Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
De Etrons staan gewoon op 100% geladen in de showroom met stekker in. 100 % is niet 100% soc en Audi gebruikt dat om degradatie op te vangen, er staat een hint in de brochure. Dan zal hij misschien wel trager hyperchargen dichter bij de 100%. Wil nog wel eens een filmpje zien van bijna leeg tot vol aan hypercharger en vooral ivm de koeling van de auto. Tot zover lijkt er weinig koelactiviteit nodig tijdens het laden...
 

Attachments

  • IMG_1290.JPG
    IMG_1290.JPG
    513.9 KB · Views: 59
Er werd mij bij de dealer ook gemeld dat er nog een snellere S versie volgt, alvorens de Sportback in september....

dealers...
het zal al mooi zijn als de E-tron zelf in september nu échtig-téchtig waar leverbaar wordt.

maar als jullie een E-tron willen kopen vind ik dat weliswaar spijtig, maar niet erg.
Zolang het maar geen Q7 bij Q8 wordt !

Alvast beter dat het EV landschap breder wordt, met zoveel mogelijk keuze dat eenieder zijn gading vindt.

Ik heb de mijne al lang gevonden, bij Tesla.
 
Leveringen komen nu wel, alle showrooms staanvol en testwagens zijn er... is wel even produceren gezien het aantal dealers. De man bij de dealer was best wel goed op de hoogte en eerlijk over wat je kan verwachten.
Ik zie de rol voor Tesla in het M3 segment en blijf sowieso bij het merk met 1 van de 2 wagens... of M3 of door de S bij einde lease over te nemen. Wat zou een 85D waard zijn met 180k km op de teller?

Tenzij Tesla verbaasd met de MS refresh...nog 3 maand alvorens ik ergens iets moet bestellen.
 
Pro I Pace, wat wel leuk is. De markt heeft meer goeie ev‘s nodig buiten Tesla.
Toch is de Model X een maat groter en draagt daarom de kroon in dit vergelijk.
Vooral daar, waar het er trouwens op aankomt: op de snelweg, rijd de X het meest economisch...
 
En waarom vergelijken ze niet met de X? Dit zijn toch totaal andere auto’s. Een SUV vergelijken met een sedan, tja.

Ik begrijp je, maar de S is qua ruimte beter voor de vergelijking. De X is echt een stuk groter. De I-Pace is dan weer een stukje kleiner dan de e-Tron, dus dat vergelijk is ook lastig. Bij de vergelijking tussen de i-Pace en Model S hebben ze toegelicht waarom ze de S namen en niet de X. Ik neem aan dat ze hier hetzelfde gedaan hebben. Het had vooral met ruimte te maken. De X is echt een stuk groter.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
De X kan het qua range nog wel halen op de e-tron, maar qua prijs gaat iedereen dan zeggen dat het de duurdere SUV is tov de e-tron. En dat is voor mij en jou heel duidelijk, want een 7-zitter SUV is ook gewoon duurder dan een 5-zitter SUV. Maar een hoop andere mensen worden plots blind in SUV-grootte als het gaat over Tesla vergelijken met andere modellen. Een beetje zoals iedereen ook de netto-prijs van de I-Pace en e-tron wil vermelden om aan te tonen dat Tesla duurder is, en niemand gaat rekenen wat de opties kosten, of dat je niet eens dezelfde opties kan krijgen.

De I-Pace ga je overigens moeten vergelijken met de Model Y binnenkort, en dan schiet de Jag echt wel tekort.
 
  • Like
Reactions: Petje1977 and W84M3
Ik begrijp je, maar de S is qua ruimte beter voor de vergelijking. De X is echt een stuk groter. De I-Pace is dan weer een stukje kleiner dan de e-Tron, dus dat vergelijk is ook lastig. Bij de vergelijking tussen de i-Pace en Model S hebben ze toegelicht waarom ze de S namen en niet de X. Ik neem aan dat ze hier hetzelfde gedaan hebben. Het had vooral met ruimte te maken. De X is echt een stuk groter.

Auto’s vergelijk je altijd in categorieën toch, of gaan wij straks ook een Bugatti met een Smart vergelijken kwa ruimte? Die zijn even krap van binnen ;)
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: Jkr85 and Adm
Zolang er geen deftig laadnetwerk is blijft de Tesla voor mij de enige optie als EV.

FastNed is in Nederland een redelijk goed netwerk aan het worden, met 175 kW op veel stations maar de eTron prima gebruik van kan maken. Verder komen er steeds meer stations bij, Ionity is in Apeldoorn bezig. Buiten Nederland is het non-tesla hypercharger netwerk volgens mij nog niet zo lekker.
 
Ik vond het een heel evenwichtig verhaal van AutoWeek. De Tesla is onverslaanbaar qua EV, maar de Audi heeft het voor de rest beter voor elkaar. Ook EAP wordt hier wel op waarde geschat en niet 1-op-1 gelijk gesteld met adaptieve cruise control i.c.m. lane-assist. Wel mooi dat zelfs bij zo'n relatief korte rit het onderstel meteen door de mand valt. Ik vind de luchtvering ook tegenvallen en het gekraak uit het onderstel komt blijkbaar ook voor bij dit soort pers-exemplaren.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Buiten Nederland is het non-tesla hypercharger netwerk volgens mij nog niet zo lekker.
Dat is inderdaad waar. Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Scandinavië gaan nog, maar de rest is bedroevend. Voor een overzicht kan je goingelectric.de gebruiken. Je kan er op vermogen selecteren. Er zijn in Europa op dit moment 192 locaties met minstens 1, meestal meerdere, CCS van 100 kW of meer.