Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Op 7? Daar kunnen dan 2 vrachtwagens tussen.... Gewoon op 1 gaat perfect. Als ik de ruimte te groot is naar m'n zin, geef ik gas bij.... Zodra je je stroompedaal los laat, gaat hij indien nodig direct bij remmen.

Dit op mijn dagelijkse traject Rotterdam-Amsterdam in de file...
 
blijkbaar geruchtes zijn dat de nieuwer model met de batterij van de toekomstige Y zou hebben en dus 100Kwh zijn maar begrensd. Heeft iemand ook zoiets gehoord en de bron terug kan vinden?

Weet niet hoe het zit bij de model 3, maar bij de model S kan je zien wat voor accupack eronder geschroefd zit, als je achter het rechtervoorwiel kijkt. Als dat bij de model 3 ook zo is, dan ben je er snel uit wat voor batterij je hebt gekregen.
IMG_2351.jpg
 
Ah toch nog een extra 'klaagpuntje' gevonden. :)

Heeft iemand al een oplossing voor de achteruitrijverlichting? Een kaars geeft nog meer licht. Ik moet op een donkere oprit achteruit inparkeren en de combinatie van avond + de huidige achteruitrijverlichting + dimmende spiegels + donkere bakstenen van het huis zijn een garantie dat er een keer schade wordt gereden. (en nee, ik ben geen vrouw... :p en ja, ik heb voldoende rij-ervaring, rij al meer dan 20 jaar meer dan 50k per jaar ;)). Oplossing voor thuis zal in ieder geval een extra buitenlamp met bewegingssensor worden.

Ik zie op het forum meerdere opmerkingen hierover, zowel hier als in Amerika. Volgens mij had Tesland zelfs al eens een testoplossing gemaakt op zijn Model S.
 
Ah toch nog een extra 'klaagpuntje' gevonden. :)

Heeft iemand al een oplossing voor de achteruitrijverlichting? Een kaars geeft nog meer licht. Ik moet op een donkere oprit achteruit inparkeren en de combinatie van avond + de huidige achteruitrijverlichting + dimmende spiegels + donkere bakstenen van het huis zijn een garantie dat er een keer schade wordt gereden. (en nee, ik ben geen vrouw... :p en ja, ik heb voldoende rij-ervaring, rij al meer dan 20 jaar meer dan 50k per jaar ;)). Oplossing voor thuis zal in ieder geval een extra buitenlamp met bewegingssensor worden.

Ik zie op het forum meerdere opmerkingen hierover, zowel hier als in Amerika. Volgens mij had Tesland zelfs al eens een testoplossing gemaakt op zijn Model S.
<sarcasm>
Enkel overdag rijden
</sarcasm>
 
  • Funny
Reactions: Kiprich
Kreeg de melding inderdaad niet en bij het bijvullen van de tank vond ik al dat er nog maar zo weinig in paste. Vermoedelijk niet leeg geweest dus. Straks maar eens net zo lang die knop ingedrukt houden tot er iets uit komt. Misschien duurt het gewoon lang voordat alle leidingen gevuld zijn. :)

Even een beschamende bekentenis uit mijn eerste week Tesla rijden: bij mijn S deed de ruitensproeier het niet... Tesla gebeld en ... <zeer rood hoofd nu> ik moest knopje wat dieper indrukken (licht indrukken is enkele slag, diep is sproeien en paar slagen). Volgens de zeer vriendelijke meneer aan de telefoon was ik niet de eerste met deze vraag...

Wellicht werkt dit ook zo bij de 3?
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Even een beschamende bekentenis uit mijn eerste week Tesla rijden: bij mijn S deed de ruitensproeier het niet... Tesla gebeld en ... <zeer rood hoofd nu> ik moest knopje wat dieper indrukken (licht indrukken is enkele slag, diep is sproeien en paar slagen). Volgens de zeer vriendelijke meneer aan de telefoon was ik niet de eerste met deze vraag...

Wellicht werkt dit ook zo bij de 3?
Ik sluit niet uit dat dit bij mij ook de oplossing was... :oops::rolleyes:
Aangezien ik er van stond te kijken hoe weinig vloeistof ik nog in de tank kon doen, leek het me sterk dat deze leeg was. De volgende dag de knop extra hard en diep ingedrukt en toen werkte het wel.
 
  • Funny
Reactions: Cely and Hbrink
Is er een bepaalde timeout om laden te starten? Ik bedoel als je charging kiest en kabel aansluit.

Ik heb een wallbox die geprogrammeerd is om tussen 23:00 en 06:00 stroom te geven aan auto. Bij thuiskomst plug ik gewoon auto in met de bedoeling dat hij tussen dat tijdstip laadt. Deze morgen gezien dat auto niet opgeladen is. Ik was in de verondersteling dat wakeup automatisch gebeurde zodra auto stroom kreeg ?

(model 3)

Tesla support momenteel als een van de weinige automerken niet de IEC standaard. Hierdoor kan men niet slim laden met altering Amperage en luisterd de auto niet naar de wake up sequence van (smart) chargers. Vrij vervelend.
 
Tesla support momenteel als een van de weinige automerken niet de IEC standaard. Hierdoor kan men niet slim laden met altering Amperage en luisterd de auto niet naar de wake up sequence van (smart) chargers. Vrij vervelend.

Om dit op te lossen kun je dit het beste op de auto instellen ipv op de laadpaal. Dus uitgesteld laden dat de auto start met laden om bijvoorbeeld 00:00 uur.
 
Om dit op te lossen kun je dit het beste op de auto instellen ipv op de laadpaal. Dus uitgesteld laden dat de auto start met laden om bijvoorbeeld 00:00 uur.

Weet ik. Blijft alleen een erg vervelde bug. Als ik zonnestroom over heb wil ik dat m'n laadpaal aanvliegt en het in de Tesla dumpt. Nu werkt het pas als ik Sentry aan laat (waste of energy) of met de app Tessie even uit d'r slaap haal..