Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Komt het probleem met een licht trillende raam bij jullie bekend voor? Betreft de raam aan de passagierszijde. Als je het raam volledig opent en sluit, wil soms de beveiliging zelfs ingrijpen door het raam gelijk weer naar beneden te doen.
Nee (ook geen Y, maar toch). Klopt niet en klinkt als laten afstellen. Als je met trillen bedoelt het niet soepel omhoog en omlaag gaan maar een soort stuiteren/blijven haken kan je evt eerst proberen wat siliconenspray op een doekje te spuiten en daarmee over de rubbers waar het raam mee in contact is.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Geen idee waar dit te posten dus dan maar in deze thread.

Mijn premium connectivity was door een fout bij de bank niet afgeschreven en dus gestopt bij tesla. Nu heb ik de service weer aangezet via de app op de telefoon en daar zie ik nu dat ik de service actief heb. Het bedrag is ook afgeschreven en in de tesla staat de service ook als aanwezig. Maarrr... ik zie nog steeds geen volledige maps en Spotify is ook nog niet werkend.

Ik heb de auto al gereboot. Duurt het altijd even eer het weer werkt of moet ik toch even contact met tesla zoeken?
 
Geen idee waar dit te posten dus dan maar in deze thread.

Mijn premium connectivity was door een fout bij de bank niet afgeschreven en dus gestopt bij tesla. Nu heb ik de service weer aangezet via de app op de telefoon en daar zie ik nu dat ik de service actief heb. Het bedrag is ook afgeschreven en in de tesla staat de service ook als aanwezig. Maarrr... ik zie nog steeds geen volledige maps en Spotify is ook nog niet werkend.

Ik heb de auto al gereboot. Duurt het altijd even eer het weer werkt of moet ik toch even contact met tesla zoeken?
Als je 1x op je scherm tikt en aan rechterzijde icoon van satelliet beelden aanklikt?
(ik heb wel eens gelezen dat het geactiveerd was zonder dat gebruiker het zag......)
 
Komt het probleem met een licht trillende raam bij jullie bekend voor? Betreft de raam aan de passagierszijde. Als je het raam volledig opent en sluit, wil soms de beveiliging zelfs ingrijpen door het raam gelijk weer naar beneden te doen.
Je kan het zelf kalibreren. Gans open doen en na het openen de knop nog 30 seconden aanhouden. Daarna volledig sluiten en opnieuw de knop nog 30 seconden na sluiten blijven aanhouden.
Zo werkte het bij de MS en zo kreeg ik bij mijn MY de valse meldingen verholpen die aangaven dat het raam nog open stond (lijkt daar dus ook te helpen).
 
Geen idee waar dit te posten dus dan maar in deze thread.

Mijn premium connectivity was door een fout bij de bank niet afgeschreven en dus gestopt bij tesla. Nu heb ik de service weer aangezet via de app op de telefoon en daar zie ik nu dat ik de service actief heb. Het bedrag is ook afgeschreven en in de tesla staat de service ook als aanwezig. Maarrr... ik zie nog steeds geen volledige maps en Spotify is ook nog niet werkend.

Ik heb de auto al gereboot. Duurt het altijd even eer het weer werkt of moet ik toch even contact met tesla zoeken?

Laten slapen:

 
Je kan het zelf kalibreren. Gans open doen en na het openen de knop nog 30 seconden aanhouden. Daarna volledig sluiten en opnieuw de knop nog 30 seconden na sluiten blijven aanhouden.
Zo werkte het bij de MS en zo kreeg ik bij mijn MY de valse meldingen verholpen die aangaven dat het raam nog open stond (lijkt daar dus ook te helpen).
Klopt! Heb ik gelezen. Ga ik doen, dank.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Hbrink
Volgens de handleiding kun je van D naar R schakelen als de auto minder dan 8 km/h rijdt. Moet dit zonder rempedaal kunnen? Bij mij lukt het de helft van de keren zonder het rempedaal in te drukken, de andere helft moet ik wel het rempedaal indrukken (en dan lukt het nog altijd als je vooruit rolt).
 
  • Like
Reactions: OttoR
Volgens de handleiding kun je van D naar R schakelen als de auto minder dan 8 km/h rijdt. Moet dit zonder rempedaal kunnen? Bij mij lukt het de helft van de keren zonder het rempedaal in te drukken, de andere helft moet ik wel het rempedaal indrukken (en dan lukt het nog altijd als je vooruit rolt).
ja zonder rempedaal, gewoon de hendel gebruiken als je net onder of precies 8km/h rijdt.

ik gebruik het dagelijks
 
Volgens de handleiding kun je van D naar R schakelen als de auto minder dan 8 km/h rijdt. Moet dit zonder rempedaal kunnen? Bij mij lukt het de helft van de keren zonder het rempedaal in te drukken, de andere helft moet ik wel het rempedaal indrukken (en dan lukt het nog altijd als je vooruit rolt).
Het werkt bij mij ook niet altijd vlekkeloos. Misschien wil ik te snel en is het een kwestie van timing; maar heb het idee dat het bij een vorige software versie beter werkte.

Ik heb ook vaak dat na pin-2-drive de auto pas na twee if drie keer met de hendel de auto daadwerkelijk in drive komt te staan.
 
Ze mogen wel eens een supercharger op de E34 van Antwerpen richting Eindhoven plaatsen… Weet natuurlijk niet of dat al overwogen is ja/nee en of dat mogelijk is i.c.m. licentiehouders etc. Zou toch een bepaalde leegte opvullen en ik denk dat er veel mensen baat bij zouden hebben
 
Ze mogen wel eens een supercharger op de E34 van Antwerpen richting Eindhoven plaatsen… Weet natuurlijk niet of dat al overwogen is ja/nee en of dat mogelijk is i.c.m. licentiehouders etc. Zou toch een bepaalde leegte opvullen en ik denk dat er veel mensen baat bij zouden hebben
Er is op dat traject geen hotelketen, laat staan een fast food keten. Enige wat je hebt is de McDonalds aan de ring in Turnhout.
 
Wordt sentry-mode veel gebruikt? Is het ook nog nuttig zonder premium connectivity ?
Ik kreeg op mijn MS ooit een sleutelkras. Sentry staat dus op bij mijn MY nu.
Nut zonder of met premium connectivity is hetzelfde.
Met premium connectivity kan je ‘live’ kijken, maar je krijgt geen waarschuwingen als er een event is. Het zou dus enkel nut hebben als je continu live meekijkt.
Als je maar dat te doen hebt, kan je beter in je wagen blijven zitten.