Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar ik begrijp het gevoel. Stuur de 1m97 van Ramonneke naar zo een rijtraining, en ze gaan 'm ook zo een zithouding adviseren die voor hem heel onnatuurlijk en oncomfortabel aanvoelt, net omdat ie al jarenlang op zijn manier rijdt. De eerste keer dat ik zo een rijtraining kreeg met al die instructies, vond ik het ook heel oncomfortabel. Maar de waarheid is wel dat die zithouding de meeste controle geeft over je stuur.

Dude... your missing the point. Ik zou willen dat de Model S/X het stuur en de stoel zo kon aanpassen om de perfecte zithouding aan te nemen maar HET GAAT NIET :). Onder de perfecte zithouding is dan natuurlijk een stoel die uiteraard op mijn lengte goed zit met een langere rugleuning, hoofdsteun die hoger zit en een langer zitvlak waardoor met ideaal comfort en ondersteuning je maximale controle hebt over het voertuig qua stuur en pedaal uitslag

Waarschijnlijk krijg JIJ dit effect als je in een oude mini gaat zitten :) of ga je dan ook zeggen ja dit zit absoluut niet comfortabel. Of zeg je, ja, maar dan koop ik die auto niet. Als je dat zou zeggen dan heb ik nieuws voor je. Ik heb dit met praktisch alle auto's dus dan blijft er weinig over om te kopen. De reden waarom de Y/3 afvallen omdat ik daar niet langdurig in kan rijden omdat de compromis zithouding daar al echt te oncomfortabel is.
 
Dude... your missing the point. Ik zou willen dat de Model S/X het stuur en de stoel zo kon aanpassen om de perfecte zithouding aan te nemen maar HET GAAT NIET :). Onder de perfecte zithouding is dan natuurlijk een stoel die uiteraard op mijn lengte goed zit met een langere rugleuning, hoofdsteun die hoger zit en een langer zitvlak waardoor met ideaal comfort en ondersteuning je maximale controle hebt over het voertuig qua stuur en pedaal uitslag

Waarschijnlijk krijg JIJ dit effect als je in een oude mini gaat zitten :) of ga je dan ook zeggen ja dit zit absoluut niet comfortabel. Of zeg je, ja, maar dan koop ik die auto niet. Als je dat zou zeggen dan heb ik nieuws voor je. Ik heb dit met praktisch alle auto's dus dan blijft er weinig over om te kopen. De reden waarom de Y/3 afvallen omdat ik daar niet langdurig in kan rijden omdat de compromis zithouding daar al echt te oncomfortabel is.
Heeft Recaro, Scheel of een andere aftermarket stoelenboer daar nog geen passende oplossing voor?
 
Heeft Recaro, Scheel of een andere aftermarket stoelenboer daar nog geen passende oplossing voor?
of zelf wat klussen?

 
Een beginnersvraagje. Ook al heb ik mijn Model 3 al ruim twee jaar. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen.

Als ik de radio op DAB heb staan, dan duurt het vaak een tijdje voordat je de radio hoort als je de auto opent. Het blijft dan een seconde of dertig (denk ik) stil. Maar als ik direct na het instappen even het volume verhoog, dan begint de radio direct. En duurt het dus geen dertig seconden.

Dit heb ik ook in de volgende situatie. Ik open de auto. Na een tijdje hoor je de radio. Ik doe de deur dicht. Vijf seconden later doe ik de deur weer open. De radio blijft dan weer een tijdje stil. Tenzij ik het volume aanpas, dan begint de radio direct.

Thanks!
 
Volgens Infotainment-upgrade heb je dan helemaal geen DAB meer

> Let op: verwijdert AM-, FM- en DAB-radio

DAB gaat altijd via de ether. Wellicht gebruik jij dan gewoon streaming radio via TuneIn?
Klopt. Ik gebruikte, verkeerd!, DAB voor internet radio. Excuus voor de verwarring. Ik gebruik inderdaad TuneIn om radio te luisteren...
 
of zelf wat klussen?

