Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, daar is ze weer hoor 🤦🏼‍♀️ Ik zit even te kijken naar laadpassen … welke kunnen jullie aanraden of maakt het niet zoveel uit?
Is één met een abonnement handig of één met kosten per laadbeurt?

Ik zag dat VanDeBron een actie heeft: pas aanvragen (€ 3,50 per maand) met 250 km gratis laadtegoed.
 
Ja, daar is ze weer hoor 🤦🏼‍♀️ Ik zit even te kijken naar laadpassen … welke kunnen jullie aanraden of maakt het niet zoveel uit?
Is één met een abonnement handig of één met kosten per laadbeurt?

Ik zag dat VanDeBron een actie heeft: pas aanvragen (€ 3,50 per maand) met 250 km gratis laadtegoed.
Kijk even op: Laadpas Top 10 | 100% onafhankelijk | Vind de beste pas voor jou
Shell Recharge (NewMotion) en Plugsurfing zijn wel bekende en kan je bijna overal wel gebruiken.
 
Je kunt thuis laden dus hoe vaak denk je de pas nodig te hebben?
In Nederland heb ik nog geen pas gebruikt. Ik parkeer niet zo vaak bij een laadpaal.
Tijdens werk in het buitenland of op vakantie is een pas wel handig. Ik heb er een aantal, o.a. Shell Recharge/Newmotion, Fastnet, KhiWhi en nog een paar. Maar allemaal zonder abbo. Ik gebruik alleen de Shell-Newmotion. Ik zag dat zelfs in Frankrijk bij de palen die ik wou gebruiken dat de Shell-Newmotion pas betere prijzen en condities had dan KhiWhi.

Dus mijn advies neem een Shell Recharge - Newmotion pas en een andere als back-up en kijk misschien ook welke pas het beste werkt in je favoriete vakantie landen.
 
  • Like
Reactions: Epyx
Ik durf bijna geen vragen meer te stellen eigenlijk … maar ga het toch doen wel deze is wel belangrijk. Sinds gisteren is mijn Tesla toegevoegd aan mijn account en in de app. Gisteren kon ik de auto even ‘zien’ maar inmiddels staat er telkens ‘laatst gezien 5 uur geleden’ (of langer geleden maar dit was even ter voorbeeld).

Bij locatie zie ik hem wel (thuis geparkeerd) maar ik kan bijvoorbeeld geen route/rit plannen.

Ik heb de app al verwijderd en geïnstalleerd, tel opnieuw opgestart, uit en weer ingelogd maar het probleem blijft bestaan.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en belangrijker, hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt alvast!
 
Ik durf bijna geen vragen meer te stellen eigenlijk … maar ga het toch doen wel deze is wel belangrijk. Sinds gisteren is mijn Tesla toegevoegd aan mijn account en in de app. Gisteren kon ik de auto even ‘zien’ maar inmiddels staat er telkens ‘laatst gezien 5 uur geleden’ (of langer geleden maar dit was even ter voorbeeld).

Bij locatie zie ik hem wel (thuis geparkeerd) maar ik kan bijvoorbeeld geen route/rit plannen.

Ik heb de app al verwijderd en geïnstalleerd, tel opnieuw opgestart, uit en weer ingelogd maar het probleem blijft bestaan.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en belangrijker, hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt alvast!
Als er staat "laatst gezien ... geleden" dan maakt de app geen verbinding met je auto. Komt vaker voor, ligt of aan je telefoon of aan de verbinding van je auto met internet.

Met de app kun je geen routes plannen. Je kunt wel in Google maps een route plannen en de bestemming delen met je Tesla.
 
Ik durf bijna geen vragen meer te stellen eigenlijk … maar ga het toch doen wel deze is wel belangrijk. Sinds gisteren is mijn Tesla toegevoegd aan mijn account en in de app. Gisteren kon ik de auto even ‘zien’ maar inmiddels staat er telkens ‘laatst gezien 5 uur geleden’ (of langer geleden maar dit was even ter voorbeeld).

Bij locatie zie ik hem wel (thuis geparkeerd) maar ik kan bijvoorbeeld geen route/rit plannen.

Ik heb de app al verwijderd en geïnstalleerd, tel opnieuw opgestart, uit en weer ingelogd maar het probleem blijft bestaan.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en belangrijker, hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt alvast!
Je hebt veel vragen in het begin en dat is gebruikelijk.
Misschien is er iemand die dezelfde auto als jij heeft en al wat ervaring heeft opgebouwd, die bij je in de buurt woont waarmee je een keer een kop koffie kan drinken?
Dat levert je veel meer informatie op en dan hoef je je minder bezwaard te voelen om overgebleven vragen hier te posten.
Als je je woonplaats vermeld in plaats van Nederland, wil er denk ik best wel eens iemand afspreken.

Ik heb het zelf met meerdere mensen gedaan, is altijd heel erg leuk gebleken.
Recentelijk heeft één van die personen ons in zijn Model X in Praag rondgereden, waarbij we plekken hebben gezien waar je normaal niet komt.:cool:
Trouwens handig om je auto in de footer hier te zetten, dan wordt het gemakkelijker om goed op je vragen te reageren.
 
Ik heb in de middenconsole 2 USB-C poorten zitten. In 1 van die 2 zit een USB-C stick gestoken, helemaal vol met MP3'tjes. Wat ik vervelend vind is dat de ene keer bij het wegrijden de muziek gewoon weer verder gaat waar hij gestopt was met parkeren, de andere keer moet ik weer handmatig de USB muziek aan de gang slingeren. Met als gevolg dat je weer ergens random begint.

Is dit normaal gedrag?

En gelijk maar een 2e vraag: kan je voor de MP3's geen playlists maken die de Tesla ondersteunt?
 
