De Model 3 kan met 7.4 kW laden op 1 x 32 A, dus waarom niet 1 x 32 A groep? Dan zit je op 67% van het maximum.
40*2/3 = 26.6 dus 32A mag niet
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Model 3 kan met 7.4 kW laden op 1 x 32 A, dus waarom niet 1 x 32 A groep? Dan zit je op 67% van het maximum.
Het zal waarschijnlijk zeer weing uitmaken, maar geen klap dat geloof ik niet. Batterijen degraderen harder door hitte. Bij 3 fase laden (V) is het laadvermogen (P) hoger en stroomt er meer stroom (I). De batterij wordt warmer dan bij 1 fase, dat hadden we al geconcludeerd. Dus zou het kunnen dat de batterij ietsjes meer degradeert.Ik vermoed dat het geen klap uit maakt. Er wordt DC van gemaakt, en je raadt het al: dat kent geen fases.
De batterij wordt warmer dan bij 1 fase, dat hadden we al geconcludeerd.
Het is geen echte aardlekschakelaar maar een elektronische monitoring die de lader inschakelt als er een lekstroom groter dan 6mA wordt gedetecteerd. Die is te gebuiken in combinatie met een gewone aardlekschakelaar die dan niet langer verblind kan worden door een een DC lekstroom.
Met de e-tron kan het ook, dat tweefasig laden.Een ander nadeel (bij mij thuis) is dat er in de straat geen neuter ligt. Indien ik ging overschakelen naar een 3 fase net dan konden enkel maar Tesla voertuigen opladen aan mijn laadpaal en geen niet Tesla's. Nu kunnen andere EV merken ook chargen (Volkswagen, Volvo al getest), met een 3 fase zonder neuter ging dit niet gaan.
Ik heb max 50A x 220V = 11KW. Ik heb dus altijd nog 4KW over.
Wat is het verschil dan tussen en echte aardlekschakelaars en en niet echte aardlekschakelaars?Het is geen echte aardlekschakelaar maar een elektronische monitoring die de lader inschakelt als er een lekstroom groter dan 6mA wordt gedetecteerd. Die is te gebuiken in combinatie met een gewone aardlekschakelaar die dan niet langer verblind kan worden door een een DC lekstroom.
Als je je daar druk om wil maken ....40*2/3 = 26.6 dus 32A mag niet
Alles wat type 2 als uitgang heeft is mogelijk aks bron, als je maar een neutre hebt (soms in België zijn er nog netwerken zonder).Nieuw hier en wil volgende week M3P bestellen dus echte newbie hier en ook eerste EV.
Kan iemand kort samenvatten wat de mogelijkheden zijn?
Heb je voor thuis te laden altijd TWC nodig? Passen hier andere auto's ook op (cfr Mini, VW)?
Hoe kan ik een teller installeren zodat ik de ladingen van privé kan door factureren aan vennootschap?
Alvast bedankt!
En juist dat briefje / factuur heb je nu niet.Bij brandstof moet je toch ook niets bewijzen. daar geld het briefje/factuur toch ook als bewijs.
Electriciteitsfactuur vergelijken met de drie van de voorgaande jaren zonder Tesla die constant waren. Duidelijk dat het meerverbruik vd Tesla is.En juist dat briefje / factuur heb je nu niet.
Zo is het hier geworden met de woosvision paal en de TWC
View attachment 476887
Ik zeg ook niet dat het niet (of wel) kan. Ik zeg alleen dat de vergelijking niet op gaat.Electriciteitsfactuur vergelijken met de drie van de voorgaande jaren zonder Tesla die constant waren. Duidelijk dat het meerverbruik vd Tesla is.
Ik weet dat het aanvechtbaar is, mar er is ook nog zoiets als een km-teller. Bij vergoeden gebruik privéwagen geldt dit ook. Waarom voor een EV niet?
Ik wacht een opmerking af. Kan dan nog een teller monteren.