Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik maakte vandaag een proefrit in een Tesla Model S uit 2015 en er vielen mij twee zaken op, waar ik niet wijs uit kan worden.
  1. % Batterij indicatie onvindbaar
    Ik kon niet vinden hoeveel procent batterij er nog in de Tesla zat, en heb op verschillende plekken in de cockpit en touchscreen gekeken. Overal waar ik keek zag ik het resterende bereik ipv. %, terwijl ik bij andere proefritten hier niet naar heb hoeven zoeken.
    • Waar zit dit bij jullie en is dit te veranderen als instelling? Graag met een fototje als het mogelijk is?
  2. Autopilot werkte niet
    Het witte stuurtje verscheen niet in de cockpit. Ik heb ook even een foto gemaakt van de instellingen, weliswaar in het Duits.
    Ik reed op een weg met zeer duidelijke belijning en de verkoper van de garage gaf ook aan dat op dat stuk de autopilot altijd prima werkt tijdens proefritten, dus dat zal het niet zijn.
    • Was dit manueel gedeactiveerd in het menu, of bevatte de auto überhaupt geen Autopilot?
    • IMG_2458.jpg
 
Ik maakte vandaag een proefrit in een Tesla Model S uit 2015 en er vielen mij twee zaken op, waar ik niet wijs uit kan worden.
  1. % Batterij indicatie onvindbaar
    Ik kon niet vinden hoeveel procent batterij er nog in de Tesla zat, en heb op verschillende plekken in de cockpit en touchscreen gekeken. Overal waar ik keek zag ik het resterende bereik ipv. %, terwijl ik bij andere proefritten hier niet naar heb hoeven zoeken.
    • Waar zit dit bij jullie en is dit te veranderen als instelling? Graag met een fototje als het mogelijk is.
Ga naar bediening (menu) -> scherm -> energieweergave
Daar kan je aangeven of je procenten of kilometers wil zien.
 
  • Informative
Reactions: Knooijer
o_O Goed punt natuurlijk. En de conclusie voor toekomstig geinteresseerden hieronder.

Als autopilot geactiveerd is, dan zie je bovenin twee extra menu opties verschijnen:
  • Automatisch sturen (beta)
  • Voorrijden (beta)
View attachment 505505 View attachment 505507

Het valt mij overigens op dat ik voor autopilot/FSD bij verschillende voertuigen ook verschillende menu instellingen tegen kom.
167B31A3-BD7F-4FEE-868B-3622CA0E3617.jpeg C39A1CD2-92CE-4D71-88C3-59E88FCA0610.jpeg
 
Weet iemand of er de laatste tijd in de updates iets veranderd is aan de maximale capaciteit van de “oude” midel X? Mijn MX uit maart 2018 kon in december nog tot 452km laden (100%), nu ineens maar tot 425km.

Weet verder iemand het exacte voordeel can de CCS Combo 2 retrofit upgrade? Naast alle 3th party CCS stations, kan he dan ook aan de V3 sneller laden, of gaat laden aan de huidige SuC ook sneller?