prettig
Active Member
Die forse prijsverlaging geeft toch een dilemma. Wat inruil/verkoop prijzen opgevraagd (moet ze nog zien te verwezelijken). Heb een M3 LR RWD (wltp 600km) uit 2019.
Als ik zie wat ik zou moeten bijleggen op een nieuwe model Y LR, dan valt dat erg mee. Bijtellingsverlies is z'n 2,5K (netto over resterende maanden) tov de Y. Daarna moet ik de M3 toch eruit doen of naar prive trekken. Vennootschapbelasting is 19% (ik koop), als ik niet investeer is dat gewoon aftikken bij de staat (bijna 11K).
Ook deel MIA kwijt (moet ik nog even uit rekenen, is zo paar K). Natuurlijk teveel afgeschreven en daar mag ik dan weer over aftikken, door de nieuwe investering "verschuif" ik dat deels.
Enige is de wltp, die is 533km bij de Y, maar die heeft wel warmtepomp. Dus verwacht in de winter niet echt veel verschil (wintersport, nu in 3 stops op 1000km zonder al teveel problemen, rij dan 140-150 kmh). Zomer maakt me niet zoveel uit.
Waarom wel doen: nieuw, met trekhaak (nu aftermarket), hw3 (ipv hw2), meer ruimte, moderner, stiller, weer volle garantieperiode, 5 jaar 16% tot 30K (als ik wacht ben ik dat kwijt). Krijg nu nog mooi bedrag voor de LR RWD.
De Y RWD....... die is echt "goedkoop" geworden, maar ga dan toch voor meer range (gewoon luxe probleem).
Ook nog even naar een nieuwe M3 gekeken, maar die is relatief gezien duurder en schiet ik weinig mee op.
Kleur, liefst quicksilver. Maar dat is weer effe 3K !? (maar goede kleur is belangrijk, dus die zal ik dan toch nemen).
Ben ik nog wat vergeten ? Ben na het rekenen toch sterk aan het twijfelen.
Als ik zie wat ik zou moeten bijleggen op een nieuwe model Y LR, dan valt dat erg mee. Bijtellingsverlies is z'n 2,5K (netto over resterende maanden) tov de Y. Daarna moet ik de M3 toch eruit doen of naar prive trekken. Vennootschapbelasting is 19% (ik koop), als ik niet investeer is dat gewoon aftikken bij de staat (bijna 11K).
Ook deel MIA kwijt (moet ik nog even uit rekenen, is zo paar K). Natuurlijk teveel afgeschreven en daar mag ik dan weer over aftikken, door de nieuwe investering "verschuif" ik dat deels.
Enige is de wltp, die is 533km bij de Y, maar die heeft wel warmtepomp. Dus verwacht in de winter niet echt veel verschil (wintersport, nu in 3 stops op 1000km zonder al teveel problemen, rij dan 140-150 kmh). Zomer maakt me niet zoveel uit.
Waarom wel doen: nieuw, met trekhaak (nu aftermarket), hw3 (ipv hw2), meer ruimte, moderner, stiller, weer volle garantieperiode, 5 jaar 16% tot 30K (als ik wacht ben ik dat kwijt). Krijg nu nog mooi bedrag voor de LR RWD.
De Y RWD....... die is echt "goedkoop" geworden, maar ga dan toch voor meer range (gewoon luxe probleem).
Ook nog even naar een nieuwe M3 gekeken, maar die is relatief gezien duurder en schiet ik weinig mee op.
Kleur, liefst quicksilver. Maar dat is weer effe 3K !? (maar goede kleur is belangrijk, dus die zal ik dan toch nemen).
Ben ik nog wat vergeten ? Ben na het rekenen toch sterk aan het twijfelen.