Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dit zijn de bekende CEE 16A en 32A stekker dozen. De UMC kun je inpluggen - mits je de verloop stekker hebt - op de CEE 16A. Voor de 32A heb je een verloop nodig van 32A naar 16A.

Met de mobile charger kun je met beide dan op 16A laden.

Deze stekker kan niet geborgd worden. De persoon die op vol vermogen de stekker eruit trekt zal dat waarschijnlijk daarna niet nog eens in zijn leven doen door de schrik. Dus als deze stekker publiekelijk toegankelijk is zou ik er iets van een schakelaar/relais tussen zetten.
 
Is iemand bekend met het laden via een rood industrieel stopcontact? Wat ik me afvroeg is of de stekker die in dat stopcontact gaat geborgd is of kan worden. Zodat niet iemand 's nachts denkt "kom laat ik die stekker er even uithalen".


Met vriendelijke groet,
Frits
View attachment 355020
Niet geborgd en ook niet te borgen. Als je wil dan kun je dit in een kastje met een slot inbouwen.
 
Is iemand bekend met het laden via een rood industrieel stopcontact? Wat ik me afvroeg is of de stekker die in dat stopcontact gaat geborgd is of kan worden. Zodat niet iemand 's nachts denkt "kom laat ik die stekker er even uithalen".


Met vriendelijke groet,
Frits
View attachment 355020

Daar is ie niet voor ontworpen, dus of een kastje er omheen of met een tie-wrap.
 
Wat wil je met die CEE 16A wandcontactdoos doen? Wil je daar semi permanent de UMC op aansluiten? Er zijn mensen die deze in een kastje installeren zodat je deze in zijn geheel niet zien. Je moet even door de historie van dit topic bladeren want er zijn wat foto's ergens van te vinden.
 
UMC = TMC, sorry, tikfoutje. De Tesla Mobile Connector. Deze komt standaard met een Tesla en heeft een Schuke standaard wandcontactdoos stekker adapter en een CEE 16A stekker adapter

mc-eu.jpg.jpeg



Sommige mensen hebben deze gewoon altijd thuis ingeplugged. Deze is feitelijk dan hetzelfde als een Tesla Wall Charger (TWC). Zeker als je thuis maar met 3x16A kunt laden.


De kabel werk je dan netjes af in doos buiten of binnen zodat niemand deze zomaar kan uitschakelen.
 
Tsja, die zul je ook ergens op aan moeten sluiten. Hoogstwaarschijnlijk een CEE 32A ergens in een verdeelkast en anders direct op je automaat.
Nee, een TWC sluit je permanent aan en komt geen CEE bij kijken.

Voor thuis laden niet aanklooien met de UMC in een kastje. Gewoon een vast laadstation ophangen en die gebruiken.

Veel veiliger!
 
  • Like
Reactions: HWS and job-lek
Waarom geen krachtige ( van 2 tot 22kW) universele mobiele lader die je toch die enkele keren per jaar op een lange trip kan worden meegenomen en op elk stopcontact dat je tegenkomt kan aansluiten? En die bovendien geen probleem heeft met een ontbrekende neuter of een verwisselde fase. Indien gewenst zelf slimme lader die aan load balancing doet. Eén investering, één oplossing voor alle laadproblemen.
 
Waarom geen krachtige ( van 2 tot 22kW) universele mobiele lader die je toch die enkele keren per jaar op een lange trip kan worden meegenomen en op elk stopcontact dat je tegenkomt kan aansluiten? En die bovendien geen probleem heeft met een ontbrekende neuter of een verwisselde fase. Indien gewenst zelf slimme lader die aan load balancing doet. Eén investering, één oplossing voor alle laadproblemen.

Precies dat heb ik mijn broer aangeraden.

