Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee wat deze indicatie betekent?
Ik krijg hem bijna altijd als ik wegrijd, al sinds ik hem heb (juli 2019), M3 LR AWD.
 

Attachments

  • DSC_0361.JPG
    DSC_0361.JPG
    127.4 KB · Views: 86
Ik zie af en toe dat er wordt gesproken over een M3 model 2020.
Hoe kun je zien/weten dat je een model 2020 hebt en wat zijn de verschillen met de voorgangers?

Nog even daar op terug, want mijn vader heeft een 2020 en ik 2019 dus we hebben zitten vergelijken, al weten we niet zeker of het verbonden is aan het 2020 model of gewoon dat ze blijven veranderingen doorvoeren. Zoals gezegd, wat zeker is:
- Geen hakjes en tapijt in de frunk
- Geen kabels meegeleveerd voor de lader
- Geluidisolatie is beter, geen meting gedaan maar ik vond het wel te horen

Ook te verwachten in 2020 modelen (en in auto wat later gemaakt dit jaar): HW3.0.

Mijn vader (maar hij kan de bron niet meer terug vinden) zei dat er blijkbaar geruchtes zijn dat de nieuwer model met de batterij van de toekomstige Y zou hebben en dus 100Kwh zijn maar begrensd. Heeft iemand ook zoiets gehoord en de bron terug kan vinden?
 
Mijn 2019 heeft geen frunkmat, wel haakjes, geen USB-kabels, wel HW3, geen dead pedal. De wijzigingen vallen niet samen met overgang modeljaar.

Accu lijkt me niet waarschijnlijk, uit oogpunt van grondstoffen/kosten/gewicht.
 
Mijn 2019 heeft geen frunkmat, wel haakjes, geen USB-kabels, wel HW3, geen dead pedal. De wijzigingen vallen niet samen met overgang modeljaar.

Accu lijkt me niet waarschijnlijk, uit oogpunt van grondstoffen/kosten/gewicht.

Oh ja en deadpedal inderdaad! Nou nice betekent dus inderdaad dat de veranderingen niks te maken hebben met de modeljaar, zo zijn we ook een stuk wijzer.

De accu lijkt me ook sterk maar er waren blijkbaar wel goeie argumenten voor... oa dat ze later nog wat power en range zouden kunnen vrijmaken tegen betaling voor degene die het hebben. Maar goed, het blijven geruchten zoals er veel zijn.
 
Nog even daar op terug, want mijn vader heeft een 2020 en ik 2019 dus we hebben zitten vergelijken, al weten we niet zeker of het verbonden is aan het 2020 model of gewoon dat ze blijven veranderingen doorvoeren. Zoals gezegd, wat zeker is:
- Geen hakjes en tapijt in de frunk
- Geen kabels meegeleveerd voor de lader
- Geluidisolatie is beter, geen meting gedaan maar ik vond het wel te horen

Ook te verwachten in 2020 modelen (en in auto wat later gemaakt dit jaar): HW3.0.

Mijn vader (maar hij kan de bron niet meer terug vinden) zei dat er blijkbaar geruchtes zijn dat de nieuwer model met de batterij van de toekomstige Y zou hebben en dus 100Kwh zijn maar begrensd. Heeft iemand ook zoiets gehoord en de bron terug kan vinden?

Even achterop een bierviltje:

Model 3 SR en LR rwd verschil in gewicht is ruwweg 150kg, 50Kwh vs 75Kwh.

dus voor nog eens 25Kwh zou hij 150kg zwaarder moeten zijn, is hij dat ongeveer?

Mocht het gewicht nagenoeg gelijk acht ik de kans vrij klein.
 
  • Like
Reactions: Cely
Nog even daar op terug, want mijn vader heeft een 2020 en ik 2019 dus we hebben zitten vergelijken, al weten we niet zeker of het verbonden is aan het 2020 model of gewoon dat ze blijven veranderingen doorvoeren. Zoals gezegd, wat zeker is:
- Geen hakjes en tapijt in de frunk
- Geen kabels meegeleveerd voor de lader
- Geluidisolatie is beter, geen meting gedaan maar ik vond het wel te horen

Ook te verwachten in 2020 modelen (en in auto wat later gemaakt dit jaar): HW3.0.

Mijn vader (maar hij kan de bron niet meer terug vinden) zei dat er blijkbaar geruchtes zijn dat de nieuwer model met de batterij van de toekomstige Y zou hebben en dus 100Kwh zijn maar begrensd. Heeft iemand ook zoiets gehoord en de bron terug kan vinden?

