You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zo’n dikke kabel is toch niet nodig?Het geheel aansluiten was nog best een gedoe want 6mm2 aders werken niet makkelijk mee.
Mee eens, en voor de verliezen hoef je het (6mm ipv 2,5) ook niet te doen. Ik laad op 3x25 en daar heb ik wel 6mm gebruikt zodat ik in de toekomst ook hoger zou kunnen laden mocht ik mijn aansluiting willen verzwaren.Dat zal geen probleem zijn maar je kunt toch maar Max 16A sturen. Vuistregel is
10A = 1mm2 , dus voor 16A is 2,5mm2 ruim voldoende. Ook makkelijker werken in je meterkast en lasdoos achter de wallconnector
Waarom zou je dat willen behalve wanneer je een buurtlaadstation wil starten?Mee eens, en voor de verliezen hoef je het (6mm ipv 2,5) ook niet te doen. Ik laad op 3x25 en daar heb ik wel 6mm gebruikt zodat ik in de toekomst ook hoger zou kunnen laden mocht ik mijn aansluiting willen verzwaren.
Welke auto heeft een thuislader voor 3x25 amp ?Ik gebruik 4 mm^2 aangezien die er al lag. Dat is goed voor 32 Amp volgens de tabellen maar zelfs bij 25 Amp is de kabel duidelijk warmer dan de garage muur en bij 32Amp is ie handwarm (graadje of 20) wel na uren laden.
Mijn classic hij is ertoe in staatWelke auto heeft een thuislader voor 3x25 amp ?
Mijn MS heeft de dual charger optie en kan op 22 kW laden (3 x 32 ampere). Ik vond het een leuk project om die capaciteit met mijn bestaande huisaansluiting zo goed mogelijk te kunnen benutten. Ik laad nu op 17 kW, dat schijnt in de wintermaanden handig te zijn omdat de batterij dan ook voorverwarmd kan worden. Heb er geen bron van. Voordeel is dat ik lekker snel kan bijladen tot 90-100 SoC, vanwege corona staat mijn SoC standaard op 50.Waarom zou je dat willen behalve wanneer je een buurtlaadstation wil starten?
Draai je gekochte MSP-compatibele laadpaal open en je kan ook gaan manipuleren hoor.Zou ook echt te makkelijk te manipuleren zijn.
Dat is een heel stuk complexer, want dan moet je ook de stroomvoerende draden gaan manipuleren. Als je een losse kWh meter hebt kun je die aan een wcd koppelen en je hele huis er op aansluiten, zelfs de frietpan.Draai je gekochte MSP-compatibele laadpaal open en je kan ook gaan manipuleren hoor.
Ik woon in het zuiden van NL en werk in de randstad dus ja, ik doe soms wel meer dan 350 per dag. Dat gezegd hebbende, ook met 2 fasen kun je 'm in 10 uur volladen dus ik snap je punt. Voor mensen die geen 3-fase meterkast hebben is 2-fase meestal genoeg en wegen de voordelen van nog sneller laden niet op tegen de meerkosten. Voor mensen met een 3-fasen meterkast is het juist wenselijk om een 3-fasen laadpunt aan te leggen zodat de fasen gelijk belast worden.Ik doe nu al bijna 5 jaar 45000km/jaar. Ik dacht ook dat ik drie fasen zou nodig hebben. @S-19910 raadde mij aan om toch eerst met 2 fasen te proberen. Hij had gelijk. Nog nooit problemen gehad. Er komt 34km range bij per uur laden. Wie doet er ooit 2 dagen na elkaar 350 km? En als dat zo is dan is een koffiepauze aan een snellader sterk aangeraden of vind je wel een lader op je bestemming. Als je de tweede dag meer dan 350 moet, moet je toch onderweg laden wellicht. Of je nu 3 of 2 fasen laadt. De marge voor een scenario waar je wel winst haalt is zo klein (tussen de range die je wel kan laden en de max range van je wagen) dat het niet loont.