Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
staat dit er allang ?
 

Attachments

  • IMG_7334.jpeg
    IMG_7334.jpeg
    842.6 KB · Views: 10
Nog nooit gezien, maar die informatie had Tesla natuurlijk al lang. Leuk dat ze het nu laten zien.
Ben wel benieuwd wat ze dien met de andere merken die opweg zijn naar de SuC, daar heeft Tesla naar mijn idee geen weet van en kan die dus ook niet meetellen.
Die kunnen ook via de app de SuC als bestemming geven. Maar hebben daar wel wat minder baat bij.
 
Ook gelezen dat bij drukte er andere SuC's worden gepland door de navigatiesoftware. Maar of dat ook daadwerkelijk zo is, geen idee. Ik heb nog nooit hoeven wachten bij een SuC, ben een echte spitsmijder. En de zomervakantie met aanhanger is steevast net buiten het seizoen. Ik zag het vorige week ook voor het eerst staan, was leuk om te zien en was me eerder nog niet opgevallen.
 
Ook gelezen dat bij drukte er andere SuC's worden gepland door de navigatiesoftware.
Yes, dat heb ik met de zomervakantie en wintersport gemerkt. Wij zijn helaas aan het hoogseizoen en de bijbehorende drukte gebonden. Op de route was de navi erg volhardend als ik tegen het advies in toch naar de drukke SuC wilde. Work around was de route beëindigen en direct naar de SuC navigeren.
 
Wachttijd moet al wel wel werken met hoeveel auto's onderweg zijn.

Je ziet die wachttijden wel behoorlijk op en neer springen. Zou dat komen omdat iedereen z'n plannen daarop aanpast? Bourg is daar ook niet de ideale lader daarvoor. Als er een auto afhaak ziet de wachttijd er heel snel heel anders uit. Bij een groter station is dat meer stabiel. Maar je kunt er vaak niet veel van vertellen en vaak valt het mee.

Naast de lader (bv adres van het koffie of bestekje) navigeren is iets wat ik zelf ook regelmatig doe zal niet helpen om auto's anders te routeren.

Zit al heel lang te wachten op de knop 'batterij voorverwarmen' voor de volgende bestemming aan/uit te hebben. Heel onhandig om last minute plan B te maken als het druk is en je net onnodig % heb verprutst aan batt opwarmen

Nu kun je het in de instelling van je Navi wel uitzetten (en vergeet het vaak weer aan te zetten) . Maar daar heb je bij veel snelladers van derden die niet in de navi zitten zit nog steeds niks aan.
 

Attachments

  • 8fa7b9e2-e30f-4ccb-a53f-cef992c972d3.jpg
    8fa7b9e2-e30f-4ccb-a53f-cef992c972d3.jpg
    171.8 KB · Views: 8
Last edited:
Rij al 4 jaar M3, maar ik weet het antwoord op deze vraag niet: ik heb de Tesla app al jaren op een Android phone prima werkend. maar nu heb ik een nieuwe (Android) telefoon en ik heb ineens een nieuwe melding die tot vervelend toe verteld: "verbonden " (of juist: "niet verbonden").
Is er een functie die ik uit kan zetten?
Ja, ik wil weten hoe het met de laadvoortgang is, en ook of er een raam of deur openstaat, maar of m'n telefoon toevallig wel of niet (Bluetooth?) contact heeft interesseert mij niet.
 
@MikerG_MC , melding in je dropdown of de notificatie in je balk bovenin je scherm? Ik denk dat je het laatste bedoelt, want die piept bij wel/niet verbonden. Die zet je uit door:
- Je notificaties omlaag swipen en dan op de Tesla melding ingedrukt houden
- Phone Key Status op silent zetten (mijn instelling is Engels), en dan apply.

Dieper in de instellingen kun je nog van alles specifieker aan/uit zetten naar wens. Standaard krijg je nu nog wel meldingen van openstaande deuren enz (als daar niets in gewijzigd is).
 
@MikerG_MC , melding in je dropdown of de notificatie in je balk bovenin je scherm? Ik denk dat je het laatste bedoelt, want die piept bij wel/niet verbonden. Die zet je uit door:
- Je notificaties omlaag swipen en dan op de Tesla melding ingedrukt houden
- Phone Key Status op silent zetten (mijn instelling is Engels), en dan apply.

Dieper in de instellingen kun je nog van alles specifieker aan/uit zetten naar wens. Standaard krijg je nu nog wel meldingen van openstaande deuren enz (als daar niets in gewijzigd is).
Dank. Ja ik bedoel de meldingen die je ziet als je van boven naar beneden swipped. Het vreemde is is dat jij wijst op het kunnen instellen van meldingen per soort 'event' (in dit geval phone key status), maar ik dan alleen een scherm zie dat mij de mogelijkheid geeft om meldingen (alle voor deze app) op het lockscherm te tonen, meldingen te laten zien op dit 'swipe scherm', de badge counter aan of uit te zetten en te trillen of niet?
 

Attachments

  • Screenshot_20240413_084613_Settings.jpg
    Screenshot_20240413_084613_Settings.jpg
    102.6 KB · Views: 6
Op het scherm op het rood-omrande snelheidsbordje drukken.
Zoals @Jobbeke zegt, lijkt dit voor de Highland niet te werken. Ik heb het net getest en kan bevestigen dat je hiermee geluidssignaal aan/af zet m.b.t. snelheidsoverschrijding.

Ik zie momenteel enkel de mogelijkheid via scrollwiel snelheid manueel te verhogen, of via acceleratie-pedaal naar gewenste snelheid en scrol naar boven op rechtse scroller van zodra je gewenste snelheid bereikt hebt.
 
Dank. Ja ik bedoel de meldingen die je ziet als je van boven naar beneden swipped. Het vreemde is is dat jij wijst op het kunnen instellen van meldingen per soort 'event' (in dit geval phone key status), maar ik dan alleen een scherm zie dat mij de mogelijkheid geeft om meldingen (alle voor deze app) op het lockscherm te tonen, meldingen te laten zien op dit 'swipe scherm', de badge counter aan of uit te zetten en te trillen of niet?
  • In de Tesla app, druk op de menu optie rechts boven.
  • Klik op je profiel naam
  • Klik op notifications
  • Klik op vehicle
Daar kan je van alles instellen.
 
  • Helpful
Reactions: Maarten