Phil V
Well-Known Member
Er was geen beperking in vermogen. Enkel in regeneratie.Als ik rustig rij, kan ik makkelijk een half uur lang beperkt zijn in vermogen. Rij ik vlot, dan zijn na 5 minuten die streepjes al weg.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er was geen beperking in vermogen. Enkel in regeneratie.Als ik rustig rij, kan ik makkelijk een half uur lang beperkt zijn in vermogen. Rij ik vlot, dan zijn na 5 minuten die streepjes al weg.
Ja, inderdaad, kloptEr was geen beperking in vermogen. Enkel in regeneratie.
das natuurlijk flauwe kul. Je haalt met regen nooit 110kw opladen ook niet met een model 3. IN de oudste model S kon je dat mooi in het scherm zien. Zelfs bij maximaal regenereren kwam je niet boven de 60 KWDaarna zakt het heel snel weer tot 93kW en ik heb het gevoel dat de regen ook sterk geknepen wordt in vergelijking met vroeger. Regen is immers identiek aan snelladen.
60 kW is inderdaad minder dan in dacht, maar nog steeds snelladen. Minder erg dus, wel veel frequenter.das natuurlijk flauwe kul. Je haalt met regen nooit 110kw opladen ook niet met een model 3. IN de oudste model S kon je dat mooi in het scherm zien. Zelfs bij maximaal regenereren kwam je niet boven de 60 KW
Nee, dat klopt ook niet.
Als de auto in slaapstand gaat (en dat kan ook aan de stekker), wordt noch de HV batterij noch de 12V batterij geladen.
De auto slaapt, maar wordt afhankelijk van model elk uur of elke dag even wakker. Als het niveau van de batterij voldoende gezakt is, zal de auto zelf het laden starten om terug op niveau te komen van je oplaadlimiet.Hiermee heb ik toch een andere ervaring. Voor Corona was ik enkele keren in het buitenland gedurende 1 tot 3 maand. Steeds stond de wagen in mijn garage, sentry uit, aangekoppeld aan mijn laadpaal en de oplaadlimiet op 50%.
in de app zag je dan de soc dalen tot 50% en daarna bleef die behouden, met een marge van 1%. ik checkte de wagen slechts één keer per week of twee weken, dus er was voldoende tijd om de wagen te laten “inslapen”.
Ik heb gemerkt dat bij laden tot een SOC van 80% en dan aangekoppeld laten staan de SOC zakt tot 76-77% voordat hij weel gaat laden tot 80%.Hiermee heb ik toch een andere ervaring. Voor Corona was ik enkele keren in het buitenland gedurende 1 tot 3 maand. Steeds stond de wagen in mijn garage, sentry uit, aangekoppeld aan mijn laadpaal en de oplaadlimiet op 50%.
in de app zag je dan de soc dalen tot 50% en daarna bleef die behouden, met een marge van 1%. ik checkte de wagen slechts één keer per week of twee weken, dus er was voldoende tijd om de wagen te laten “inslapen”.
Dat kun je mooi zien aan de stippellijn. Heeft niets te maken met terugschroeven vermogen door tesla maar met een koude batterij gaat het opladen gewoon langzamer dus ook minder regen.60 kW is inderdaad minder dan in dacht, maar nog steeds snelladen. Minder erg dus, wel veel frequenter.
Boven de 70% gaat de SuC bij mij lager dan 60kW. Regen zal er dus waarschijnlijk ook onder blijven dan. Idem bij koude batterij. Ik heb een SuC op 5 minuten. 1 keer daar gaan laden. Blijft heel lang op 35 kW. Koud zal dus maar halve regen geven ongeveer.
Weet ik, maar ik heb de indruk dat de curve, regeneratie tov temperatuur nu lager ligt dan vroeger. Laadsnelheid is zeker minder (vroeger geknepen nar de piek). Dat zie je in de cijfers. Regen is subjectief en moeilijker te bewijzen. De streepjes/temperatuur heb ik nooit ter referentie opgeslagen.Dat kun je mooi zien aan de stippellijn. Heeft niets te maken met terugschroeven vermogen door tesla maar met een koude batterij gaat het opladen gewoon langzamer dus ook minder regen.
In theorie niet, althans niet volgens het instructieboekje van Tesla zelf.De model 3 gaat binnenkort de wegen van Schotland onveilig maken. Iemand idee of ik daarvoor zelf nog iets aan de koplampen moet bijstellen? Wat googlen heeft in elk geval mij nog geen licht gebracht.
Ik sluit me aan bij de heren hierboven. 2,5 mm2 verlengkabel lijkt me beter voor lang laden. Het grote voordeel is dat je hem meteen ook kan gebruiken op reis. Koop liefst een Nederlandse kabel, want die hebben randaarde ipv penaarde. Dit laat je toe de stekker te draaien als het stopcontact 'fout' is aangesloten. Hier moet ergens op het forum een kortingscode voor laadkabelwinkel.nl circuleren.Ik heb zelf zo eentje in de auto liggen voor in de Ardennen ofzo.
View attachment 777723
Het zou kunnen zijn dat dit wordt afgeraden omdat je bij gebruik van een verlengkabel ook extra kabelovergangen (stekkers/stopcontacten) in de keten hebt zitten. Elke overgang kan een oorzaak zijn van verlies of slecht contact met warmte ontwikkeling.ik kan mijn model y donderdag afhalen. ik woon op een huurappartement met veel teveel zonnepanelen (hebben al jaren overproductie), geen mogelijkheid om wallbox te installeren. we hebben een ondergrondse parkeergarage. we hebben een stopcontact in de tuin. ik heb een verlengkabel (25m) volledig uitgerold van het stopcontact in de tuin, door een pijp naar de kelder (-1) om de mobile connector daar in te steken. ben nu even de handleiding aan het lezen en daarin staat: "Attentie: Gebruik geen verlengkabels, stekkerblokken, haspels of verdeeldozen om de mobiele connector aan te sluiten."
ik zie niet in wat een verlengkabel zou doen? opwarmen als hij opgerold is, maar dat is hij niet. is uiteindelijk toch hetzelfde als een kabel in de muur?
En als het ding zijn warmte niet kwijt kan krijg je extra weerstand. Gelukkig stopt de granny dan, of schakelt terug. Wel eens een stopcontact gehad waar die niet boven de 9A wilde.Het zou kunnen zijn dat dit wordt afgeraden omdat je bij gebruik van een verlengkabel ook extra kabelovergangen (stekkers/stopcontacten) in de keten hebt zitten. Elke overgang kan een oorzaak zijn van verlies of slecht contact met warmte ontwikkeling.
Het gaat niet om de warmteontwikkeling in de granny maar in de stekker/stopcontact. Een standaard stopcontact is niet gemaakt voor langdurige hoge belasting.En als het ding zijn warmte niet kwijt kan krijg je extra weerstand. Gelukkig stopt de granny dan, of schakelt terug. Wel eens een stopcontact gehad waar die niet boven de 9A wilde.
Maar zou zeker voor die 2,5mm kabel gaan ipv 1,5. Je wilt hem tenslotte best een tijdje zonder gezeur gebruiken.
Weet trouwens niet of dat polariteits issue bij de nieuwere granny’s nog speelt, ik heb er in iedergeval nog nooit last van gehad en toch maanden als primaire energievoorziening gebruikt.