Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je via de app of auto ook zien hoeveel kWh je verbruikt hebt thuis voor opladen gedurende bv een maand?
Dit voor de zakelijke boekhouding.

Niet via de Tesla app maar via TeslaFi heb je zowel een ritten administratie als een energie logger. Als je je aanmeld via mijn referral krijg je ipv 2 weken testen een hele maand testen

Sign Up

Nadeel is wel dat deze niet de daadwerkelijke laadkosten toont maar een lagere hoeveelheid. Het verlies wordt namelijk niet getoond.

Voorbeeldje:

chrome_2018-12-20_12-08-50.png



Ter info, ik ben ook momenteel bezig met een eigen variant. Hierin kun je per locatie en periode de contract gegevens invoeren en krijg je een mooi overzichtje van de netto/bruto kosten. Deze is voor eigen gebruik maar zal ik kosteloos gaan aanbieden tot ik meer kosten zal moeten maken om geïnteresseerden. Indien geïnteresseerd graag een prive bericht sturen met een email adres waar ik een email naar toe kan sturen zodra ik iets heb wat ik met derden kan delen.
 
Deze week verhuisd naar een andere woning, en ik merk 2 verschillende snelheden van laden op (beiden Tesla HPWC). Vorig huis was ook 3 fasen 16A, maar nu zie ik een laadsnelheid van 58 km/hr ipv vroeger 50 km/hr. Is hier een reden voor? (meer info op screenshot)

View attachment 362618
244 volt is vrij hoog, geeft je 11.7kW.
Wellicht was dat in je vorige huis een stuk lager?
 
244 volt is vrij hoog, geeft je 11.7kW.
Wellicht was dat in je vorige huis een stuk lager?

Ja inderdaad, dat was wel lager. Bedankt.

De laadcapaciteit is wel beperkt tot 16A, ik kan niets hoger kiezen in de auto. Hoewel de switch in de lader op 8 staat (32A), en ook alles is afgezekerd op 32A. De elektrische installatie kan ook gerust 32A aan. Ook als ik de switch op 6 zet (20A) krijg ik nog steeds max 16A binnen in de auto. Is dat een beperking van de auto zelf? (2016 Model S met facelift)
 
Last edited:
Ja inderdaad, dat was wel lager. Bedankt.
De laadcapaciteit is wel beperkt tot 16A, ik kan niets hoger kiezen in de auto. Hoewel de switch in de lader op 8 staat (32A), en ook alles is afgezekerd op 32A. De elektrische installatie kan ook gerust 32A aan. Ook als ik de switch op 6 zet (20A) krijg ik nog steeds max 16A binnen in de auto. Is dat een beperking van de auto zelf? (2016 Model S met facelift)

Bij de introductie van de facelift was de nieuwe 16.5 kW onboard charger (max 24A) softwarematig gelimiteerd tot 11 kW.
Upgrade naar 16.5 kW was een extra optie die je moest kopen, pas later werd het standaard.
Kan dat het geval zijn bij jou ?
 
Ligt er aan. Normaal vergrendeld de laadpaal als je aan het laden bent.

Zolang de kabel in de auto zit vergrendeld de laadpaal hem ook.
...en voor de weet... in de Leaf die wij rijden ( de 30kWh versie uit 2015 ) zit binnen nog een apart schakelaartje om die gewone Mennekes laadkabel aan de autokant te vergrendelen. Dus in aanvulling op wat Wido zegt, wel handig als je in de laadpaalkleverfase :oops: beland bent. Of juist niet... is maar hoe je het bekijkt en wat de situatie is.
 
Last edited:
Hoe lang is de oplaadkabel die bij de Model 3 wordt meegeleverd?
Wel een beetje jammer dat de aansluiting op de auto aan de achterkant zit. Niet handig meestal.
Grappig, ik vind het juist de mooiste oplossing en helemaal niet onhandig. Met achteruit rijden kun je, dankzij de zijspiegels, met veel meer zicht en gevoel inparkeren dus ik heb de laadpoort daar graag. De combinatie met de SuC's maakt het ergonomisch nog logischer.
Wat ik aan de E-tron dan wel weer mooi vind is dat er aan beide zijden een laadpoort zit...
 
Grappig, ik vind het juist de mooiste oplossing en helemaal niet onhandig. Met achteruit rijden kun je, dankzij de zijspiegels, met veel meer zicht en gevoel inparkeren dus ik heb de laadpoort daar graag. De combinatie met de SuC's maakt het ergonomisch nog logischer.
Wat ik aan de E-tron dan wel weer mooi vind is dat er aan beide zijden een laadpoort zit...
Komt ook doordat de V60 die ik nu heb de oplader voor aan de zijkant heeft.