Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu staat er bij mij in het menu 'forward collision warning' Hij zal dus een melding geven bij een gevaarlijke situatie

Maar doet hij op een gegeven moment ook ingrijpen als het collision alarm af gaat en je niet gaat remmen? Of doet hij enkel ingrijpen als je op autopilot rijdt?

(Model S, AP1)


Er doen vele verhalen de ronde alsook filmpjes. Vooralsnog houd ik het op enkel als AP actief is en als je heel veel mazzel hebt. Zat voorbeelden waar AP niet ingrijpt.

Zonder AP heb je enkel emergency auto braking welke probeert een de impact krachten te minimaliseren.
 
Er doen vele verhalen de ronde alsook filmpjes. Vooralsnog houd ik het op enkel als AP actief is en als je heel veel mazzel hebt. Zat voorbeelden waar AP niet ingrijpt.

Zonder AP heb je enkel emergency auto braking welke probeert een de impact krachten te minimaliseren.
Dus in de file moet je nog steeds stroom geven en remmen bij het aanschuiven. Dacht dat op AP de auto gewoon remde en als de file opschuift volgde.
 
Vandaag eerste rit met ACC en AP. Erg leuk. Alleen lukt het nog niet om automatisch van baan te wisselen op de autosnelweg. Bij de proefrit ging dat wel, door alleen de richtingaanwijzer aan te zetten (en voldoende ruimte op de andere baan). Moeten we daar een bepaalde optie voor aanzetten?

Wat vinden jullie de meest optimale afstand tot andere auto’s? Staat standaard op 3, lijkt wat comservatief.

Heerlijke auto, die M3! Stil, snel en comfortabel. We waren al heel erg blij met onze Prius plug-in, maar dit is toch wel een andere categorie auto;)
 
Denk dat het niet kan maar just in case: klopt het dat je geen manier heb om de tonen van in/uitschakelen TACC e.d. uit te zetten of bijvoorbeeld om te leiden naar een head set? Ik rijd nog wel eens met slapende medepassagiers, weet niet wat voor invloed dit gepingel op hun dromen heeft :)
Had wel gezien dat bij een volgende release het volume wat lager kan (joe mode).
 
Denk dat het niet kan maar just in case: klopt het dat je geen manier heb om de tonen van in/uitschakelen TACC e.d. uit te zetten of bijvoorbeeld om te leiden naar een head set? Ik rijd nog wel eens met slapende medepassagiers, weet niet wat voor invloed dit gepingel op hun dromen heeft :)
Had wel gezien dat bij een volgende release het volume wat lager kan (joe mode).
Nee op dit moment niet. Mijn vrouw wordt er niet wakker van ;)
 
De voordeuren van een M3 hebben de mogelijkheid om van binnenuit mechanisch geopend fe worden (bij uitval stroom)

- kan ik dat zonder problemen een keer testen, of raakt de electische bediening dan in de war?
- hoe maak ik de achterdeuren van binnenuit open bij stroomuitval?
- zijn de deuren van buiten te openen bij stroomuitval?
 
De voordeuren van een M3 hebben de mogelijkheid om van binnenuit mechanisch geopend fe worden (bij uitval stroom)

- kan ik dat zonder problemen een keer testen, of raakt de electische bediening dan in de war?
- hoe maak ik de achterdeuren van binnenuit open bij stroomuitval?
- zijn de deuren van buiten te openen bij stroomuitval?
Ik zou het niet zomaar testen, ik heb wel is van lakschade gehoord. Achterin is het niet aanwezig, die moeten er via de voorkant uit. En van buiten werkt volgens mij ook niet. Wij hebben voor de zekerheid een lifehammer dichtbij geplaatst.
 
Ik zou het niet zomaar testen, ik heb wel is van lakschade gehoord. Achterin is het niet aanwezig, die moeten er via de voorkant uit. En van buiten werkt volgens mij ook niet. Wij hebben voor de zekerheid een lifehammer dichtbij geplaatst.
Kijk eens op YouTube, het kanaal van Brian, i1 Tesla, daar kan je het hele verhaal van de achterdeuren terugvinden, ook over testen waar zelfs de 12V los ligt en de deuren gewoon nog open gaan, leerzaam!
Als je een beetje handig ben heeft hij ook een oplossing voor dit probleem om zelf te bouwen.
 
Bij instellen adaptive cruise control neemt de auto meestal de max. snelheid over, maar soms ook de snelheid die op dat moment door ons zelf gereden wordt. Waar is dat van afhankelijk, en kun je dat instellen?

Voor zo ver ik weet: als jouw snelheid > max snelheid, dan wordt jouw snelheid overgenomen. Als jouw snelheid < max, dan wordt max ingesteld door ACC. Ik heb nog nergens iets kunnen instellen, dus denk dat we hier (voorlopig) aan vast zitten.