Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij bijna leeg is toch even zweten

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren vanuit Italië met 12 op de teller thuisgekomen. Wat een drama's onderweg. Volle SuC's, hoog verbruik, tussen Achern en Venlo veel te weinig SuC's, onder de 125 moeten rijden, tot boven de 90% moeten laden.
Ik hou mijn hart vast als de M3 een succes wordt.
 
Dit schijnt niet meer van toepassing te zijn met de huidige 75D en 100D.
Al eerder op dit forum gemeld: heb ongeveer een jaar geleden tot -4% onder nul doorgereden om een SuC te bereiken met m'n 75 van nov. 2017, en gewoon gehaald toen. Ik wil ook direct zeggen dat het geen enkele garantie is dat er "dus" bij elke Tesla nog wel x% reserve onder nul is.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren vanuit Italië met 12 op de teller thuisgekomen. Wat een drama's onderweg. Volle SuC's, hoog verbruik, tussen Achern en Venlo veel te weinig SuC's, onder de 125 moeten rijden, tot boven de 90% moeten laden.
Ik hou mijn hart vast als de M3 een succes wordt.
je kan onmogelijk de SUCs bouwen voor dat ene piekmoment waarop alle wintersporters tegelijk naar huis willen.
Dan zal je, net als aan de tankstations, met een wachttijd moeten rekening houden.

Oplossing blijft dezelfde als vroeger, ook al om de files op de weg te vermijden : vroeger of later vertrekken.
 
  • Like
Reactions: Cloxxki and MaH
je kan onmogelijk de SUCs bouwen voor dat ene piekmoment waarop alle wintersporters tegelijk naar huis willen.
Dan zal je, net als aan de tankstations, met een wachttijd moeten rekening houden.

Oplossing blijft dezelfde als vroeger, ook al om de files op de weg te vermijden : vroeger of later vertrekken.
Niet helemaal mee eens. Kijk eens naar Zwitserland. Daar kan het wel. En in Nederland ook.
En ja, ander ritme aanhouden. Maar dat gaat de rest ook doen.
 
IMG_7444.jpeg
Hallo Tesla funs
ik heb wat mee gemaakt met mijn Model X 90 D, accu was volledig leeg en shutdown op 3 Km van SC
heb ik film gemaakt over hoe ik de auto kon slepen zonder tow mode te kunnen activeren , hoe kan ik de film op de forum zitten ?
IMG_7444.jpeg


je kan de film op you tube bekijken door op dit link te klikken



veel kijk plezier
 
  • Funny
Reactions: horta and Gaston
Hallo Tesla funs
ik heb wat mee gemaakt met mijn Model X 90 D, accu was volledig leeg en shutdown op 3 Km van SC
heb ik film gemaakt over hoe ik de auto kon slepen zonder tow mode te kunnen activeren , hoe kan ik de film op de forum zitten ?
Had je ook geen 12V meer? Schermen helemaal uit?

Hoe veel KM had je nog in je scherm bij de shutdown?
 
Informatief om te zien dat je batterij de laatste 20km heel snel naar 0km ging.
Terwijl je de snelheid had aangepast.

Ik begrijp je advies om 20% reserve aan te houden. Zeker met vrouw en kinderen aan boord :D . Wel brengt dit de praktisch bruikbare range nog verder terug (20% - 80% = 60% bruikbaar onderweg).
 
Spannend idd! Ik laat deze post maar niet aan mijn vriendin zien. We gaan over enkele weken en met de tesla gaan is niet haar idee.

het was perfect, maak je geen zorg, ik merk dat na de laatste update (V9) de trip planner is anders ingesteld, hij laat mij meestal aankomen bij volgende SC met 9% over, dit vertrouw ik niet en maak ik eerder stop (rond 20 %) om extra opgeladen, misschien iets nieuw ter voorbereiding voor model 3?
mijn vrouw was me, en zij begint meer te leren en vragen stellen om de EV rijden te begrijpen gezien dat haar Model 3 heel kort binnen is
 
Hoe kan de Trip predictor je helpen als je bij 9km een shutdown krijgt?

Met 3km te gaan naar de Supercharger mag je erop vertrouwen dat je dat redt met 9km SoC op de trip predictor en een warme batterij. Maar dat gaat dus soms fout.