Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Als je geen Tesla / EV zou rijden, wat zou dan je keuze zijn?

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de lease kon ik bijna niet anders dan gaan voor een M3. Als ik straks met pensioen ga wordt het een betrouwbare gebruikte Japanner denk ik. Maar ik las dat de Dacia's ook erg betrouwbaar zijn. En je ziet er zo vele van, met name in Italië :-(
 
We hadden al een proefrit achter de rug met een Volvo V60 T5 en Mercedes C180 Estate, toen ik van de leasemaatschappij te horen kreeg dat Tesla binnen 3 maanden geleden ging leveren en in het budget viel. Ik vermoed dat het anders de Merc was geworden.
 
Hier was het ook waarschijnlijk de Volvo V60 - T5 geworden (genoeg ruimte en fijne auto)

Ik had m'n pijlen op een EV gericht maar er was weinig passends eind 2018:
  • Tesla Model S was te breed (kinderen rijden er regelmatig mee -> leek me niet verstandig) Comfort luchtvering viel me ook iets tegen en ik had iets te veel negatieve Model S ervaringen binnen netwerk.
  • Hyundai en Kia EV waren leuke auto's met veel opties maar na een kwartier rijden had ik de neiging om al weer terug te gaan naar showroom..... (prima auto's maar allemaal een beetje gevoelloos/zoutloos)
  • Nog een tussenauto overwogen (youngtimer) of doorrijden met vorige auto (al 300k op de teller), leek me allemaal toch niet optimaal vandaar de V60 - T5.
Maar toen bleek de M3 binnen 3 weken geleverd te kunnen worden :cool:
 
  • Like
Reactions: wooter
Het probleem is dat ik weet wat ik nu weet.
Meegenomen wat ik nu weet, dan zou ik mij geen raad weten zonder EV en dus zou ik geen keuze kunnen maken als een EV niet meer zou bestaan.

Wanneer Tesla er niet zou zijn geweest dan was waarschijnlijk weer een BMW geworden.
 
Sinds november 2013 geen seconde aan een andere auto gedacht. Hopelijk alleen nog nadenken over waar de kist in moet tijdens mijn uitvaart:cool:

Hierin toch?

tesla-hearse-under-your-dead-body-says-a-dutch-coachbuilder.jpg