Dat is interessant, Wim! Jij hebt dus 'maar' 8A ruimte voor de warmtepomp en overige gebruikers? Omdat ik ook een warmtepomp en nog wat flinke gebruikers heb (ik heb geen gas in de woning) heb ik op advies van NUON.EV de EV.boxen (samen) maximaal 25A laten geven. Wellicht is die 15A dus wat ruim. Zeker als ik de Tesla alleen 's nachts laad, draait eigenlijk alleen de warmtepomp tegelijkertijd
"Klinkt bekend: dat is met de EV-Box Public Line (hun publieke laadpalen) ook zo: er zit geen dynamische loadbalancing in dus zodra er twee auto's ingeplugt zijn krijgen ze allebei maar de helft van de capaciteit. Ongeacht of de andere auto al volgeladen is.
Dat hoop ik niet, Robert! Er is mij beloofd dat het maximaal Amperage (is dat een goed woord?) per auto verschillend ingesteld kan en zal worden. Bovendien ging ik er vanuit dat als de Ampera vol zou zijn, maar nog wel aan de lader ligt, het hele vermogen naar de Tesla zou gaan.
Ik ga maar eens met NUON.EV bellen...