Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Rijtijd... deel die 1337km maar even door 90 km/h gem ;)

Heeft iemand aardig in zijn auto gewoond die dag... Dan knip ik het toch liever in twee en dan maakt het mij dus echt niet uit of ik fossiel of EV onderweg ben. Laden en ondertussen zelf bijladen met koffie en eten... dan heeft iemand toch een lange dag gehad. Heeft die e-tron wel vermoeidheid detectie?
 
Geen idee. In zijn facebookbericht, dat ik even niet terugvind, spreekt hij van een range bij 130-135 km/h en een bij 125 km/h. Kan trouwens best zijn dat hij overnacht heeft, maar de dagteller niet gereset heeft.
Zelfs als het rijtijd is dan zijn er nog behoorlijk snelle stukken bij want werken, file, afremmen en optrekken bij stops...
Bij mijn auto's is die weergegeven tijd, de tijd dat de auto ingeschakeld is. Dus laden met het contact kan wordt ook meegenomen.
 
Last edited:
Geen idee. In zijn facebookbericht, dat ik even niet terugvind, spreekt hij van een range bij 130-135 km/h en een bij 125 km/h. Kan trouwens best zijn dat hij overnacht heeft, maar de dagteller niet gereset heeft.
Zelfs als het rijtijd is dan zijn er nog behoorlijk snelle stukken bij want werken, file, afremmen en optrekken bij stops...
Bij mijn auto's is die weergegeven tijd, de tijd dat de auto ingeschakeld is. Dus laden met het contact kan wordt ook meegenomen.

Incl laadtijd lijkt mij niet waarschijnlijk. Dan zou de gemiddelde snelheid lager hebben gelegen. Ook als je 130 km/u rijdt heb je vanzelf een gemiddelde snelheid die aanzienlijk lager ligt. Vrachtwagen die inhaalt, even achter een sleurhut, enz.
 
Dit is een foto onderweg. De totale rit was 1880 km. Bericht teruggevonden. Verder geen idee van wie de man is en van waar hij vertrokken is. Ik wil maar meegeven dat sommigen de e-tron positief ervaren.
Day 3 after delivery. 1880 km in one breath with 130 km/h tempomat, auto mode with all driving assistance On. This is how the consumption goes after crossing the lower Alps and the Appenines.
130-135 km/h allows 300-310 km range, 125 km/h gave 330 km (arriving with 15 km remaining range). Range calculator bit pessimistic - as was told by some car journalist recently - so you can rely on it pretty well.
Love South-Italy btw - they placed the only nerby 50kW charger at a mostly abandoned gas station
At least the Vesuv is just at the corner
 
  • Informative
Reactions: widodh and job-lek
Goeie naam ook.

upload_2019-5-25_12-8-11.png
 

Attachments

  • upload_2019-5-25_12-6-55.png
    upload_2019-5-25_12-6-55.png
    80.5 KB · Views: 67
Ik reed maandag tussen Brussel en Antwerpen en passeerde voor het eerst een E-Tron. Wat me meteen opviel was de kleine buitenspiegel (camera). Dat zag er maf uit, was echt wennen. Ik kreeg er direct een associatie bij.

ef27e7415afe266be0c960db6868fb4a.png


audi-29491.jpg



Ik was overigens weer aangenaam verrast door het bereik van mijn S P100D. Ik vertrok zo'n 90% vol vanuit Rotterdam, ben naar Brussel gereden, heb daar overnacht zonder bij te laden, heb nog wat door Brussel gereden en ben daarna teruggereden naar Rotterdam, waar ik nog bijna 100 km range over had.

Ik reed doorgaans 120-130. Flinke wind mee naar het zuiden (wat op die route een gemiddeld verbruik van 175 Wh/km opleverde, ik stond er zelf van te kijken) en flinke wind tegen naar het noorden (wat op die route een gemiddeld verbruik van 220 Wh/km opleverde).

Daar kan geen E-Tron, I-Pace of wat dan ook tegenop.

Erg knap hoor! Zon zuinige Tesla van je!! 360 km reis op 120/130 km per uur, en dan nog in Brussel zelf gereden etc. En daarna 100km range nog over! En dit dan 90 procent geladen hahahahaha. Wat een grapjas zeg. Dit stinkt naar de misdaad!!!!
Dat je jezelf gelooft tijdens het typen hier....
Volgens mij kan jij vast met die range nog 150 km rijden!!
 
Rijtijd... deel die 1337km maar even door 90 km/h gem ;)

Heeft iemand aardig in zijn auto gewoond die dag... Dan knip ik het toch liever in twee en dan maakt het mij dus echt niet uit of ik fossiel of EV onderweg ben. Laden en ondertussen zelf bijladen met koffie en eten... dan heeft iemand toch een lange dag gehad. Heeft die e-tron wel vermoeidheid detectie?
Maar je hebt een "luxueuze" afwerking dus dat scheelt in je frustratie van zelf moeten rijden en trage software en weinig laadpalen.

Volgens mij geeft deze man aan dat hij thuis kan laden.......

en de software van Tesla is niks beters. Ook een drama!

Zie foto heden morgen! Totaal niet gevaarlijk hoor...
Enuuuhhh mijn gebruikt ligt gemiddeld altijd nog op 338watt/km
 

Attachments

  • IMG_4897.jpg
    IMG_4897.jpg
    76.2 KB · Views: 36
  • IMG_4898.jpg
    IMG_4898.jpg
    42.8 KB · Views: 41