Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is je ervaring met zo’n “trage” Audi als je uit een Performance komt? Lijkt me wel lastig als hij dat inhaalsprintje ineens niet blijkt te kunnen...
Belachelijke opmerking dus: die halve seconde win je duizend maal terug bij een servicebeurt.
Het verschil zit vooral in de brute start bij vertrek vanuit stilstand (beperking van fijn stof). Eens gelanceerd is het verschil minder groot.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Ik had geen idee dat de etron in de sprint gelijk opging met de X long range... maar inderdaad no match voor de P3 en de LR AWD+.

Ik vind het toch wel een knappe wagen en sinds ik hem eens 400km gevolgd heb●, kan ik ook niet zeggen dat mijn range voordeel zo groot was in praktijk mede dankzij de E-tron's constantere laadsnelheid, vermoed ik.

● ik reed sneller en heb hem achtergelaten maar na 300km en m'n laadstop kwam ik hem opeens weer tegen. (Mss dat ik te lang geladen had)
 
Is het zeker dat het een batterij leverantieprobleem is? De auto is in Nederland nog volop te krijgen voor vier procent dus ik vraag me af of het niet een gebrek aan vraag is.
Dat zijn een paar duizend voertuigen die Pon bij de dealers heeft neergezet. Of met andere woorden in de maag gesplitst heeft. Hieronder ook een groot aantal 50 versies die over een ander battery-pack beschikken.
 
Dat is allemaal prima dat Pon dat doet maar in Frankrijk zijn er ook onmiddellijk 254 nieuw beschikbaar.
Résultats > Recherche de véhicules neufs Audi | AUDI AG - réseau Audi > Audi France

En in Belgie 265 nieuw beschikbaar
AUDI - Online Sales

In het artikel staat, het ligt niet aan de vraag, maar waarom is er dan zoveel voorraad. Verkoopt het echt wel?
Gezien het grote aantal beschikbare auto’s overstijgt de vraag het aanbod niet. Verder heb ik op een of andere manier iets minder vertrouwen in de verklaringen die we de laatste 5 jaar vanuit het VW concern voorgeschoteld krijgen. Überhaupt vraag ik mij af wat de animo in DE voor EV’s is. De verkoopaantallen zijn niet echt groot te noemen. Mij bekruipt het gevoel dat het vertrouwen in de techniek er gewoon niet is. En als je ze niet kwijt kunt klinkt het veel beter om te zeggen dat de productie wordt teruggebracht omdat de toeleverancier het laat afweten.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Ik zie er hier toch heel wat rondrijden in B.
Van de Q5 zijn er dubbel zoveel in voorraad...

In B kost een Model 3 LR AWD evenveel als een eTron bij Leaseplan en Arval, van zodra je meer dan 4 x 30000 of 5 x 25000 km kiest.
Van een auto waarvan er een paar 1000 per jaar verkocht worden en reeds een ouder model is die voorraad logisch. Van een nieuw model zoals de etron zou je verwachten dat er eigenlijk geen voorraad is.
 
Hilarisch. De vraag blijft hoog. Er staan er 427 aangeboden in NL. Blijkbaar is de afname toch niet zo hoog. Het zou mij niks verbazen als er nog veel meer beschikbaar zijn. Die 3000 stuks die in december in een paar dagen gekentekend zijn zal zeker nog een deel van beschikbaar zijn.

Een opeenstapeling van slechte keuzes.
  • Pouch cells die lastig massaproductie mogelijk maken,
  • Aziatische leveranciers (we first),
  • Slechte aërodynamica,
  • Export issues naar USA,
  • OTA die niet of heel beperkt werkt,
  • Ondeskundig service netwerk,
  • Beperkte laadinfra,
  • Te duur,
  • En meer.
=Total management failure.
 
@Bas. VW is altijd al goed geweest in het kunstmatig creëren van vraag. Ooit bij de dealer voor een Golfje: '8 maanden levertijd, er is zoveel vraag naar'. Kwestie van productie iets opvoeren maar dat staat weer slecht voor de cijfers. Voorraad willen ze niet, kost geld tenslotte.