Ik heb in de middenconsole 2 USB-C poorten zitten. In 1 van die 2 zit een USB-C stick gestoken, helemaal vol met MP3'tjes. Wat ik vervelend vind is dat de ene keer bij het wegrijden de muziek gewoon weer verder gaat waar hij gestopt was met parkeren, de andere keer moet ik weer handmatig de USB muziek aan de gang slingeren. Met als gevolg dat je weer ergens random begint.

Is dit normaal gedrag?

En gelijk maar een 2e vraag: kan je voor de MP3's geen playlists maken die de Tesla ondersteunt?
De laatste vraag kan ik beantwoorden, Neen.
Wat je eventueel wel kunt doen:
Met USB-Music kan je browsen per folder.
Dus, in plaats van een playlist, maak via je PC op de USB stick nieuwe folders aan, Playlist1, Playlist2, etc. en je zet daar manueel de mp3 bestanden die nodig zijn. Om bepaalde volgorde van liedjes te bepalen, moet je de bestanden dan ook nog eventueel ’renamen’ aan het begin van de file name.
 
Last edited by a moderator:
Ik heb in de middenconsole 2 USB-C poorten zitten. In 1 van die 2 zit een USB-C stick gestoken, helemaal vol met MP3'tjes. Wat ik vervelend vind is dat de ene keer bij het wegrijden de muziek gewoon weer verder gaat waar hij gestopt was met parkeren, de andere keer moet ik weer handmatig de USB muziek aan de gang slingeren. Met als gevolg dat je weer ergens random begint.

Is dit normaal gedrag?

En gelijk maar een 2e vraag: kan je voor de MP3's geen playlists maken die de Tesla ondersteunt?
MP3 is zo nillies…
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Stijntje and Jelger
Hi,
Ik heb sinds een week een Tesla M3 Longrange China made, en ben uiteraard erg enthousiast.
Wel heb ik een paar basis beginnersvragen die denk ik al vaker zijn langsgekomen maar ik heb ze niet zo snel kunnen terugvinden.
Ik hoop dan ook dat jullie dit kunnen/willen beantwoorden

Ik heb de auto opgehaald met softwareversie 2021.3.107 -> Sinds een paar dagen heb ik de update 2021.32.21 geïnstalleerd gekregen. Ik had daarbij het volgende verwacht:
1. Percentage/kilometer toggle functie als je op het icoontje klikt op het scherm
2. Geluidje als het verkeerslicht op groen springt (kan ik niet vinden om aan/uit te zetten)

Daarnaast vind ik het geluid van de subwoofer erg magertjes. Ik moet sowieso voor een serviceafspraak om het stuur even helemaal recht te aten zetten dus dan laat ik geluijk even checken of die wel goed is aangesloten.

Kan iemand mij mmeer duidelijkheid scheppen?
Is het wellicht zo dat je eerst oudere versies moet doorlopen om features te hebben/behouden?

mvg
 
Je hebt veel vragen in het begin en dat is gebruikelijk.
Misschien is er iemand die dezelfde auto als jij heeft en al wat ervaring heeft opgebouwd, die bij je in de buurt
Ik heb in de middenconsole 2 USB-C poorten zitten. In 1 van die 2 zit een USB-C stick gestoken, helemaal vol met MP3'tjes. Wat ik vervelend vind is dat de ene keer bij het wegrijden de muziek gewoon weer verder gaat waar hij gestopt was met parkeren, de andere keer moet ik weer handmatig de USB muziek aan de gang slingeren. Met als gevolg dat je weer ergens random begint.

Is dit normaal gedrag?

En gelijk maar een 2e vraag: kan je voor de MP3's geen playlists maken die de Tesla ondersteunt?
Eerste vraag: ja, thans ook bij mij. Soms gaat de muziek verder, meestal moet ik daarvoor gaan tikken bij wegrijden.
 
Hi,
Ik heb sinds een week een Tesla M3 Longrange China made, en ben uiteraard erg enthousiast.
Wel heb ik een paar basis beginnersvragen die denk ik al vaker zijn langsgekomen maar ik heb ze niet zo snel kunnen terugvinden.
Ik hoop dan ook dat jullie dit kunnen/willen beantwoorden

Ik heb de auto opgehaald met softwareversie 2021.3.107 -> Sinds een paar dagen heb ik de update 2021.32.21 geïnstalleerd gekregen. Ik had daarbij het volgende verwacht:
1. Percentage/kilometer toggle functie als je op het icoontje klikt op het scherm
2. Geluidje als het verkeerslicht op groen springt (kan ik niet vinden om aan/uit te zetten)

Daarnaast vind ik het geluid van de subwoofer erg magertjes. Ik moet sowieso voor een serviceafspraak om het stuur even helemaal recht te aten zetten dus dan laat ik geluijk even checken of die wel goed is aangesloten.

Kan iemand mij mmeer duidelijkheid scheppen?
Is het wellicht zo dat je eerst oudere versies moet doorlopen om features te hebben/behouden?

mvg
De M3LR komt toch niet uit China?

Sub 1, je moet niet op het accusymbool tikken maar op het aantal kilometer dat er naast staat.
Sub 2, dat wist ik nog niet, weer wat geleerd
 
Hi, ja allerlei combinaties al geprobeerd met de EQ en de "diep" instellingen. Als ik de balans geheel naar achteren zet hoor ik een slecht zacht oppervlakkig geluid(lees muziek) maar niet een volle bass

Sub woofer zit rechts achterin de Trunk (bijrijderszijde)
Geluid aan en in trunk luisteren moet wel duidelijk maken of er iets wel/niet werkt.
Kun je wellicht even checken.