Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
I don’t think the MYP and Long Range have LFP. Only the Standard Range versions. Maybe someone with a Y can correct me if I’m wrong.
Correct, see chart
EDA14376-3268-4A92-9837-4BC3665BD194.jpeg
 
Last edited:
Cabin overheat protection: hebben jullie deze aan? In Nederland niet echt van toepassing lijkt mij. Maar als je deze op "On" laat, verbruikt de auto dan energie?

Nee, nooit. Voornamelijk omdat je bewegingsmelder dan wordt uitgeschakeld van je alarm en die vind ik wel belangrijk :cool: . Die brandende zon op je dashboard voorkom je er niet mee. Het is puur de temperatuur van dat wat in de schaduw zit.

Als ik overheat protection wil zet ik wel m'n sunroof als ook m'n ramen op vent. Kost geen energie ook en natuurkunde doet de rest.
 
Nee, nooit. Voornamelijk omdat je bewegingsmelder dan wordt uitgeschakeld van je alarm en die vind ik wel belangrijk :cool: . Die brandende zon op je dashboard voorkom je er niet mee. Het is puur de temperatuur van dat wat in de schaduw zit.

Als ik overheat protection wil zet ik wel m'n sunroof als ook m'n ramen op vent. Kost geen energie ook en natuurkunde doet de rest.
Oh meen je niet? Waar zie ik dat staan?
 
Wat is de bron van deze chart?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Gisteren merkte ik op dat GPS locatie van de auto enkel werkt tijdens het rijden. Als m’n je auto meeneemt op een flatbed, zie je niet meer waar hij is. Geeft enkel de laatste positie door. Vreemd dat je via de app niet effe een “live” check kan doen.
 
Het valt mij op dar er geluid uit mijn dashboard komt als ik geparkeerd sta. Het lijkt op de zoem van een ventilator maar de Klimaatregeling staat uit. Wat zou dit kunnen zijn?
Waarschijnlijk drogen van ventilatiesysteem zodat er geen schimmels of geutjes kunnen ontstaan. (ventilator hoor je dan draaien) Direct na afsluiten auto, gaat vanzelf weer uit.
 
Komt het probleem met een licht trillende raam bij jullie bekend voor? Betreft de raam aan de passagierszijde. Als je het raam volledig opent en sluit, wil soms de beveiliging zelfs ingrijpen door het raam gelijk weer naar beneden te doen.