Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen voor tesla rijders heb ik duimpjes, alle andere krijgen van mij andere gebaar....

mee eens... even vriendelijk zwaaien, terwijl je snel optrekkend bij het stoplicht, in je binnenspiegel de afstand tussen jou en die snelle BMW of Audi die 3 seconden geleden nocht naast je stond, snel groter ziet worden..."Zo, weer iemand duidelijk ingepeperd.. elektrisch wint op alle fronten" -;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Stel je voor dat we ook niet tesla rijders een duimpje zouden geven. Dat zou vast een hele nare wereld zijn om in te leven voor mijn kinderen.

Mensen denken vaak dat je ze een bepaalde vinger geeft i.p.v. een duimpje of dat je hun rijstijl niet waardeert etc. Brillenreclames komen wel goed van pas.... Daarom geef ik enkel Tesla’s nog een duimpje, die snappen het wel.
 
mee eens... even vriendelijk zwaaien, terwijl je snel optrekkend bij het stoplicht in je binnenspiegel de afstand tussen jou en de snelle BMW of Audi, die 3 seconde geleden mocht naast je stond, snel groter ziet worden..."Zo, weer iemand duidelijk ingepeperd.. elektrisch wint op alle fronten" -;)

Als de rit maar lang genoeg is, wordt de afstand inderdaad groter, maar dan in het voordeel van de ander. Smorgens een keer om 4u vertrokken naar fiss. De anderen stonden om 13u op de latten. Toen ik kwam, ging de lift dicht.

Tesla is prima, maar om nou te zeggen op alle fronten.
 
tuurlijk... maar ging mij meer om de tekst..er was een tijd in Europa dat de Duisters (Audi, BMW, weet je wel..) de volgende slogan gebruikten..."Deutschland gewinnt an allen Fronten".. duurde niet zo heel lang overigens, zodra dat er meer dan één waren geworden begreep men ook bij onze Oosterburen wel dat winnen er niet meer inzat...

Maar - ook na ruim zes jaar kan ik nog steeds genieten van dit soort speldenprikken... vanochtend nog op de N205..
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Nog even over de bruikbaarheid van de e-tron als reiswagen. Vergelijk even de rit naar Milaan met een e-tron en een MX op ABRP. Dankzij de mooie laadcurve zijn de reistijden vergelijkbaar. Zelfs met een MS.
Zuiden van Frankrijk is op dit moment een ander verhaal omdat in Frankrijk nauwelijks hyperchargers werkende zijn. Geef het nog een jaartje.
 
Nog even over de bruikbaarheid van de e-tron als reiswagen. Vergelijk even de rit naar Milaan met een e-tron en een MX op ABRP. Dankzij de mooie laadcurve zijn de reistijden vergelijkbaar. Zelfs met een MS.
Zuiden van Frankrijk is op dit moment een ander verhaal omdat in Frankrijk nauwelijks hyperchargers werkende zijn. Geef het nog een jaartje.

In de praktijk red je het met de nieuwe Model S LR in 2 stops van Utrecht naar Milano. De MX LR heeft een 3e stop nodig. De e-tron zelfs nog een 4e.

Dus nu is nog de vraag wat we vergelijkbaar willen noemen.

Komt bij dat Tesla’s veel meer keuzes hebben als het om snelladen gaat en dus veel efficiënter kunnen stoppen (je bent nu eenmaal het beste af met steeds rijden tot de accu (vrijwel) leeg is.

Dat kan zo maar eens een extra stop kosten bij de e-tron. Of omrijden. Of niet kunnen omrijden om een fikse file te vermijden.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Nog even over de bruikbaarheid van de e-tron als reiswagen. Vergelijk even de rit naar Milaan met een e-tron en een MX op ABRP. Dankzij de mooie laadcurve zijn de reistijden vergelijkbaar. Zelfs met een MS.
Zuiden van Frankrijk is op dit moment een ander verhaal omdat in Frankrijk nauwelijks hyperchargers werkende zijn. Geef het nog een jaartje.
Vergeet niet het referentieverbruik aan te passen. Dat staat voor de e-Tron standaard (het is nog een alpha wat betreft gegevens op ABRP) op 250 Wh/km bij 110 km/h wat hetzelfde is als voor de MX. We weten uit de praktijk dat de e-Tron met name op autobahnsnelheden veel meer verbruikt.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
Ik stond afgelopen week met mijn Model S op de pont in Akersloot naast een blauwe Etron met de cameraspiegels. Twee heren aan boord die enthousiast waren over de auto.

Leuk om te horen dat ze enthousiast waren over de auto. Audi probeert de mensen die zo dicht mogelijk bij een ICE willen blijven over te halen naar een EV.

Goed om te lezen dat dat publiek enthousiast is over de e tron.
 
Nog even over de bruikbaarheid van de e-tron als reiswagen. Vergelijk even de rit naar Milaan met een e-tron en een MX op ABRP. Dankzij de mooie laadcurve zijn de reistijden vergelijkbaar. Zelfs met een MS.
Zuiden van Frankrijk is op dit moment een ander verhaal omdat in Frankrijk nauwelijks hyperchargers werkende zijn. Geef het nog een jaartje.
Vanmiddag kwam een e-tron met Belgische platen mij voorbij rijden op weg naar Denemarken. Er is dus minstens een stel dat denkt dat je m als reiswagen kunt gebruiken.