Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik geloof ook niet dat er 10% verlies in een 5G6 kabel op zal treden. Ik denk dat die 10% hoofdzakelijk in de AC / DC conversie van de OBC zit. En dat het ook zo bedoeld is door RichieB.
Inderdaad. Dan zou de kabel heel erg warm moeten worden. Als je met 11.000W aan het laden bent moet de kavel 1.100W verliezen aan warmte. Gaat niet gebeuren! Zal eerder een paar Watt zijn.

Mijn laadpaal verbruikt zelf ook stroom tijdens stand-by. Dat is zo'n 0,15kWh per dag. Dat kan je wel goed zien met een eigen elektrameter.

Volgens mij zitten de grootste verliezen in de converter en het in de accu krijgen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het c.a. 80kWh kost om een M3 volledig op te laden.
 
Dit icoontje bij de batterij is nieuw voor mij. Betekent dit dat de accu nog te koud is?
 

Attachments

  • 20190428_132046.jpg
    20190428_132046.jpg
    542.6 KB · Views: 79
Wat te doen als het rubber van de key fob begint uit te rekken, dit al na één jaar? De sleutel zelf is al een paar keer op de grond gedonderd.

Herkenbaar. Wat helpt is het ontvetten van de binnenkant van de rubber band. Dan hecht het rubber weer beter op het kunststof van de fob. Ik trof daarnaast een tweetal nieuwe rubbers op MP aan. Meteen gekocht. Evenals een reserve fob aldaar.

Als je het SeC-personeel steeds correct bejegent hebben ze er misschien nog eentje in een laatje liggen.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Herkenbaar. Wat helpt is het ontvetten van de binnenkant van de rubber band. Dan hecht het rubber weer beter op het kunststof van de fob. Ik trof daarnaast een tweetal nieuwe rubbers op MP aan. Meteen gekocht. Evenals een reserve fob aldaar.

Als je het SeC-personeel steeds correct bejegent hebben ze er misschien nog eentje in een laatje liggen.
Thnx. Maar hoe kun je je reserve fob dan programmeer. Door het SeC? Zou ik daar nog wel eens komen??
 
Uitleggen niet, het is meer een gevoel en de data spreekt het niet tegen:
View attachment 402220
Wilde gok: er zijn wellicht aanloopverliezen om het laadproces op te starten en de accu op de meest efficiënte temperatuur te krijgen.
Nou RichieB, het is al eerder uitgezocht door een Amerikaanse autoriteit op dit gebied, WK057.
Model S Gen2 Charger Efficiency Testing

I recently finished some efficiency testing on the Model S Gen2 chargers (pre-refresh, but VIN > ~20k). Tests were done at 240V single phase.

  • 5 amps, 82.77%
  • 10 amps, 89.53%
  • 15 amps, 89.06%
  • 20 amps, 90.04%
  • 25 amps, 91.03%
  • 30 amps, 90.37%
  • 35 amps, 90.75%
  • 40 amps, 91.75%
  • 45 amps, 90.81%
  • 50 amps, 90.88%
  • 55 amps, 90.55%
  • 60 amps, 90.32%
  • 65 amps, 90.21%
  • 70 amps, 90.55%
  • 75 amps, 90.77%
  • 80 amps, 91.63%
 
Nou RichieB, het is al eerder uitgezocht door een Amerikaanse autoriteit op dit gebied, WK057.
Model S Gen2 Charger Efficiency Testing

I recently finished some efficiency testing on the Model S Gen2 chargers (pre-refresh, but VIN > ~20k). Tests were done at 240V single phase.

  • 5 amps, 82.77%
  • 10 amps, 89.53%
  • 15 amps, 89.06%
  • 20 amps, 90.04%
  • 25 amps, 91.03%
  • 30 amps, 90.37%
  • 35 amps, 90.75%
  • 40 amps, 91.75%
  • 45 amps, 90.81%
  • 50 amps, 90.88%
  • 55 amps, 90.55%
  • 60 amps, 90.32%
  • 65 amps, 90.21%
  • 70 amps, 90.55%
  • 75 amps, 90.77%
  • 80 amps, 91.63%

Volgens mij is wk057 niet zo’n autoriteit als ik zijn website doorneem. Ook zegt de meeting niets over kort laden of lang laden.

Ik ben het wel met Ritchie eens dat kort laden inefficiënt is.
 
Volgens mij is wk057 niet zo’n autoriteit als ik zijn website doorneem.
De man haalt al jaren hele Tesla’s uit elkaar, heeft van oude batterijen home storage gemaakt, heeft zelf een P120D oid in elkaar geknutseld, heeft diverse software versies gehackt (root access), heeft AP in een classic ingebouwd, hij wist al te vertellen dat een P100D aan zou komen voordat dat nog maar bij iemand in zijn hoofd was opgekomen.
Dus hij weet er wel iets van af :)

ps ik denk dat kort laden (versus langer laden met hetzelfde vermogen), en laden op verschillende vermogens door elkaar worden gehaald (bij de laatste gaat kennelijk op: des te dichter bij vermogen van interne lader des te efficienter)
 
De man haalt al jaren hele Tesla’s uit elkaar, heeft van oude batterijen home storage gemaakt, heeft zelf een P120D oid in elkaar geknutseld, heeft diverse software versies gehackt (root access), heeft AP in een classic ingebouwd, hij wist al te vertellen dat een P100D aan zou komen voordat dat nog maar bij iemand in zijn hoofd was opgekomen.
Dus hij weet er wel iets van af :)

ps ik denk dat kort laden (versus langer laden met hetzelfde vermogen), en laden op verschillende vermogens door elkaar worden gehaald (bij de laatste gaat kennelijk op: des te dichter bij vermogen van interne lader des te efficienter)

Ja, ik ben het eens dat het door elkaar wordt gehaald. Ritchie bedoelt volgens mij het eerste.
 
De man haalt al jaren hele Tesla’s uit elkaar, heeft van oude batterijen home storage gemaakt, heeft zelf een P120D oid in elkaar geknutseld, heeft diverse software versies gehackt (root access), heeft AP in een classic ingebouwd, hij wist al te vertellen dat een P100D aan zou komen voordat dat nog maar bij iemand in zijn hoofd was opgekomen.
Dus hij weet er wel iets van af :)

ps ik denk dat kort laden (versus langer laden met hetzelfde vermogen), en laden op verschillende vermogens door elkaar worden gehaald (bij de laatste gaat kennelijk op: des te dichter bij vermogen van interne lader des te efficienter)

Ja, ik ben het eens dat het door elkaar wordt gehaald. Ritchie bedoelt volgens mij het eerste.
 
Ja, ik ben het eens dat het door elkaar wordt gehaald. Ritchie bedoelt volgens mij het eerste.

@wim.s: waarom een disagree? Disagrees zijn prima, want als iedereen het met elkaar eens is, dan zou het maar saai zijn. Maar Ritchie geeft hierboven toch aan dat hij inderdaad het eerste punt bedoeld? Daar kan je het toch niet mee on eens zijn? Zelf onderbouw ik disagrees altijd.
 
@wim.s: waarom een disagree? Disagrees zijn prima, want als iedereen het met elkaar eens is, dan zou het maar saai zijn. Maar Ritchie geeft hierboven toch aan dat hij inderdaad het eerste punt bedoeld? Daar kan je het toch niet mee on eens zijn? Zelf onderbouw ik disagrees altijd.
Ik vind persoonlijk 3x een disagree achter elkaar geven ook niet echt normaal.