Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gelezen dat er twee kabels meegeleverd worden met een nieuwe Tesla:
  • Type 2 kabel – Universeel voor alle openbare laadpalen
  • 220V voor het “gewone” stopcontact.
Hoe lang is de 220V-variant in meter?
Heeft eigenlijk geen belang, want je kan er een verlengkabel aan toevoegen. Zie wel dat het een 2,5mm2 kabel is. En dat de overschot niet opgerold op een bobijn zit.
 
Ik heb nog steeds de MCU1 en zolang die het blijft doen en de Tesla aandelen niet meer waard worden dan de koers van begin januari zal dat ook nog wel even zo blijven. Nu wist/dacht ik dat beelden opslaan van Sentry mode bij een MCU1 niet mogelijk zijn, maar nu lees ik dit:

Werkt het nu wel of is dit een foutje bij het info scherm?


20221212_001512.jpg
 
Ik heb gelezen dat er twee kabels meegeleverd worden met een nieuwe Tesla:
  • Type 2 kabel – Universeel voor alle openbare laadpalen
  • 220V voor het “gewone” stopcontact.
Hoe lang is de 220V-variant in meter?

Volgens de tekst op de site 6 meter.
 
Heeft eigenlijk geen belang, want je kan er een verlengkabel aan toevoegen. Zie wel dat het een 2,5mm2 kabel is. En dat de overschot niet opgerold op een bobijn zit.
niet in mijn ervaring. heb hem (de enige keer in mijn bezit dat ik die 220V aansluiting wilde gebruiken) ooit via een verlengsnoer proberen aan te koppelen maar de auto gaf meteen een error aan.
 
niet in mijn ervaring. heb hem (de enige keer in mijn bezit dat ik die 220V aansluiting wilde gebruiken) ooit via een verlengsnoer proberen aan te koppelen maar de auto gaf meteen een error aan.
Laad al jaren op vakanties etc met verlengsnoer. Jaren terug in België eens een error gekregen, moest ik de euro-stekker omdraaien (dus zorg voor verlengsnoer zonder pin) et voila.
 
  • Like
Reactions: OttoR

Volgens de tekst op de site 6 meter.
Is inderdaad 6 m. Heb er de voorbije maanden mee opgeladen aan gewoon stopcontact in afwachting van laadpaal ( die er nu staat). Dat werkte prima maar uiteraard traag.
 
niet in mijn ervaring. heb hem (de enige keer in mijn bezit dat ik die 220V aansluiting wilde gebruiken) ooit via een verlengsnoer proberen aan te koppelen maar de auto gaf meteen een error aan.
Waarschijnlijk omdat de stroomdraden in de verlengkabel kruisen. Een 230V monofase aansluiting heeft een ader van 230V en 1 van 0V (de neuter). De neuter moet aan de juiste kant zitten anders weigert de wagen te laden. Stekker omdraaien in het stopcontact zou moeten lukken. Tenzij het een stekker is met Belgische aarding, dan kan je die niet omdraaien. Dan moet je de draden in het stopcontact wisselen. Of in 1 van de verlengkabelstekkers.