You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In het artikel worden al conclusies getrokken voordat vast staat wat de oorzaak is…..
Mwa, op een N-weg met dubbele doorgetrokken streep waar ik soms rij op fsd is een fietsersoversteekplaats met verdrijvingsvlak en vluchtheuvel. Er zit daardoor een slinger in de weg, waar fsd wat laks mee omgaat. Na de oversteekplaats moet je dus snel links/rechts bijsturen. Doet fsd prima, maar daarna zit je naar mijn smaak onrustbarend dichtbij de linker-linkerstreep. Als op zo'n moment een vrachtwagenchauffeur effe een sjekkie zit te rollen, ben je de Sjaak met je kwark.In het artikel worden al conclusies getrokken voordat vast staat wat de oorzaak is…..
”Het is onduidelijk wie de veroorzaker is, mogelijk ging het mis doordat de elektrische auto op automatische piloot stond. Door het ongeluk is de N9 deels afgesloten voor verkeer. “
Ik heb al heel veel kilometers op AP gereden, maar eigenlijk nog nooit een situatie gehad op dit soort wegen dat er een aanrijding zou ontstaan door het gebruik van AP.
Soms komt de auto inderdaad dicht bij de streep, maar dichtbij de streep is toch niet over de streep?...Doet fsd prima, maar daarna zit je naar mijn smaak onrustbarend dichtbij de linker-linkerstreep. Als op zo'n moment een vrachtwagenchauffeur effe een sjekkie zit te rollen, ben je de Sjaak met je kwark....
Op zulke wegen zet ik vaak bij tegemoetkomende vrachtwagens in bochten de FSD af, want die komen inderdaad wel heel dichtbij somsMwa, op een N-weg met dubbele doorgetrokken streep waar ik soms rij op fsd is een fietsersoversteekplaats met verdrijvingsvlak en vluchtheuvel. Er zit daardoor een slinger in de weg, waar fsd wat laks mee omgaat. Na de oversteekplaats moet je dus snel links/rechts bijsturen. Doet fsd prima, maar daarna zit je naar mijn smaak onrustbarend dichtbij de linker-linkerstreep. Als op zo'n moment een vrachtwagenchauffeur effe een sjekkie zit te rollen, ben je de Sjaak met je kwark.
Maar goed, na 60.000km merendeels op fsd rijden óók binnen de bebouwde kom, vloek ik eigenlijk alleen op het systeem omdat het zo verrekte conservatief is
Zeker bij bochtjes naar rechts zit het ding achterlijk dicht bij de linker streep. Dat zou best een tandje minder mogen.Op zulke wegen zet ik vaak bij tegemoetkomende vrachtwagens in bochten de FSD af, want die komen inderdaad wel heel dichtbij soms
Eens. Ik rij bijna alles met het systeem. Nog meer dan met de S. de correcties die je moet doen wegen niet op tegen de grotere ontspanning voor mij tijdens het rijden.Mwa, op een N-weg met dubbele doorgetrokken streep waar ik soms rij op fsd is een fietsersoversteekplaats met verdrijvingsvlak en vluchtheuvel. Er zit daardoor een slinger in de weg, waar fsd wat laks mee omgaat. Na de oversteekplaats moet je dus snel links/rechts bijsturen. Doet fsd prima, maar daarna zit je naar mijn smaak onrustbarend dichtbij de linker-linkerstreep. Als op zo'n moment een vrachtwagenchauffeur effe een sjekkie zit te rollen, ben je de Sjaak met je kwark.
Maar goed, na 60.000km merendeels op fsd rijden óók binnen de bebouwde kom, vloek ik eigenlijk alleen op het systeem omdat het zo verrekte conservatief is
+1Eens. Ik rij bijna alles met het systeem. Nog meer dan met de S. de correcties die je moet doen wegen niet op tegen de grotere ontspanning voor mij tijdens het rijden.
Wat ik vooral niet begrijp is waarom in file als het verkeer weer gaat rijden de autopilot vol gas geeft om geen gat te laten vallen, wat volgens mij best wat rustiger mag, terwijl wanneer je boven de 80 rijdt hij rustig een gat laat vallen waar een containerschip tussen kan waarbij ik denk; kom op, je kunt het, geef gas.+1
Voornaamste correcties bij mij gebeuren met de rechtervoet, om sneller de voorganger te volgen, bochten niet belachelijk traag te nemen, bij verhogen van de snelheidslimiet, wat sneller - maar nog steeds chill - op te trekken.
ja herken ik, de medepassagiers worden er zelfs misselijk van, in de file moet dan de AP er af.Wat ik vooral niet begrijp is waarom in file als het verkeer weer gaat rijden de autopilot vol gas geeft om geen gat te laten vallen, wat volgens mij best wat rustiger mag, terwijl wanneer je boven de 80 rijdt hij rustig een gat laat vallen waar een containerschip tussen kan waarbij ik denk; kom op, je kunt het, geef gas.
Meer mensen die ervaring?
Inderdaad. Een file waar het langzaam rijden is, is nog wel te doen.Wat ik vooral niet begrijp is waarom in file als het verkeer weer gaat rijden de autopilot vol gas geeft om geen gat te laten vallen, wat volgens mij best wat rustiger mag, terwijl wanneer je boven de 80 rijdt hij rustig een gat laat vallen waar een containerschip tussen kan waarbij ik denk; kom op, je kunt het, geef gas.
Meer mensen die ervaring?
Vol gas is naar mijn idee wat overdreven, maar ik lees vaker dat mensen hier last van hebben. Het komt bij mij natuurlijk ook wel eens voor dat de auto te snel versnelt maar over het algemeen, 70/80% van de file kilometers, gaat de acceleratie wel goed.Wat ik vooral niet begrijp is waarom in file als het verkeer weer gaat rijden de autopilot vol gas geeft om geen gat te laten vallen, wat volgens mij best wat rustiger mag, terwijl wanneer je boven de 80 rijdt hij rustig een gat laat vallen waar een containerschip tussen kan waarbij ik denk; kom op, je kunt het, geef gas.
Meer mensen die ervaring?
Op welke waarde heb je de afstand staan?Inderdaad. Een file waar het langzaam rijden is, is nog wel te doen.
Maar een file waarbij je vanuit stilstand weer weg moet rijden? Dat doe ik liever zelf in plaats dat de auto vol gas weg rijdt...
Dit was ik, met afstand altijd op 4Op welke waarde heb je de afstand staan?
OkayDit was ik, met afstand altijd op 4
View attachment 933432
Dit was ik, met afstand altijd op 4
Ik zou er bijna aan beginnen te twijfelen…
Ik ga vanaf nu opletten... Het is mij ook nog nooit opgevallen.Het viel mij vandaag pas op dat het AP stuurtje in het scherm ook meedraait met het stuur als AP ingeschakeld is. Na ruim 2 jaar en 60 dkm is me dat pas opgevallen.
Iemand dit al eerder opgevallen of gaan jullie nu pas opletten.
Is al ooit ter sprake gekomen, weet alleen niet meer waar en wanneer.Ik ga vanaf nu opletten... Het is mij ook nog nooit opgevallen.