Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Zitten hier te laden aan huisje met shucko aan 2kw traag maar zeker. Merk dat ik een schokje elektriciteit krijg als ik sta te laden, aan de verchroomde spullen, deurstijlen of klinken... Iemand dat al meegemaakt? Aardingsprobleem? Schokje is zoals schrikdraad redelijk zacht

Heel bizar nog nooit gehad
 
IMG_3778.jpg
IMG_3779.jpg
De grootste SuC in Europa was helaas nog niet open.
 
In Oslo een bizarre hoeveel elektrische auto's gezien. Ik denk zo'n 10 procent van het wagenpark. Mooi al die zoevende auto's in de stad. Doet futuristisch aan. Op een parkeerterrein zie je zo 10 tesla's staan. Ook de X een paar keer gezien. Je kan gratis parkeren in de stad, wel rekening houden met de max aantal uren! Had een probleempje met de 12v batterij, is in een half uurtje opgelost door Tesla, prima geregeld

IMG_20160818_173518.jpg
 
Waar kan je het beste de transponder / fritak autopass tag plaatsen? Ik heb hier wel eens gelezen op de ruit in het zwarte deel naast de achteruitkijkspiegel, maar dat zwarte deel is er bijna niet bij een auto pilot uitvoering..

Al van verschillende mensen vernomen dat ze de transponders achter de nosecone plaatsen.
Probleem is natuurlijk groot als de poort niet reageert op de transponder.:eek:
Ik hou alle kaarten veiligheidshalve bij in de buidel van m'n zetel. ;)
 
Normaal gezien wel, maar als je hem achter de nosecone geplaatst heb haal je die niet op één twee er uit als je voor de slagboom staat… . ;)
In Noorwegen heb ik geen slagbomen gezien bij tolwegen. Wel stoplichten die soms op groen sprongen.
Echter maakt het niet zoveel uit omdat ze op basis van kenteken dat weer centraal verwerken.
Ik weet zeker dat mijn transponder niet bij alle poorten is gedetecteerd en toch is de financiële afwikkeling prima gegaan.
 
Trans
Normaal gezien wel, maar als je hem achter de nosecone geplaatst heb haal je die niet op één twee er uit als je voor de slagboom staat… . ;)

Transponder in de nose cone werkt perfect.
Geen electromagnetische afscherming daar.
Van ver gingen de lichten al op groen.

Uiteraard hebben we dan niet zelf uitgevonden; maar van het us forum in 2012 gehaald.
In Californië hadden ze toen grote problemen met het vinden van de juiste locatie om de tag te plaatsen.
Tot iemand de nose cone probeerde.

Nose cone is trouwens in enkele seconden te verwijderen.

Als je hem nog hebt; tenminste....
 
Wij zijn einde mei/begin juni geweest.
Niks transponder geïnstalleerd.
Niks ontvangen van boete/faktuur/...
Tenzij de Noorse administratie even snel werkt als de onze, dan komt er nog wel iets.

Als ik mij niet vergis was het S-19910 zelf die dit (=niks installeren) aangegeven had, op het moment dat we gegevens verzamelden om een groepsaanvraag van transponders te doen. Ze hadden ondertussen wel begrepen dat een TESLA met buitenlandse nummerplaat ook een elektrische wagen is.
 
Klopt, alle foto's worden manueel gevalideerd. Daar vliegen de meeste Teslas er al uit.
Komt er toch een rekening; dan moet je bewijzen (inschrijvingspapieren) dat je electrisch rijdt; en niet betalen .

Maar dat geldt niet voor andere landen waar je een tolpas kan kopen.
Frankrijk, Italië bvb...
Ook die pass kan in de nosecone.