. Misschien ook een leuke plek om alle Tesla / EV trips te verzamelen?

Enfin, mochten jullie nog tips of ideeën hebben voor de trip naar Noorwegen, dan hoor ik dat graag!

Op de site kan ik niet zien hoe jullie rijden tussen de plaatsen. Kan dus zijn dat jullie het meepakken maar de Trollstigen en Atlanterhavsveien zijn toch wel heel erg gaaf om te doen
 
volle zon om 21:00 Hr; het is hier maar gedurende 2 uur ECHT donker.
Breng dus van die oogkleppen mee (die dingen die je destijds kreeg op het vliegtuig) om te kunnen slapen, want de hotels hebben blijkbaar allemaal kamers die niet helemaal duister te krijgen zijn...

View attachment 179367
Op de Noordkaap wordt het over een week of 2 helemaal niet meer donker!