You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe doen ze het dan met tijmeterhutten, pompstations, openbare toiletten, bruggen,... ja zelfs bepaalde openbare verlichting af en toe.Volgens Eandis: geen nieuw EAN nummer voor een niet bewoonbare plaats...
Dit weekend in een huisje in de Ardennen gezeten. De Tesla middels UMC aan een WCD gehangen. Vooraf met multimeter ff gekeken of ik geen last van neuterprbleem zou krijgen. Gelukkig was eea in orde. Toch kreeg ik auto met geen mogelijkheid geladen. Hoewel de UMC een groen lopend lampje liet zien, bleef laadstroom steken op 1A. Aangegeven laadtijd>24uur. Diverse WCD geprobeerd maar overal zelfde resultaat. Kon helaas niet in de meterkast om te kijken of ik daar iets geks zou kunnen zien. Na 1 dagje op deze manier laden was er natuurlijk niks tot nauwelijks iets bijgekomen. En nu het vreemde: ’s ochtends voor het wegrijden wil ik auto-interieur opwarmen via App. Was tenslotte een dikke min 10graden. Vrijwel direct nadat ik op “turn on” heb geklikt, begint de stroom op te lopen naar 16A en wordt er daadwerkelijk geladen. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Tip: Als je voor gebruik van laadvoorziening een aparte aansluiting hebt, betaal je daar vanaf 1 januari verlaagde energiebelasting over. Zelf heb ik op ons kantoor een 3x25 aansluiting die echt alleen door een aantal laadpalen wordt gebruikt. Nu betaal ik over de 1e 10.000 kWh ook het verlaagde tarief wat normaal geldt vanaf 10.000 kWh. Dat scheelt zomaar 7 c/kWh.
Na enig duwen en trekken kreek ik van Greenchoice Zakelijk een formulier waarop je een verklaring kunt geven, daarna wordt dit met terugwerkende kracht ingevoerd:
View attachment 211769
Wat voor hardware/software gebruik jij voor het kunnen meten en loggen per fase????Fase 1 wordt als eerste aangesproken, bij het eindigen van de smartpreconditioning wordt van 3F in eens over gegaan naar 1F.
View attachment 210522
Ik meet wel per fase,hierna loopt de stroom nog verder op naar 15A
View attachment 210525
Met de Maxem privé oplossing kan ik nog niet de belasting per fase terug zien. Wel de momentane belasting. Met de Maxem professional oid kan ik dat binnenkort op mijn bedrijf wel.Ik gebruik thuis en op het werk www.loxone.com. De meting van stroom/spanning komt rechtstreeks uit de Keba laadpalen en van de slimme meter (alleen in dit geval de P0 bus).Als de slimme meter niet aanwezig of te traag is gebruiken we een losse kwh meter via RS485. Loxone passen we toe als er binnen een woning/bedrijfspand meer geautomatiseerd wordt. (verlichting, verwarming alarm enz.)
Verder bieden we het voor jou bekende Maxem systeem aan van Cohere.
Maxem/Cohere gebruikt stroommeetspoelen en een losse kWh-meter.
Maxem passen we toe als er alleen laadpalen voorzien moeten worden van smartcharge.
Allemachtig Hendrik, jullie zijn wel erg bezig met meten is weten hè?Met de Maxem privé oplossing kan ik nog niet de belasting per fase terug zien. Wel de momentane belasting. Met de Maxem professional oid kan ik dat binnenkort op mijn bedrijf wel.
Op de zaak heb ik de maandverbandjes van EV-box hangen. Thuis een mooie HPWC.Jammer genoeg ga je daar de HPWC van Tesla gebruiken, die hebben nu eenmaal zeer beperkte communicatie mogelijkheden. Dat doen we met Keba beter
FMI: wat communiceert de Keba dan beter dan de Tesla HPWC ?Jammer genoeg ga je daar de HPWC van Tesla gebruiken, die hebben nu eenmaal zeer beperkte communicatie mogelijkheden. Dat doen we met Keba beter
FMI: wat communiceert de Keba dan beter dan de Tesla HPWC ?
Op het display het aantal kWh wat er de laatste sessie geladen is.
Via de Webinterface, Spanning stroom (per fase) en huidige laadsessie en totaal geladen kWh.
View attachment 212103
Via UDP, alle gegevens zoals hier boven +
- authorisatiefuncties
- kabel in de auto j/n
- laadbeperking van: auto/kabel/laadpaal/extern
- laadbegrenzing snel te wijzigen
Verder:
Het gemeten vermogen is volgens MID. Dus wel geschikt voor verrekening.
Bepaalde uitvoeringen hebben DC leakage protection waardoor een dure aardlek kan vervallen in de installatie.
Tip: Als je voor gebruik van laadvoorziening een aparte aansluiting hebt, betaal je daar vanaf 1 januari verlaagde energiebelasting over. Zelf heb ik op ons kantoor een 3x25 aansluiting die echt alleen door een aantal laadpalen wordt gebruikt. Nu betaal ik over de 1e 10.000 kWh ook het verlaagde tarief wat normaal geldt vanaf 10.000 kWh. Dat scheelt zomaar 7 c/kWh.
Na enig duwen en trekken kreek ik van Greenchoice Zakelijk een formulier waarop je een verklaring kunt geven, daarna wordt dit met terugwerkende kracht ingevoerd:
Moet je beide wagens dagelijks laden dan? Ik heb een overschot aan laadmogelijkheden. Eigenlijk hoef ik gemiddeld maar 2x per week een paar uur te laden. Ik doe dit meestal op kantoor omdat t daar goedkoper is dan thuis. Op kantoor hebben we 3x 22kw laadpunten waar ik het meeste (2x/wk) gebruik van maak. Mijn pa heeft met zijn Tesla aan 1x/wk ruim voldoende. Dan hebben we nog een Foutlander die ca. 4x in de week een paar uur laad.Weet iemand of er ook laadkasten (wandmodel) zijn met twee aansluitingen? Heb nu een kast met een enkele aansluiting, maar met straks een S en X in de carport is dat makkelijker.