pvh
Active Member
Euh... ja.. helemaal gelijk...Dan moet je ze vooral niet wijzer maken dan ze zijn
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Euh... ja.. helemaal gelijk...Dan moet je ze vooral niet wijzer maken dan ze zijn
Je moet de natuurlijke selectie niet teveel in de weg staan.. ;-)3. Hoofdschakelaar uitzetten...
7. Hoofdschakelaar aanzetten
8. Klaar
Waarschijnlijk is idd de connector van het frontje niet aangesloten.de TWC hangt ondertussen, en laadt, maar het frontje geeft geen licht. Is dit wss vergeten de connector van het frontje aan te sluiten of zou dit nog iets anders kunnen zijn?
groet
Bij dit soort stroomhoogtes zou ik toch wel zeker willen weten dat je kwa warmte afvoer goed zit. Zeker omdat je anders dus behoorlijk snel met een brand in je muur zit. Ik zelf houd het bij 5x 2,5mm2 voor mijn aansluiting en ga straks laden met max 11 kW. Las zelfs dat misschien de Model 3 SR niet 11 kW kan laden, maar dat zien we dan wel weer.
En weet je inmiddels al of de SR+ 11 kW AC kan laden (dus 3 fasen * 16 A * 230 V)?
In theorie is het mogelijk om te doen wat je overweegt, zeker wanneer je een 35A automaat op de hoofdaansluiting hebt. (Dan hoeft er niemand te komen om die zekering telkens te vervangen.)Oké, ik zou graag jullie advies willen hebben voor de volgende situatie.
Ik heb toendertijd voor onze E golf een laadpaal geplaatst maar deze zou ik graag willen upgraden met zo min mogelijk extra kosten.
De situatie op dit moment is
*een 1 fase 35A hoofdaansluiting,
*16A aardlek automaat in de meterkast voor de laadpaal
*een 5x2.5 kabel van 15 meter
*een 11KW evbox maar aangesloten met 1x16A (3.6KW)
De meerpolige kabel en de zwaardere ev box heb ik toendertijd genomen om later eventueel uit te breiden. Dit moment is aangekomen omdat we naar een classic model S aan het kijken zijn.
Nu vroeg ik mij af, kan ik enkel door de 1x16A aardlekautomaat te vervangen door een 2x16A aardlekautomaat en de bedrading opnieuw aan te sluiten in de EV box mijn situatie upgraden? (zoals bijv een kookplaat ook 2x16A aan kan) Dus dan heb ik uiteindelijk niet 1x32a (7.4KW) maar 2 fase 16A (ook 7.4KW)
Mijn vraag is nu, is dit technisch verantwoord en pakt de Tesla ook 2x16A van dezelfde fase?
Dit alles om geen 3 fase aansluiting aan te hoeven vragen of de grondkabel en ev box te moeten vervangen door een 7.4KW exemplaar.
Hoop dat ik het duidelijk heb omschreven.
Euh.. 4P/63A/30mA type B aardlekschakelaar/differentieelschakelaar koop ik in voor net 100 euro ex btw. De “bekende” merken zijn wel duurder maar ze moeten allemaal aan dezelfde eisen voldoen...Mijn elektricien is een echte aanrader voor de installatie van een TWC. Totale installatie voor minder dan €800 (inclusief
differentieelschakelaar 4P/63A/30mA type B van €499). Geïnteresseerde kunnen hem contacteren op electronicovc at hotmail.com
Een 2 x 16 a installatie automaat is heel wat anders dan een 3 fasen installatie automaat. Bij de eerste heb je twee gescheiden 0-en. Bij de tweede heb je één gedeelde 0. Ik weet hen niet zeker maar mijn gevoel zegt me dat wat jij wil helemaal niet kan.Oké, ik zou graag jullie advies willen hebben voor de volgende situatie.
Ik heb toendertijd voor onze E golf een laadpaal geplaatst maar deze zou ik graag willen upgraden met zo min mogelijk extra kosten.
De situatie op dit moment is
*een 1 fase 35A hoofdaansluiting,
*16A aardlek automaat in de meterkast voor de laadpaal
*een 5x2.5 kabel van 15 meter
*een 11KW evbox maar aangesloten met 1x16A (3.6KW)
De meerpolige kabel en de zwaardere ev box heb ik toendertijd genomen om later eventueel uit te breiden. Dit moment is aangekomen omdat we naar een classic model S aan het kijken zijn.
Nu vroeg ik mij af, kan ik enkel door de 1x16A aardlekautomaat te vervangen door een 2x16A aardlekautomaat en de bedrading opnieuw aan te sluiten in de EV box mijn situatie upgraden? (zoals bijv een kookplaat ook 2x16A aan kan) Dus dan heb ik uiteindelijk niet 1x32a (7.4KW) maar 2 fase 16A (ook 7.4KW)
Mijn vraag is nu, is dit technisch verantwoord en pakt de Tesla ook 2x16A van dezelfde fase?
Dit alles om geen 3 fase aansluiting aan te hoeven vragen of de grondkabel en ev box te moeten vervangen door een 7.4KW exemplaar.
Hoop dat ik het duidelijk heb omschreven.
Heb hier thuis wat problemen met mijn Model 3 op te laden. Heb zelf een Tesla Wall Connector aangesloten volgens instructies op een verdeelkast die ik ook zelf heb aangesloten. Hierin zitten een hoofdschakelaar, type B aardlek en zekering. Werkt allemaal op 1 fase, ingesteld op max 13A. De ene dag gaat het goed en laadt de Model 3 zonder problemen op, maar nu ook al 2x binnen een week gehad dat die niet wil laden en dan 2 keer rood knippert. Zou volgens het boekje een aardefout zijn. Doe ik daarna met de UMC laden dan werkt dit wel gewoon (stopcontacten aangesloten op zelfde verdeelkast, alleen dan achter een eigen aardlek + zekering). Heeft de Tesla Wall Connector misschien een betere aardeverbinding nodig dan de UMC?
De Tesla Wall Connector en verdeelkast hangen hier in een garage die redelijk ver van het huis af staat (50m+), de aarde gaat gewoon via een lange buitenkabel (2 x 2.5mm² + aardemantel) naar nog een groepenkast en dan naar de meterkast uiteindelijk naar de aardpen bij de huisaansluiting. Misschien is dit gewoon te ver of te veel tussenverbindingen? Neem aan dat ik dan een extra aardpen moet laten slaan bij de garage. Of zou er toch gewoon iets fout zijn in de Tesla Wall Connector zelf? Weet niet wat het kost om een extra aardpen te laten slaan maar dat zal toch ook wel weer best prijzig zijn. Wil dus eerste even zeker weten of dat het probleem wel gaat verhelpen.
Ik had het ook. Elektricien heeft alle aardklemmen nog eens extra aangedraaid nu geen last meer
liever een TWC hebben, maar biedt deze dan wel voordelen ten opzichte van de CEE stekker (buiten het feit dat er geen communicatie is op de CEE)?