Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Per mail ontvangen. Nieuw is dat de versie die je moet hebben niet langer 40.1 of hoger is, maar 40.2.3. Ik heb 40.1 klaarstaan. Voor de zekerheid zal ik deze vannacht laten installeren. Daarna krijg ik vast 40.2.3 gepusht. Bye bye AP1 gemak.

View attachment 529167
40.1 zit al maanden in mijn auto. Die boodschap nog nooit gekregen. Zou het kunnen dat ook 40.1 ok is maar Tesla liever heeft dat je 40.2.3 gebruikt
 
Ik heb 2019.40.2.1 en ik kreeg regelmatig 'de' boodschap.

Ze zeggen ivm VPN certificaten maar wel heel toevallig dat precies de EU regulering ook bij die nieuwe update zit.
Ik heb geüpdatet tot 40.1, en daarna een serviceafspraak gemaakt voor verder naar 40.2 etc, maar die afspraak werd gecanceld:
“Geachte heer,

Graag wil ik u erop attenderen dat uw auto reeds over de meest recente firmware versie voor uw auto beschikt. Pushen kan, in sommige gevallen, mits er een nieuwere versie beschikbaar is. Echter is dit niet kosteloos op verzoek zonder gegronde reden hiervoor.

Wij adviseren iedereen de auto waar mogelijk aan een wifi netwerk te koppelen om zo sneller software binnen te krijgen. Het geadviseerde minimale bereik is 3 of meer streepjes. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren kan ik u adviseren een openbaar netwerk te gebruiken bij bijvoorbeeld een Supercharger station. U kunt ook uw telefoon koppelen als hotspot, houd u er dan wel rekening mee dat eventuele data overdracht ten koste gaat van uw telefoon bundel. Om deze reden halen wij dan ook uw afspraak uit onze agenda.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, - Tesla Service
 
Sorry foutje, auto heeft niet 40.1 maar 40.2.1

raar dat jij die boodschap regelmatig ziet en ik nooit. Nu ja de laatste 4 weken amper in de auto gezeten . 2020.8.2 staat al weken klaar maar ik weiger die te installeren als dat mij AP1 nog slechter maakt. Ik wacht 1 mei wel af en ja dan nog altijd 2020.8.2 installeren
 
Oh, en nu gewoon een afspraak gemaakt bij het adres van de sec. Er staat ook al een jaar een maps update klaar die alleen via wifi kan, dus dat ga ik dan via de wifi van het service center doen. Voorlopig is deze afspraak nog niet gecanceld.

Via je mobiel even een wifi hotspot aanmaken en zo de updates doen. Dat is toch veel sneller? Ik ga niet voor m'n lol naar een SEC.

Mobieltje (bij een S) in de rechter deur pocket steken want de wifi antenne zit in de rechter spiegel en dan wachten.
 
Sorry foutje, auto heeft niet 40.1 maar 40.2.1

raar dat jij die boodschap regelmatig ziet en ik nooit. Nu ja de laatste 4 weken amper in de auto gezeten . 2020.8.2 staat al weken klaar maar ik weiger die te installeren als dat mij AP1 nog slechter maakt. Ik wacht 1 mei wel af en ja dan nog altijd 2020.8.2 installeren
Ik denk dat ik gespammed werd omdat ik nog op .39.16.. (of zo) zat, echt oude software die per 1 mei niet meer bereikbaar zal zijn. Deze week alleen nog de mail gehad, geen schermwaarschuwingen meer. 40.1 zal wel voldoende zijn, denk dat de mail een vergissing bevat
 
Via je mobiel even een wifi hotspot aanmaken en zo de updates doen. Dat is toch veel sneller? Ik ga niet voor m'n lol naar een SEC.
Mobieltje (bij een S) in de rechter deur pocket steken want de wifi antenne zit in de rechter spiegel en dan wachten.

De kosten hangen natuurlijk wel af van het abonnement dat je hebt.
Gisteren via een mobiele telefoon de update van 2012.8.2 naar 2012.12.5 gedaan, aangezien de auto tegenwoordig in een parkeergarage staat zonder wifi.
De hoeveelheid data viel mij mee, zo'n 310 MB.
De update van de kaart gaat toch wel om enkele Gigabytes, dus dat is een aanslag van een andere orde op je databundel.
 
Hebben jullie sinds kort ook de upgrade functie gekregen in de Tesla App? Als ik erop klik staat er iig dat ik alle upgrades als heb, welke dit ook mogen zijn.
 

Attachments

  • thumbnail_Screenshot_20200416-145728_Tesla.jpg
    thumbnail_Screenshot_20200416-145728_Tesla.jpg
    88.3 KB · Views: 64
Wie ervaart er verminderd regenereren na de laatste update? Voor de rest merk ik tijdens het rijden dat het energieverbruik meer ‘schommelt’ dan voorheen. Het lijkt dat het nieuwe logaritme ‘actiever’ is dan voorheen. Verder valt 3G net zo vaak weg al bij voorgaande updates.

grootste ergernis is het snelladen. Het maakt verschil of je een aankomst punt de SuperCharger wel of niet aangeeft. Zelfs als je al meer dan 100 km hebt gereden. Zonder SuperCharger aan gegeven te hebben is de accu niet of nog niet voldoende op warmte. De laadsnelheid begint rond de 87kW en zakt dan naar 47kW over 20% tot 70%.
Heb je wel de SuperCharger aangegeven waardoor de accu wordt voorverwarmt dan is de laadsnelheid hoger 100kW + en zakt dan wel snel naar 67kW en verder terug.

Wat ik opmerkelijk vind is dat de accu niet opgewarmd word met de restwarmte van de stator. Deze is gemiddeld bij 100 km/u 60 graden, en je zou toch verwachten dat het systeem deze warmte zou gebruiken ipv HV?