Volgens de Vin zou ik op 2020 zitten.
  • Ik heb inderdaad geen haakjes en mat in de frunk
  • Ik heb wel een laadkabel maar de korte 4 meter versie en een setje met de 230v lader
  • Geluidsisolatie kan ik niet beoordelen maar er zit bv geen bekleding aan de binnenzijde van de frunk en trunck
  • Wel HW3.0 ( ik zie de cones)
  • 100kWh zou heel handig kunnen zijn ivm eventuele upgrade dus als iemand de bron heeft:D
 
  • Informative
Reactions: Johan4444
Hi iedereen

Ik heb al enkele maanden een M3 en ben vrij goed met hoe alles werkt aan de wagen mee.

Echter erger ik mij vaak wel aan het volgende:

Als je vlug even iets uit de wagen of achterbank gaat halen springt heel het systeem op. Naast het scherm ook de verwarming/airco en alles om gewoon te kunnen starten en wegrijden. Ventilatoren springen onnodig op... en dit dan gedurende 15 sec en dan springt alles weer af.

Bij andere merken, door de startknop die ze hebben, gebeurt dit niet en dit lijkt me vrij logisch ook.

Nu springt alles van de wagen op, en verbruikt onnodig energie.
Ook bij het openen van de achterste deuren, waardoor je dus nooit kan wegrijden of iets aan je schem kan doen, springt alles op.

Buiten de ventilatie helemaal uit te zetten, heb ik geen idee wat je nog kan doen hieraan. Nadeel is ook dat je dan telkens de verwarming manueel moet aanzetten.

Iemand tips of oplossingen hiervoor?

Thanks

Gr T
 
Hi iedereen

Ik heb al enkele maanden een M3 en ben vrij goed met hoe alles werkt aan de wagen mee.

Echter erger ik mij vaak wel aan het volgende:

Als je vlug even iets uit de wagen of achterbank gaat halen springt heel het systeem op. Naast het scherm ook de verwarming/airco en alles om gewoon te kunnen starten en wegrijden. Ventilatoren springen onnodig op... en dit dan gedurende 15 sec en dan springt alles weer af.

Bij andere merken, door de startknop die ze hebben, gebeurt dit niet en dit lijkt me vrij logisch ook.

Nu springt alles van de wagen op, en verbruikt onnodig energie.
Ook bij het openen van de achterste deuren, waardoor je dus nooit kan wegrijden of iets aan je schem kan doen, springt alles op.

Buiten de ventilatie helemaal uit te zetten, heb ik geen idee wat je nog kan doen hieraan. Nadeel is ook dat je dan telkens de verwarming manueel moet aanzetten.

Iemand tips of oplossingen hiervoor?

Thanks

Gr T
Je kunt je suggestie per tweet aan Elon Musk sturen. Soms worden zinvolle ideeën zoals dit opgepikt en krijg je eeuwige roem doordat de feature naar jou vernoemd wordt.
Al naar gelang de situatie wordt het dan Toine Mode of Thomas Mode o.i.d. Willow Bush Mode zou helemaal fantastisch zijn, natuurlijk.
 
Last edited:
Even achterop een bierviltje:

Model 3 SR en LR rwd verschil in gewicht is ruwweg 150kg, 50Kwh vs 75Kwh.

dus voor nog eens 25Kwh zou hij 150kg zwaarder moeten zijn, is hij dat ongeveer?

Mocht het gewicht nagenoeg gelijk acht ik de kans vrij klein.

2017: gerucht dat 100kWh niet kan:
Tesla Model 3 te klein voor 100 kWh-accupakket

2019: gerucht dat er misschien en versie komt die wel 100kWh heeft (is geen upgrade):
Krijgt de Tesla Model 3 belachelijk veel power en range?
[URL="https://www.teslarati.com/tesla-model-3-performance-100-kwh-ludicrous-mode/"]Tesla Model 3 with Ludicrous Mode and 100 kWh battery hinted at in source code
[/URL]
 
  • Like
Reactions: Cely
Tesla update de auto's continu, er is niet iets als een Model2019 die eigenschap x y en z niet heeft die 2020 wel heeft.
Het loopt beetje in elkaar over qua timing van introductie van verbeteringen/verslechteringen, opmaken/'terugvinden' van voorraden (bv hw2.5 ook weer tijd geleverd nadat hw3.0 al tijden in autos zat etc etc).

Het valt niet samen met het naampje 'modeljaar' zoals bij traditionele merken.
 
