Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
ik begreep dat sommige app gebruikers ten alle tijde 'live' camera beelden kunnen zien vanuit hun auto via de tesla app.. is dat nog steeds zo?

ik kan het in ieder geval niet, maar ligt dat dan aan mijn auto? mijn auto heeft wel alle rondom camera's

Dat is enkel voor Model 3/Y en plaid Model S/X.

Jouw S75D is te oud en heeft het niet.
 
  • Informative
Reactions: DM231191
thanks. dus jouw model S100D heeft het ook niet?

Vraag me overigens af waarom.. we hebben de camera's er wel voor..
Nope, ik heb het ook niet.

Het is een ander type MCU.
Zijn wel meer features die we op de S/X niet hebben zoals:

- Picture in picture beelden bij gebruik van het knipperlicht
- Ramen die niet enkel open maar ook dicht kunnen via de app
- Smart summon puur op bluetooth ipv benodigde autosleutel met brak bereik
- Geen fisheye camera voor driver monitoring waardoor je constant moet "contra" sturen met je stuur om de nags op te heffen
- Geen 100% one-pedal driving omdat de auto niet het laatste stukje afremt (enkel permanent magnet motoren).
- Geen softtouch handles
- Bij koud weer dat de ramen een stukje zakken zodat de deur niet vast kan vriezen
- Geen servo aangestuurde vents om in de winter ontdooien van vast gevroren ramen sneller te ontdooien
- Geen "boombox" omdat er geen speaker zit aan de buitenzijde zodat je niet naar omstaanders kunt praten

Dat zijn zo 1,2,3 wel de belangrijkste zaken die ontbreken.
 
Service ticket.

Ah, het is dus niet zo dat er dan een melding/ticket klaar staat die je kunt aanvullen met opmerkingen o.i.d. en dan kunt verzenden? Je moet een nieuw ticket aanmaken, en support kan/moet dan zelf het bijbehorende rapport opzoeken dat je hebt vastgelegd door de menu-knop ingedrukt te houden.

Althans, dat alles extraheer ik dan uit je twee woorden 🤓
 
ABRP is een leuke tool, maar naar mijn mening is deze als je met een Tesla oppad gaat totaal overbodig. ABRP is handig om vooraf een beetje een idee te krijgen van de reis, maar eenmaal onderweg wijkt ABRP (voor mij althans) teveel af van de werkelijkheid en klopt er vaak niets meer van omdat ik uiteindelijk zelf bepaal waar en wanneer ik wil stoppen.

Gewoon gaan rijden en vertrouwen op je navigatie scherm en de SUC's aanhouden die worden voorgesteld. Onderweg kun je altijd een stop eerder of later kiezen, afhankelijk van de zin die je bent en hoe druk het is onderweg.
Heb laatste tijd steeds meer uitdagingen met ABRP.

Voorbeeldje, ik plan een trip naar Istrie (Kroatie) met ABRP om te kijken waar ik ongeveer met X uur rijden zou kunnen overnachten onderweg.

Google Maps: Totale afstand is 15:07 uur rijden (als ik nu zou vertrekken)
ABRP: 12:56 uur rijden, 3:26 uur laden, totaal net geen 17 uur.

Ik geloof Google Maps qua doorlooptijd van de reis wat meer dus als ik 3:26 uur toevoeg aan de 15 uur van Maps, dan kom ik op 18,5 uur, geen 17....

Zal wel komen doordat je alleen real time traffic hebt als je ABRP Premium afneemt?
 
Heb laatste tijd steeds meer uitdagingen met ABRP.

Voorbeeldje, ik plan een trip naar Istrie (Kroatie) met ABRP om te kijken waar ik ongeveer met X uur rijden zou kunnen overnachten onderweg.

Google Maps: Totale afstand is 15:07 uur rijden (als ik nu zou vertrekken)
ABRP: 12:56 uur rijden, 3:26 uur laden, totaal net geen 17 uur.

Ik geloof Google Maps qua doorlooptijd van de reis wat meer dus als ik 3:26 uur toevoeg aan de 15 uur van Maps, dan kom ik op 18,5 uur, geen 17....

Zal wel komen doordat je alleen real time traffic hebt als je ABRP Premium afneemt?

Welke snelheden heb je in ABRP ingesteld?

Google Maps gaat denk ik gewoon van de daadwerkelijke limieten uit en in DE van 130km/u.
 
Ah, het is dus niet zo dat er dan een melding/ticket klaar staat die je kunt aanvullen met opmerkingen o.i.d. en dan kunt verzenden? Je moet een nieuw ticket aanmaken, en support kan/moet dan zelf het bijbehorende rapport opzoeken dat je hebt vastgelegd door de menu-knop ingedrukt te houden.

Althans, dat alles extraheer ik dan uit je twee woorden 🤓

Inderdaad. Wel de timestamp nog eens vermelden in je ticket. Al is dat misschien overbodig als je op de knop gedrukt hebt in de wagen.
 
IDD, belangrijke factor, 90% met een maximum van 130 werkt bij mij behoorlijk nauwkeurig.
Google neemt verkeersdrukte mee, ABRP volgens mij alleen bij 't premium abonnement.
Max speed staat op 130, heb de relative speed nu maar eens naar 90% gezet, eens kijken of dat helpt: 15:14 uur (Gmaps) versus 13:43 uur.

Verkeersdrukte wordt inderdaad bij niet-premium niet meegenomen, maar heb op eerdere reizen van deze afstanden nooit zo enorm veel verschil als dit keer gezien. Dus of heel veel werkzaamheden op de route (standaard in DE) of toch een wat rare berekening door ABRP.
 
Max speed staat op 130, heb de relative speed nu maar eens naar 90% gezet, eens kijken of dat helpt: 15:14 uur (Gmaps) versus 13:43 uur.

Verkeersdrukte wordt inderdaad bij niet-premium niet meegenomen, maar heb op eerdere reizen van deze afstanden nooit zo enorm veel verschil als dit keer gezien. Dus of heel veel werkzaamheden op de route (standaard in DE) of toch een wat rare berekening door ABRP.
Verkeersdrukte bij niet-Premium niet meegenomen? Ik heb altijd begrepen dat de navi wel rekening houdt met files, maar ze alleen niet op het scherm toont.
 
  • Like
Reactions: Phil V and TM3LR
In mijn model S kon je regeneratief remmen in verschillende. “Standen” instellen. Mijn vrouw rijdt nu voor het eerst in de Y en ze vindt het regeneratief remmen heftig wat leidt tot schokkende bewegingen en discussie -:). Volgens mij is het niet in te stellen op de Y maar just check to be sure. Thnxs
 
In mijn model S kon je regeneratief remmen in verschillende. “Standen” instellen. Mijn vrouw rijdt nu voor het eerst in de Y en ze vindt het regeneratief remmen heftig wat leidt tot schokkende bewegingen en discussie -:). Volgens mij is het niet in te stellen op de Y maar just check to be sure. Thnxs
Volgens 2023.12.9 Tesla release-opmerkingen - Tesla Software Updates zou je het vanaf 2023.12.9 minder agressief moeten kunnen zetten.