Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De druk in de rechter achterband wordt bij onze Model 3 telkens lager. Na ca. 2 weken 0,4 bar minder ten opzichte van de andere 3 banden. Heeft iemand een tip bij welk bedrijf in de omgeving Rotterdam / Den Haag ik dat kan laten nakijken? Of is dit iets voor een service afspraak bij Tesla?

klinkt als een band die er niet goed omheen ligt of toch lek.

zelf al gekeken of er ergens een spijker of schroef inzit? Mocht dit zo zijn dan deze er vooral niet uithalen! Bandenboer kan er zo een prop in schieten.

Lokale bandenboer opzoeken ook als je niets vind.

Banden vallen zowiezo niet onder garantie.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
De druk in de rechter achterband wordt bij onze Model 3 telkens lager. Na ca. 2 weken 0,4 bar minder ten opzichte van de andere 3 banden. Heeft iemand een tip bij welk bedrijf in de omgeving Rotterdam / Den Haag ik dat kan laten nakijken? Of is dit iets voor een service afspraak bij Tesla?
Kwikfit heeft veel ervaring met Tesla. Is ook huisleverancier voor banden en kleine reparaties van MisterGreen voor lease Tesla's.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Je kunt ook naar een Euromaster bandenzaak gaan.
Goede ervaringen mee (in Deventer)
Tesla
Euromaster is Tesla’s preferred partner voor banden en bandenservices. Om haar klanten de beste bandenservice te kunnen bieden, heeft Tesla - de fabrikant van elektrische auto’s uit Silicon Valley - haar krachten gebundeld met Euromaster, één van de Europese marktleiders op het gebied van banden en bandenservices.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Superendo and Klaas
Hi,

Sinds een maandje in het bezit van een Model 3.

Vraagje, Ik heb de full self driving optie. Wanneer ik op de snelweg rij, met (full)autopilot actief, en ik wil zelf van baan wisselen omdat ik vind dat hij te lang in het midden blijft rijden bijv, dan gaat mijn autopilot eraf wanneer ik de richtingaanwijzer aanzet en naar de andere rijbaan stuur.

Dat moet toch anders kunnen?

Bij mijn Mercedes kon ik alleen door richting aanwijzer te bedienen van rijstrook wisselen.
Als de tesla zelf aangeeft van baan te willen wisselen, gaat het prima overigens...

Weet iemand wat ik mis doe?
 
Weet iemand wat ik mis doe?
Ja, je moet niet zelf sturen, maar het stuur laten voelen dat je er nog bent. Als AP er uit vliegt stuur je te veel. Dan wachten tot de AP zelf naar de andere rijstrook stuurt.
Pinker op, x seconden wachten (moet van Europa) en de wagen gaat zelf naar het andere rijvak. Pinker volledig opzetten of tegen de weerstand blijven aanhouden tot je over de helft van het bestemmingsvak bent.
 
Ja, je moet niet zelf sturen, maar het stuur laten voelen dat je er nog bent. Als AP er uit vliegt stuur je te veel. Dan wachten tot de AP zelf naar de andere rijstrook stuurt.
Pinker op, x seconden wachten (moet van Europa) en de wagen gaat zelf naar het andere rijvak. Pinker volledig opzetten of tegen de weerstand blijven aanhouden tot je over de helft van het bestemmingsvak bent.

Ah!!! Thanks!! Werkt!! Ik duwde licht tegen de richtingaanwijzer, zoals bij bevestigen van voorgestelde lane change...dat kan dus niet...
 
Ah!!! Thanks!! Werkt!! Ik duwde licht tegen de richtingaanwijzer, zoals bij bevestigen van voorgestelde lane change...dat kan dus niet...
Ik rijd nu bijna 1 jaar met een model 3 met fsd. Jij hebt mij net geleerd dat een lane change suggestie bevestigd kan worden door zacht aan de richtingsaanwijzer te komen, en dus niet volledig opzetten (wat ik altijd deed)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and wooter
De druk in de rechter achterband wordt bij onze Model 3 telkens lager. Na ca. 2 weken 0,4 bar minder ten opzichte van de andere 3 banden. Heeft iemand een tip bij welk bedrijf in de omgeving Rotterdam / Den Haag ik dat kan laten nakijken? Of is dit iets voor een service afspraak bij Tesla?
Op onze Model 3 Performance bleek het een sticker te zijn die geplakt was op de band, net op het vlak dat contact maakt met de velg. Daar ontsnapte constant wat lucht.

