Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.
Betaalde vorige week € 29,59 excl. afmeldkosten en BTW. Kun je niet veel demontage voor uitvoeren, lijkt mij.
(Uiteraard gewoon goedgekeurd.)
Sh*t, ik betaalde €29,90, ik ben dus afgezet. O nee, bij mij was het allemaal inclusief ;)
Ik vermoed dat ze voor dat bedrag bij mij hooguit een blik op de bodemplaat hebben geworpen.
 
Vandaag teruggebeld door Kwikfit, ze kunnen mijn Model S uit november 2013 niet keuren omdat de bodemplaat er dan onderuit moet? Raar verhaal...
Wat een verhaal. Ik heb ook minder dan 30 euro betaald en vooral staan kletsen over Tesla's en uitgelegd hoe de frunk open en dicht moest.

De man had in 2011 (!) al een certificaat gehaald bij Bosch om te werken aan EV's. Over hoe je moet omgaan met hoogspanning en zo. Hij was blij eindelijk een klepje te mogen openmaken! :)

Gecombineerd met de winterbandenwissel, klaar in een uurtje....

Maar goed, we kunnen er weer twee jaar tegen met deze APK.
 
De man had in 2011 (!) al een certificaat gehaald bij Bosch om te werken aan EV's. Over hoe je moet omgaan met hoogspanning en zo. Hij was blij eindelijk een klepje te mogen openmaken!

...

Maar goed, we kunnen er weer twee jaar tegen met deze APK.

Een APK keurmeester gaat eens in de 4 jaar op voor de verlenging van zijn bevoegdheid. Elektrische auto’s zijn daar denk ik nog geen vast onderdeel van geweest 3 a 4 jaar geleden. Daarnaast moet je inderdaad het geluk hebben dat iemand een Tesla of andere EV voor APK brengt, anders zie je ze alsnog nooit :)

Ik zal eens vragen in hoeverre EV in het huidige APK programma zit bij onze klant (zij doen al deze examens namelijk).

In de opleidingen is de aandacht schrikbarend slecht op dit gebied. Sprak laatst iemand die zo’n auto technicus opleiding doet en die leert zichzelf alles over EV naast zijn studie... gewoon omdat het (nog) niet voldoende in het curriculum zit.
 
Ik heb vandaag mijn auto laten keuren bij de Kwik Fit in Zutphen. Voor de keurmeester was het de eerste Tesla-keuring. De keuring verliep vlekkenloos, alleen ik heb ook een afkeur in verband met een wit mistachterlicht (zoals eerder in het topic vermeld). Kennelijk zijn er meerdere auto's met dit euvel. De auto moet nu eerst naar Tesla om het mistachterlicht te vervangen, en daarna (gratis) herkeurd worden. Mocht je naar de APK moeten, controleer dan eerst even of je mistachterlicht wel rood is. Dan kan je in alle rust de vervangen plannen.
 
Vorige week de eeeste APK gedaan. (137.000 km)
L + R voor de fuseekogels versleten. Dus moeten de draagarmen vervangen worden. En ze zijn zo handig bevestigd dat eerst de HV batterij er onderuit moet, en laat dat nou net een van de weinige dingen zijn die we zelf niet kunnen.
Dat gaat dus €€€ kosten.
Blijkbaar loopt iedereen hier tegenaan bij soortgelijke kilometerstanden.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Vorige week de eeeste APK gedaan. (137.000 km)
L + R voor de fuseekogels versleten. Dus moeten de draagarmen vervangen worden. En ze zijn zo handig bevestigd dat eerst de HV batterij er onderuit moet, en laat dat nou net een van de weinige dingen zijn die we zelf niet kunnen.
Dat gaat dus €€€ kosten.
Blijkbaar loopt iedereen hier tegenaan bij soortgelijke kilometerstanden.

Ehhh, nee. 230.000 km en geen problemen bij de APK.
 
Twee dagen voor de APK-keuring stopte de MCU ermee. Levertijd onbekend, maar minimaal enkele weken. De eerste APK-herinnering van de RDW ligt inmiddels op de mat. Daarin geven ze aan dat geen boete wordt opgelegd wanneer de auto binnen twee maanden alsnog wordt gekeurd. Benieuwd of het gaat lukken binnen die tijd...
 
Vorige week de eeeste APK gedaan. (137.000 km)
L + R voor de fuseekogels versleten. Dus moeten de draagarmen vervangen worden. En ze zijn zo handig bevestigd dat eerst de HV batterij er onderuit moet, en laat dat nou net een van de weinige dingen zijn die we zelf niet kunnen.
Dat gaat dus €€€ kosten.
Blijkbaar loopt iedereen hier tegenaan bij soortgelijke kilometerstanden.
137.000 is wel erg snel, de taxi jongens nemen 250.000 als richtlijn voor het vervangen van draagarmen.
Mijn S staat op 280.000 en recent de draagarm rechtsboven vervangen en de voorste draagarmen onder aan beide zijden. Flauwekul dat daarvoor de HV batterij er uit zou moeten. Kan me niet voorstellen waarom. Die ophanging is gewoon old school hoor.

Edit: het zou kunnen dat de achterste draagarm aan de onderkant van de voorwielophanging (de onderste ophanging bestaat uit twee armen i.t.t. de bovenste ophanging die uit 1 driehoekige plaat bestaat) niet te vervangen is zonder de HV batterij te verwijderen. Ik ga dat nog even opzoeken.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1