Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
hoe lang blijven ze branden? ik heb 2 volle minuten gewacht....

Koplampen na uitstappen​

Als Koplampen na uitstappen is ingeschakeld, blijven de koplampen aan wanneer u stopt en de Model 3 bij weinig licht parkeert. Ze gaan na één minuut of wanneer de Model 3 wordt vergrendeld, automatisch uit. Als deze functie is uitgeschakeld, gaan de koplampen uit zodra u de stand P (Parkeren) kiest en een portier opent.
Tik op Bediening > Verlichting > Koplampen na uitstappen om deze functie in te schakelen.
 
Licht gerelateerd: is er een manier om het parkeerlicht aan te laten als je, zeg maar, geparkeerd bent? Gaan nu uit zodra ik auto vergrendel en dan de auto op sommige plekken te slecht zichtbaar.
Het goede nieuws: het kan! Als ik het me goed herinner moet je uitstappen en zonder de stoel aan te raken de verlichting aanzetten en dan portier sluiten. Helaas blijven alle vier de lampen branden, en kun je niet kiezen tussen links of rechts, zoals dat bij bijna alle andere auto's wel kan. Het leverde me overigens een telefoontje op van de hotelreceptionist die bang was dat de accu leeg zou lopen.
 

Koplampen na uitstappen​

Als Koplampen na uitstappen is ingeschakeld, blijven de koplampen aan wanneer u stopt en de Model 3 bij weinig licht parkeert. Ze gaan na één minuut of wanneer de Model 3 wordt vergrendeld, automatisch uit. Als deze functie is uitgeschakeld, gaan de koplampen uit zodra u de stand P (Parkeren) kiest en een portier opent.
Tik op Bediening > Verlichting > Koplampen na uitstappen om deze functie in te schakelen.
We begrijpen elkaar niet. Ja, ik weet dat ze automatisch uitgaan als je die functie hebt ingeschakeld (heb ik ook). Ik vroeg mij echter af nav het gemis van een Always On functie bij de lampen (als je rijdt bedoel ik), of de lampen ook uitgaan als je de lichtschakelaar op altijd aan hebt staan. Dus als je de pieptoon negeert bij het uitstappen. Mijn test heb ik na 2 minuten afgebroken....ze gingen niet uit.
 
Het geluid van de navigatie gaat steeds op mute.
Wanneer ik dan in de instellingen tijdens het rijden het volume weer omhoog zet, hoor ik opnieuw de navigatiestem, maar enkele dagen later staat dit steeds weer op mute en moet ik het terug manueel gaan aanzetten.

Hebben jullie dit ook?
Is in mijn Model Y
 
Het geluid van de navigatie gaat steeds op mute.
Wanneer ik dan in de instellingen tijdens het rijden het volume weer omhoog zet, hoor ik opnieuw de navigatiestem, maar enkele dagen later staat dit steeds weer op mute en moet ik het terug manueel gaan aanzetten.

Hebben jullie dit ook?
Is in mijn Model Y
Neen.
Zet je dat volume hoger in het correcte bestuurdersprofiel?
 
Het geluid van de navigatie gaat steeds op mute.
Wanneer ik dan in de instellingen tijdens het rijden het volume weer omhoog zet, hoor ik opnieuw de navigatiestem, maar enkele dagen later staat dit steeds weer op mute en moet ik het terug manueel gaan aanzetten.

Hebben jullie dit ook?
Is in mijn Model Y
Soms wel, denk dat het komt wanneer je iets an het geluid wijzigt tijdens horen van stem.
 
Soms wel, denk dat het komt wanneer je iets an het geluid wijzigt tijdens horen van stem.
Ja, dat is (naast in een ander profiel aan de regelaar zitten) een veel voorkomende situatie. Als de stem aan het spreken is en je draait aan het volume, stel je het volume voor de stem in! (Dat komt wel eens voor dat je de muziek eigenlijk wilt wegdraaien, terwijl je een aanwijzing krijgt, ik heb het regelmatig)
 
Ik kan iedereen de tip geven: zet je stuurmodus op standaard ipv comfort. Standaard geeft veel meer gevoel en vergt minder stuurcorrecties. Jammer dat ik de afgelopen 11k km zo heb gereden.
Tja dat er toch een doelgroep is die dat mindere gevoel prettig vindt. Schijnt dat er in de Y zelfs een stand zit waarin het stuur helemaal ontkoppeld is ;)
 
Sinds eind februari rij ik met veel genoegen in mijn MYLR. Af en toe kleurt het deel autostatus van het touchscreen bovenin een aantal keren blauw op. Lijkt een vorm van waarschuwing, maar ik kan nog niet achterhalen wat dit precies is. Weet iemand dit?
 
Sinds eind februari rij ik met veel genoegen in mijn MYLR. Af en toe kleurt het deel autostatus van het touchscreen bovenin een aantal keren blauw op. Lijkt een vorm van waarschuwing, maar ik kan nog niet achterhalen wat dit precies is. Weet iemand dit?
Is dit terwijl je autopilot aan hebt staan? Dan betekent het dat je je handen aan het stuur moet houden. Of in ieder geval even het stuur moet aanraken.