You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt het filmpje niet gekeken. Laadsnelheid was 0! NUL voor de duidelijkheid. En daar is niet mee gesjoemeld!
@Right_Said_Fred Nee, daar kan ik niet tegenop met mijn leafje. Naar Namen geweest en 3x moeten snelladen.
Al was het Tesla zelf... Voor jou dus OK dat Audi een grafiek vanop Twitter pikt, ze verkeerd interpreteert en dan niet opmerkt dat een Model 3 volgens hun interpretatie al onder 0% begint met laden?Cleantechnica zou ik geen pers noemen, dat is het promotiekanaal van Tesla
De pers wordt ook wakker, zeker als Audi ook nog eens met grafieken gaat foefelen om onterecht hun e-tron in een beter daglicht te stellen:
Correcting Audi: Tesla Model 3 Charges Over 2 Times Faster Than Audi e-tron | CleanTechnica
De Model 3 is overigens een beest als je lange afstanden wil rijden:
Dit hebben we zelf ervaren toen we eens spontaan naar Parijs gingen met een 61% geladen Model 3 en nooit langer dan 20 minuten hebben geladen aan V2 superchargers.
Ja! Waarom doet Audi dat dan?Alsook de Etron vergelijken met een M3 slaat nergens op.
Matthew Mostafaei, Audi’s manager for e-tron, presented data taken from Twitter during the New York Auto Show without naming the source. [...] The data was misrepresented by plotting it on a different axis. [...] He then used the data to show the e-tron’s charging superiority over the Model 3, [...]
Prachtig al deze discussies over fast-charging en laadcurves, maar zeg nu zelf: als je woon-werk makkelijk 2-3x per week kan doen zonder te laden en alleen op vakantie fast-charging nodig hebt, dan zal het je toch jeuken dat je wat langer staat te laden? Alleen als je dagelijks je accu nagenoeg leeg rijdt of zelfs meer dan zal je het belangrijk vinden. Echter hoeveel mensen rijden dagelijks of wekelijks 300+ km? Met mijn Ioniq stond ik toch wel één maal per maand zeker aan de fast-charger... maar met die e-Niro... een keer om te testen bij een 175kW lader... verder niet. Kan nu naar vrienden op en neer (iets meer dan 300km en dan nog een 20% over) en dan thuis laden.
Voor het gros van de working-class heroes is normaal laden bij de deur of werkgever hooguit belangrijk:
Woon-werkafstanden 2016
Klopt helemaal. Alsook de Etron vergelijken met een M3 slaat nergens op. Toekomstige tech vergelijken met wat er vandaag kan ook... het SUC netwerk aan 115kw is vandaag in het voordeel maar ionity, fastned, NewMotion, Total etc kunnen relatief snel bijbenen.
En dan hebben de grote jongens een uitgebreid service netwerk en wat heeft Tesla? Een Sec openen is echt wel iets moeilijker dan een Suc... wacht tot de M3’s beginnen haperen. Premium service hoort nu al bij het verleden. Ik hoop het beste voor Tesla maar de short term focus als listed company kan het hen moeilijk maken.
Volgend jaar is de MY er. Dat is een eerlijk vergelijk en zal ruwweg hetzelfde beeld opleveren.
Aftersales bij Audi is waardeloos. Dat niveau is Tesla al ver voorbij. En dan de tarieven. Ik betaalde destijds al ruim 150 euro per uur ex BTW! Een lampje vervangen voor 500 euro. Helaas niets aan overdreven.
Nee, ik heb Audi gereden en de vele problemen icm de zwaar ondermaatse service maakt dat ik nooit meer een Audi zal kopen.
Ja, ja en ja.Aftersales bij Audi is waardeloos. Dat niveau is Tesla al ver voorbij. En dan de tarieven. Ik betaalde destijds al ruim 150 euro per uur ex BTW! Een lampje vervangen voor 500 euro. Helaas niets aan overdreven.
Nee, ik heb Audi gereden en de vele problemen icm de zwaar ondermaatse service maakt dat ik nooit meer een Audi zal kopen.