Ik krijg een melding op het scherm dat het reservoir leeg begon te raken. (dus nog voordat alles op is :))
Kreeg je deze melding niet? :rolleyes:
Kreeg de melding inderdaad niet en bij het bijvullen van de tank vond ik al dat er nog maar zo weinig in paste. Vermoedelijk niet leeg geweest dus. Straks maar eens net zo lang die knop ingedrukt houden tot er iets uit komt. Misschien duurt het gewoon lang voordat alle leidingen gevuld zijn. :)
 
Kreeg de melding inderdaad niet en bij het bijvullen van de tank vond ik al dat er nog maar zo weinig in paste. Vermoedelijk niet leeg geweest dus. Straks maar eens net zo lang die knop ingedrukt houden tot er iets uit komt. Misschien duurt het gewoon lang voordat alle leidingen gevuld zijn. :)

Ik heb wel eens meegemaakt dat het slangetje tussen de pomp en sproeier ergens los lag. Dus zet de auto maar op een schone/droge vloer en sproei maar eens flink :)
Er kan ook ergens een "knik" in de slang zitten :rolleyes:
Hoor je wel ergens een pompje draaien?
Of ze hebben motorolie in je reservoir gedaan op een maandagmorgen :p (vanwege je opmerking in post #5534)
 
De auto nu sinds 29 december in bezit en 2000km gereden (ben dus nog een beginner...), ik kan gelukkig veel meer pro's ervaren dan con's.

Ik probeer zoveel mogelijk op AP te rijden, gaat voor mijn gevoel steeds beter. Moet wel wennen aan de lage bochtensnelheid (geef daar zelf vaak wat gas bij) en als je achterop een file rijdt vind ik dat hij soms vrij laat gaat remmen. Ik zit momenteel nog met zweethandjes en mijn voet bij de rem als ik een file nader. Ook zelf een paar keer geremd omdat ik het snelheidsverschil toch teveel vond... waarschijnlijk heeft dit meer gewenning nodig.

Wat ik wel 'vervelend' vind is dat ik mijn telefoon heb gekoppeld als sleutel, maar de auto gaat niet automatisch naar mijn profiel als ik weg wil rijden. Ik moet altijd handmatig mijn profiel selecteren. Het lijkt erop dat bij de andere telefoonsleutel (die van mijn betere helft) dit wel automatisch gaat. Doe ik iets verkeerd met de instellingen?
 
De auto nu sinds 29 december in bezit en 2000km gereden (ben dus nog een beginner...), ik kan gelukkig veel meer pro's ervaren dan con's.

Ik probeer zoveel mogelijk op AP te rijden, gaat voor mijn gevoel steeds beter. Moet wel wennen aan de lage bochtensnelheid (geef daar zelf vaak wat gas bij) en als je achterop een file rijdt vind ik dat hij soms vrij laat gaat remmen. Ik zit momenteel nog met zweethandjes en mijn voet bij de rem als ik een file nader. Ook zelf een paar keer geremd omdat ik het snelheidsverschil toch teveel vond... waarschijnlijk heeft dit meer gewenning nodig.

Wat ik wel 'vervelend' vind is dat ik mijn telefoon heb gekoppeld als sleutel, maar de auto gaat niet automatisch naar mijn profiel als ik weg wil rijden. Ik moet altijd handmatig mijn profiel selecteren. Het lijkt erop dat bij de andere telefoonsleutel (die van mijn betere helft) dit wel automatisch gaat. Doe ik iets verkeerd met de instellingen?
Je moet even naar het overzicht van alle sleutels gaan in het menu, en daar achter jouw telefoon het icoontje van een poppetje selecteren uit mijn hoofd (terwijl jouw profiel actief is).
 
De auto nu sinds 29 december in bezit en 2000km gereden (ben dus nog een beginner...), ik kan gelukkig veel meer pro's ervaren dan con's.

Ik probeer zoveel mogelijk op AP te rijden, gaat voor mijn gevoel steeds beter. Moet wel wennen aan de lage bochtensnelheid (geef daar zelf vaak wat gas bij) en als je achterop een file rijdt vind ik dat hij soms vrij laat gaat remmen. Ik zit momenteel nog met zweethandjes en mijn voet bij de rem als ik een file nader. Ook zelf een paar keer geremd omdat ik het snelheidsverschil toch teveel vond... waarschijnlijk heeft dit meer gewenning nodig.

Wat ik wel 'vervelend' vind is dat ik mijn telefoon heb gekoppeld als sleutel, maar de auto gaat niet automatisch naar mijn profiel als ik weg wil rijden. Ik moet altijd handmatig mijn profiel selecteren. Het lijkt erop dat bij de andere telefoonsleutel (die van mijn betere helft) dit wel automatisch gaat. Doe ik iets verkeerd met de instellingen?


Hoeveel auto lengte afstand heeft U ingesteld op AP? Ik rij met 7 auto lengte afstand.