En Hollander dat ik ben: is er een kortingscode?;)
 
Ik wil even zeggen dat ik het super vind hoe iedereen meedenkt over mijn vraag. Ik ben nieuw hier op dit forum en vind het geweldig hoe ik hier geholpen wordt. Volgende week ga ik een Model S 85 base met techpack ophalen, 2e hands, 4 jaar oud met 310k op de teller. Ik kan thuis helaas geen TWC plaatsen maar van de garageboxen vlak bij mijn huis is er een box die niet van mij is maar ik heb daar wel een stroompunt met meter hangen. Overblijfsel van de vorige bewoner van mijn huis. Vandaar dat volgens mij een rode industrieel stopcontact CEE het meest geschikt voor mij is. Een TWC met vaste kabel neemt ook teveel ruimte in, een regenpijp zit dan in de weg. Als ik zo'n stopcontact kan plaatsen met een afsluitbaarkapje die er ook voor zorgt dat de stekker er niet uitgetrokken kan worden dan ben ik geholpen. Maar ik ben bang dat zo'n kapje niet bestaat, ik zal ceatief moeten zijn. Maar wellicht heeft een van jullie een idee wat ik hier voor kan gebruiken? Ik vind het niet erg om steeds de mobiele kabel te gebruiken. Hopelijk is het maar voor tijdelijk omdat in 2019 superchargers stalls in Hilversum, waar ik woon, geplaatst gaan worden.
 
Ik wil even zeggen dat ik het super vind hoe iedereen meedenkt over mijn vraag. Ik ben nieuw hier op dit forum en vind het geweldig hoe ik hier geholpen wordt. Volgende week ga ik een Model S 85 base met techpack ophalen, 2e hands, 4 jaar oud met 310k op de teller. Ik kan thuis helaas geen TWC plaatsen maar van de garageboxen vlak bij mijn huis is er een box die niet van mij is maar ik heb daar wel een stroompunt met meter hangen. Overblijfsel van de vorige bewoner van mijn huis. Vandaar dat volgens mij een rode industrieel stopcontact CEE het meest geschikt voor mij is. Een TWC met vaste kabel neemt ook teveel ruimte in, een regenpijp zit dan in de weg. Als ik zo'n stopcontact kan plaatsen met een afsluitbaarkapje die er ook voor zorgt dat de stekker er niet uitgetrokken kan worden dan ben ik geholpen. Maar ik ben bang dat zo'n kapje niet bestaat, ik zal ceatief moeten zijn. Maar wellicht heeft een van jullie een idee wat ik hier voor kan gebruiken? Ik vind het niet erg om steeds de mobiele kabel te gebruiken. Hopelijk is het maar voor tijdelijk omdat in 2019 superchargers stalls in Hilversum, waar ik woon, geplaatst gaan worden.
Superchargers zijn bedoeld voor roadtrips en niet bedoeld om continue te gebruiken als je thuis kunt laden.
 
Ik wil even zeggen dat ik het super vind hoe iedereen meedenkt over mijn vraag. Ik ben nieuw hier op dit forum en vind het geweldig hoe ik hier geholpen wordt. Volgende week ga ik een Model S 85 base met techpack ophalen, 2e hands, 4 jaar oud met 310k op de teller. Ik kan thuis helaas geen TWC plaatsen maar van de garageboxen vlak bij mijn huis is er een box die niet van mij is maar ik heb daar wel een stroompunt met meter hangen. Overblijfsel van de vorige bewoner van mijn huis. Vandaar dat volgens mij een rode industrieel stopcontact CEE het meest geschikt voor mij is. Een TWC met vaste kabel neemt ook teveel ruimte in, een regenpijp zit dan in de weg. Als ik zo'n stopcontact kan plaatsen met een afsluitbaarkapje die er ook voor zorgt dat de stekker er niet uitgetrokken kan worden dan ben ik geholpen. Maar ik ben bang dat zo'n kapje niet bestaat, ik zal ceatief moeten zijn. Maar wellicht heeft een van jullie een idee wat ik hier voor kan gebruiken? Ik vind het niet erg om steeds de mobiele kabel te gebruiken. Hopelijk is het maar voor tijdelijk omdat in 2019 superchargers stalls in Hilversum, waar ik woon, geplaatst gaan worden.

Maak of laat maken een kap van RvS of aluminium die afsluitbaar is die over het asnsluitpunt wordt gemonteerd. Makkelijker kan het niet.