Wanneer de app niet actief is zoekt-ie geen contact met de auto.
Incorrect, de app heeft er niets mee te maken. Via de app configureer je de Jedlix backend en die heeft jouw Tesla token en controleert elke 5 minuten of je auto is ingeplugged.
Correspondentie met Jedlix support:
Sorry, je hebt gelijk.
Dat klopt, ook wanneer je niet aan het laden bent, vragen wij gegevens op.
Dit komt omdat wij via onze API, geen melding krijgen dat je aan de laadpaal staat. Dat moeten we dus zelf controleren. Dat doen we door regelmatig gegevens op te halen, ongeveer om de 5 minuten. Dit is dus ook de reden waarom je Tesla niet in slaapmodus gaat.
Hierom adviseren wij, wanneer je op vakantie gaat of om een andere reden de auto heel lang stil staat (zonder aangesloten te zijn), je Tesla account tijdelijk te verwijderen uit de Jedlix app. Je huidige besparingen blijven uiteraard netjes staan en op het moment dat je je account weer toevoegt gaan wij automatisch weer beginnen met slim laden. We gaan deze vraag ook toevoegen in de FAQ. Dank voor de input!
Als je dus alleen smart charging uit zet, halen we nog wel gegevens op en gaat je Tesla niet in slaapstand.
Als je wilt dat je Tesla in de slaapstand gaat, dan kun je je Tesla credentials uit de app halen. Als je dan later weer inlogt, kun je gewoon verder met Slim laden.
Ik had een soortgelijke besparing van 2 cent/kwh maar door deze phantom drain kost het je dus meer.