Dat gaat doorbuigen, zit je uiteindelijk weer terug op de oude hoogte 😂
 
Dude... your missing the point. Ik zou willen dat de Model S/X het stuur en de stoel zo kon aanpassen om de perfecte zithouding aan te nemen maar HET GAAT NIET :). Onder de perfecte zithouding is dan natuurlijk een stoel die uiteraard op mijn lengte goed zit met een langere rugleuning, hoofdsteun die hoger zit en een langer zitvlak waardoor met ideaal comfort en ondersteuning je maximale controle hebt over het voertuig qua stuur en pedaal uitslag
Ik denk het niet.

Ik zie enkel dat je knieën lager zitten dan die van mij, dus dat je eigenlijk ondanks je lengte een extra standje verder van het stuur zit dan mij.

Maar nogmaals, ik begrijp dat je vind dat kortbij gaan zitten zodat je knieën even hoog zitten als de mijne, onnatuurlijk gaat aanvoelen, omdat je al jaren op jouw manier rijdt.

Ik zou graag ook wat verder van het stuur af zitten, om iets meer ruimte met mijn benen te hebben. Maar dan is het sturen waardeloos omdat ik mijn armen te gestrekt moet houden, of uit mijn zetel kom. Dus nee, ik zit wat korter bij om toch correct aan het stuur te kunnen draaien.
 
Zie hier wat berichten over DAB. Wat is in de model X jullie ervaring met het bereik van de DAB tuner? Hier komt het niet boven de twee 'streepjes' uit. Valt dus continu weg als je het eerste de beste viaductje bereikt of het in de ether wat onrustiger is (door weersomstandigheden bijv.).
 
Binnen 2 weken verwacht ik mijn model Y met enhanced auto pilot en ik vroeg mij af of autopilot rechts inhaalt. Mijn huidige Audi op adaptive cruise control probeert dit alvast te vermijden en zal vertragen.
Auto zal in normale omstandigheden niet rechts inhalen en de snelheid verlagen. (lees; afstemmen op auto links voor)
Als je even kort stroompedaal "aantikt" gaat de auto vervolgens wel rechts inhalen.
 
Zie hier wat berichten over DAB. Wat is in de model X jullie ervaring met het bereik van de DAB tuner? Hier komt het niet boven de twee 'streepjes' uit. Valt dus continu weg als je het eerste de beste viaductje bereikt of het in de ether wat onrustiger is (door weersomstandigheden bijv.).
DAB werkt perfect. Vroeger hoorde ik soms nog de herhaling van de laatste paar seconden omdat hij automatisch van DAB naar FM overschakelde, maar dat hoor ik de laatste
tijd niet meer.
Is wel een MS, maar dat zou geen verschil logen uit maken tov een X.
 
Hoewel wij al bijna 3 jaar Tesla rijden toch nog een beginnersvraag.
Ik heb ergens in een topic gelezen dat je de batterij altijd op spanning moet houden. Dus de auto zoveel mogelijk ingeplugd.
Maar hoe houd je de batterij dan onder spanning eens deze tot de gewenste hoeveelheid is opgeladen?
Misschien een domme vraag maar electriciteit is nooit mijn beste vak geweest... .
 
Hoewel wij al bijna 3 jaar Tesla rijden toch nog een beginnersvraag.
Ik heb ergens in een topic gelezen dat je de batterij altijd op spanning moet houden. Dus de auto zoveel mogelijk ingeplugd.
Maar hoe houd je de batterij dan onder spanning eens deze tot de gewenste hoeveelheid is opgeladen?
Misschien een domme vraag maar electriciteit is nooit mijn beste vak geweest... .
Als de auto ingeplugd is en het laden is aan de ingestelde limiet, dan stopt de stroom, maar hij blijft onder spanning. Alle verbruik wordt dan van het net gehaald. Eventueel via de omweg van de 12V batterij, dat weet ik niet. Wellicht wordt de 12V batterij dan ook vanuit het net opgeladen.
Wie kan hier helderheid brengen?