Een bandenboer heeft de band eraf gehaald nadat ze geen lek konden vinden in de band zelf, en kwamen zo op de sticker uit.

Een gekend probleem, hij had het al eens eerder ervaren.
 
  • Informative
Reactions: Johan4444
Ik rijd nu bijna 1 jaar met een model 3 met fsd. Jij hebt mij net geleerd dat een lane change suggestie bevestigd kan worden door zacht aan de richtingsaanwijzer te komen, en dus niet volledig opzetten (wat ik altijd deed)
Het staat keurig in de handleiding overigens. Hij moet even voelen dat je het stuur vast hebt. Richting aanwijzer vasthouden totdat auto vindt dat ie deels in het andere vak is (hoeft niet op de helft). Hij breekt af als hij dan nog niet de andere lijn van het bestemmingsvak ziet.
 
Hallo mensen,

ik weet niet of ik het hier kan stellen, maar we zien het wel.
Ik ben Iwan en Ik sta op het punt een tesla aan te schaffen. Het is een tesla S85 uit 2014. Hij heeft al 387.000 km op de teller staan.

WAAR moet ik specifiek op letten? Ik rij zelf al jaren elektrische auto, maar dit is een ander slag.
Hij heeft slijtage aan de bekleding etc. lakschade, front grilplaat zit een deuk met barst in. Tesla kan dit leveren en kost €350,00
velgen zijn een drama, die hebben enorm veel schade...

ik hoor graag tips.

Mvg Iwan
 
Hallo mensen,

ik weet niet of ik het hier kan stellen, maar we zien het wel.
Ik ben Iwan en Ik sta op het punt een tesla aan te schaffen. Het is een tesla S85 uit 2014. Hij heeft al 387.000 km op de teller staan.

WAAR moet ik specifiek op letten? Ik rij zelf al jaren elektrische auto, maar dit is een ander slag.
Hij heeft slijtage aan de bekleding etc. lakschade, front grilplaat zit een deuk met barst in. Tesla kan dit leveren en kost €350,00
velgen zijn een drama, die hebben enorm veel schade...

ik hoor graag tips.

Mvg Iwan

Laadsnelheid aan superchargers zou wel eens serieus kunnen tegenvallen. Thuis laden zou geen probleem mogen zijn, maar een wagen voor echt lange ritten is het waarschijnlijk niet meer.
 
Hallo mensen,

ik weet niet of ik het hier kan stellen, maar we zien het wel.
Ik ben Iwan en Ik sta op het punt een tesla aan te schaffen. Het is een tesla S85 uit 2014. Hij heeft al 387.000 km op de teller staan.

WAAR moet ik specifiek op letten? Ik rij zelf al jaren elektrische auto, maar dit is een ander slag.
Hij heeft slijtage aan de bekleding etc. lakschade, front grilplaat zit een deuk met barst in. Tesla kan dit leveren en kost €350,00
velgen zijn een drama, die hebben enorm veel schade...

ik hoor graag tips.

Mvg Iwan
Lees bepaalde threads eerst maar eens door en bedenk je dan goed wat je wilt. Zo zijn beurten reteduur. Laden bij Tesla zal langzaam gaan. Blijf je in de buurt dan valt het allemaal mee. Je rijdt dan wel in een echte Tesla.
 
Het staat keurig in de handleiding overigens. Hij moet even voelen dat je het stuur vast hebt. Richting aanwijzer vasthouden totdat auto vindt dat ie deels in het andere vak is (hoeft niet op de helft). Hij breekt af als hij dan nog niet de andere lijn van het bestemmingsvak ziet.

Ik liet hem de lane change wel zelf doen hoor, maar ik zette te richtingsaanwijzer steeds volledig op om te bevestigen en weet nu dat een tikje ook al voldoende is om hem te laten starten.