You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oei, en enkelfasig gaat hij sowieso al maar tot 16A. TWC is dus goedkoopste oplossing om sneller te laden.3 fase stopcontact werkt enkel interessant met de mobile connector meegeleverd met de Model S en X. Met de Model 3 wordt enkel een enkelfase TMC meegeleverd.
Moet het beslist een Tesla Wall Connector zijn?Hallo lieve mensen,
Wij willen officieel 'Tesla Wall Connector' kopen en bij mij ouders buiten op de muur ophangen (er is een kleine overkapping).
vraag 1 - hebben jullie goede ervaringen met Tesla Wall Connector ? of zijn er beteren alternatieven voor deze prijs: max 500 e.?
vraag 2 - misschien iemand van jullie hebben en willen voor mij tweede hands/nieuwe 'Tesla Wall Connector' verkopen voor een beteren prijs dan bij Tesla shop?
Die heeft wel een type B ALS/6 mA DC beveiliging in tegenstelling tot de TWC waar je dat a raison van tenminste 140 euro nog er bij moet kopen.Pff, die Ratio EV Wallbox kost €715: Ratio EV Charging Station 3F16A Tesla kabel recht 5meter
Kan zijn dat er een adder onder het gras zit of ik iets over het hoofd zie, maar hier zie ik ze voor €515. Wel met een ander artikelnr AUTRAT39003-8718375369326 in plaast van 39003Pff, die Ratio EV Wallbox kost €715: Ratio EV Charging Station 3F16A Tesla kabel recht 5mete
Ik zie nergens documentatie waaruit blijkt dat die Ratio wél een ingebouwde type B ALS heeft.Met die 2e hands TWC ben je er niet. Daar moet je dus nog een type B ALS bij optellen, en dan is goedkoop al heel gauw duurkoop.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar @horta ..Ik zie nergens documentatie waaruit blijkt dat die Ratio wél een ingebouwde type B ALS heeft.
Sowieso, moet de type B niet rechtstreeks na je meter aangesloten worden? Alleszins in België is dat het geval.
Als die Ratio een type B heeft, en je 'm kan meepakken voor <700, dan is dat wel een goeie zaak ja.
Met die 2e hands TWC ben je er niet. Daar moet je dus nog een type B ALS bij optellen, en dan is goedkoop al heel gauw duurkoop.
Vraagje: Heeft de TWC geen DC aardlek detectie?DC aardlek detectie. De naam zegt het al.
In België is de situatie anders, daar moet (blijkbaar) nog een type B ALS worden gemonteerd.
Nee, dat heeft een TWC niet. Althans de momenteel uitgeleverde versies. Naar verluidt heeft een toekomstige versie het wel.Vraagje: Heeft de TWC geen DC aardlek detectie?
Een laadpunt moet verplicht een eigen type B/DC detectie hebben. Het combineren van 2 laadpunten op 1 type B ALS mag niet, dat is de uitleg van de laatste zin.Ik lees het nu overigens ook expliciet bij de beschrijving van deze Type B aardlekschakelaar bij deze aanbieder, dat een Type B niet nodig is als reeds sprake is van een geïntegreerd DC lekstroom beveiliging
Volgens de installatienorm dienen 3-fase laadpunten voor electrische auto's beveiligd te worden tegen DC foutstromen groter dan 6mA. Sommige laadpunten hebben daarom een geïntegreerde DC lekstroom beveiliging. Wanneer het laadpunt dit niet heeft of wanneer u meerdere laadpunten achter één aardlekschakelaar plaatst is een type B aardlekschakelaar noodzakelijk.
Toch nog even over de up stream aardlekbeveilging. Een DC lekstroom van meer dan 6mA die door een type A of type AC aardlekschakelaar gaat,maakt dat die aardlek in verzadiging gaat en niet meer zal afspringen bij een AC-lekstroom, zelfs niet bij een levensbedreigende AC-lekstroom. Dat is de echte reden waarom je ofwel rechtstreeks en uitsluitend een type B moet installeren of een beveiliging die de lader uitschakelt bij een DC-lekstroom van meer dan 6mA in combinatie met een hogerop gelegen type A.
Heb je dus een type B in de lader, maar is die lader aangesloten op een lijn waarin een type A nog andere toestellen beschermt, dan loop je theoretisch gevaar dat een lekstroom in die andere toestellen de type A niet doet afspringen omdat die "verblind" is door in verzadiging te zijn.
Waarom één type B geen dubbel laadpunt zou kunnen beschermen, is me nog steeds niet duidelijk.
Heel wat laadstations worden trouwens helemaal zonder type B of zonder de 6mA garantie geleverd en geïnstalleerd. Tot voor enkele jaren was er voor een enkelfasige lader alleen een type A vereist.