Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag begint de echte uitrol van software voor HW2, deze zal nog even in schaduwmodus werken en als het meezit deze week nog actief worden. HW1 auto's krijgen ook nog vele updates. Helaas nog niet bekend of verkeerslichten mogelijk worden met HW1.

Screen Shot 2017-01-16 at 11.41.54.png
 
Vandaag begint de echte uitrol van software voor HW2, deze zal nog even in schaduwmodus werken en als het meezit deze week nog actief worden. HW1 auto's krijgen ook nog vele updates. Helaas nog niet bekend of verkeerslichten mogelijk worden met HW1.

View attachment 210788
Als je de HW2 een keertje aan de tand wil voelen, dan laat ik het wel weten als mijn wagen van shadow naar active mode gaat. Ik zit in Leersum, dus Wageningen is om de hoek. Net op de telefoon een notification dat er een software-update beschikbaar is in elk geval, dus vanavond even op install klikken :)
 
  • Love
Reactions: CO2CLEAN
Als je de HW2 een keertje aan de tand wil voelen, dan laat ik het wel weten als mijn wagen van shadow naar active mode gaat. Ik zit in Leersum, dus Wageningen is om de hoek. Net op de telefoon een notification dat er een software-update beschikbaar is in elk geval, dus vanavond even op install klikken :)

Dat zou geweldig zijn! Ben benieuwd wanneer de software echt live gaat.
 
Gisteren een gekke ervaring met AutoPilot. Ik wilde deze inschakelen maar zag bij het trekken aan de hendel dat het stuurtje niet op het dashboard stond. Ik kreeg, logisch, de melding dat AP niet beschikbaar was maar deze schakelde wel (gedeeltelijk?) in. Circa 3 seconden later kreeg ik de rode melding direct het stuur over te nemen en bleek de AP wel degelijk ingeschakeld (weerstand in het stuur) maar stuurde deze niet de bocht in. Ik had het stuur nog vast dus geen drama verder maar wel vreemd.
 
Na de laatste software update (of heeft het met de temperatuur te maken?) lijkt de afstand tot de voorganger veel langer geworden. Ik vind het zo storend dat ik niet meer op de linkerbaan wil rijden met de AP (of CC) aan. Mede weggebruikers ergeren zich (terecht) aan het enorme gat dat valt. Iemand anders haalde het in een ander draadje ook al aan, maar dat kan ik niet meer vinden. Herkennen jullie dit?
 
Na de laatste software update (of heeft het met de temperatuur te maken?) lijkt de afstand tot de voorganger veel langer geworden. Ik vind het zo storend dat ik niet meer op de linkerbaan wil rijden met de AP (of CC) aan. Mede weggebruikers ergeren zich (terecht) aan het enorme gat dat valt. Iemand anders haalde het in een ander draadje ook al aan, maar dat kan ik niet meer vinden. Herkennen jullie dit?

Dit viel mij ook al op en het is storend.
 
Na de laatste software update (of heeft het met de temperatuur te maken?) lijkt de afstand tot de voorganger veel langer geworden. Ik vind het zo storend dat ik niet meer op de linkerbaan wil rijden met de AP (of CC) aan. Mede weggebruikers ergeren zich (terecht) aan het enorme gat dat valt. Iemand anders haalde het in een ander draadje ook al aan, maar dat kan ik niet meer vinden. Herkennen jullie dit?

Het helpt niet om de afstand te verkleinen bijv 2 ipv 3/4 auto's te kiezen met "autopilot hendel"?
Ik vind vooral de adaptieve cruise control te snel inhouden binnen de bebouwde kom met bochten en objecten buiten mijn rijbaan. Dat zou met de camera erbij toch makkelijk beter kunnen. De Autopilot op de snelweg vind ik werkelijk briljant, ook met het gemak om afstand te bepalen.
 
Het helpt niet om de afstand te verkleinen bijv 2 ipv 3/4 auto's te kiezen met "autopilot hendel"?
Ik vind vooral de adaptieve cruise control te snel inhouden binnen de bebouwde kom met bochten en objecten buiten mijn rijbaan. Dat zou met de camera erbij toch makkelijk beter kunnen. De Autopilot op de snelweg vind ik werkelijk briljant, ook met het gemak om afstand te bepalen.
Nee heb ik vrijwel altijd op 1 staan.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Een meter of 15 lijkt me wel weer vrij weinig. Als je 2 seconden afstand houdt zit je op bijna 67 meter bij 120 km/u. Op een kwart daarvan heb je wel bijzonder weinig tijd om te reageren als die vrachtwagen ineens hard remt of iets anders raars doet.

Maar ik ben het er wel mee eens dat de AP vrij vroeg begint met afremmen als je van plan bent om een vrachtwagen in te gaan halen. Aan de andere kant, als je de vrachtwagen niet wilt inhalen (dus erachter wilt blijven zitten, bijv. omdat je je afrit nadert) vind ik het op tijd afremmen wel zo comfortabel.

Wat me overigens opvalt is dat het 'probleem' ook groter wordt naar mate je sneller rijdt. Op een eigen snelheid van 100 a 110 km/u remt hij wat later af, dus heb je er veel minder last van.