Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb halverwege december al een oplegger met een aantal etrons gezien op de A28 bij Amersfoort. Er zijn dus echt al een aantal auto’s in Nederland. Of ze al uitgeleverd kunnen worden is gezien de genoemde problemen een ander ding...

Ik zat alleen in de auto en heb dus geen foto’s kunnen maken.
 
Er zijn in 2018 toch nog 163 e-tron geregistreerd in NL.!!

Wat een heerlijk tegenstrijdige berichten / communicatie over de e-tron! Ik was vorige week bij de Audi-dealer in Groningen (tijdens snelladen bij hen om de hoek) en was benieuwd naar de e-tron. Ik zag 'm daar niet en vroeg toen aan een verkoper. Het antwoord: "Maar meneer, de e-tron is er nog helemaal niet! We verwachten hem in maart, is inderdaad wel vertraagd. Zodra we hem hebben maken we wel direct reclame, zodat het u niet zal ontgaan!"
Zucht...
 
Wat een heerlijk tegenstrijdige berichten / communicatie over de e-tron! Ik was vorige week bij de Audi-dealer in Groningen (tijdens snelladen bij hen om de hoek) en was benieuwd naar de e-tron. Ik zag 'm daar niet en vroeg toen aan een verkoper. Het antwoord: "Maar meneer, de e-tron is er nog helemaal niet! We verwachten hem in maart, is inderdaad wel vertraagd. Zodra we hem hebben maken we wel direct reclame, zodat het u niet zal ontgaan!"
Zucht...

Er is een pdf bij Audi die de timeline geeft. Duidelijker kan niet voor wie het wil zien. In bijlage nog eens de versie voor België... de Sportback komt in september gevolgd door kleine Etron.
 

Attachments

  • Teaser Etron.pdf
    1.5 MB · Views: 48
Er is een pdf bij Audi die de timeline geeft. Duidelijker kan niet voor wie het wil zien. In bijlage nog eens de versie voor België... de Sportback komt in september gevolgd door kleine Etron.

Informatieve folder. Tesla wordt zelfs met naam genoemd - en in positieve zin. DC snelladen heet in de folder ook gewoon "Superchargen". Overigens staat er ook "Een uniforme prijs voor elke land aan elke laadpaal die deel uitmaakt van het Audi e-tron chargingservices netwerk". Ionity - dat zelf verschillende prijzen hanteert per land - zal hier toch ook wel onder vallen?
 
Het zou mij niets verbazen als de bestelde auto's gewoon "klaar" staan en op kenteken zijn gezet, maar niet worden uitgeleverd omdat de software nog niet op orde is. Audi zal het debacle van JLR met de I-Pace willen voorkomen. Uiteindelijk krijgen die het ook wel onder de knie, maar het doet je reputatie geen goed natuurlijk als mensen hun auto's weer gaan inleveren omdat ze meer stil staan dan rijden.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, het was maar een vermoeden (gebaseerd op de berichtgeving rond de productie). Misschien dat iemand anders daar zijn licht op kan laten schijnen.
Auto moet inderdaad fysiek in NL zijn, voor het geval de RDW een controle wil doen. Het schijnt dat er echter een uitzondering aangevraagd kan worden voor auto’s in België.
Wat niet kan: kenteken 2018 en dan de auto configureren en dus bouwen. Dan is er niks om op kenteken te zetten (fysieke auto).
Maar ja, importeur PON is altijd vrij creatief geweest... tot op en over randen.
 
Vorige zondag stond naast me aan de laadpaal in de Prosper Pouletstraat in Middelkerke een Audi e-tron met Belgische kentekenplaat te laden. Dat moet een van de eerste exemplaren zijn?
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Dit ging met name over het leveren van powertrains in het verleden en wellicht in de nabije toekomst voor bijvoorbeeld de aangekondigde e-Sprinter met tegenvallend rijbereik. Volgens mij heeft AA (AncientAuto) nooit interesse getoond in het SuC-netwerk, omdat ze daarmee zouden toegeven dat Tesla slimmer is/was en een voorsprong heeft. Vandaar ook de oprichting van Ionity. Wel erg jammer, want het zou de BEV-acceptatie kunnen versnellen.