Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
In welke handleiding is dit terug te vinden? Heb je wellicht een link?


Of hier op het forum:
 

Of hier op het forum:
In de manual stond inderdaad dat DIP2 altijd UP moest staan, maar internet zegt dan weer dat deze DOWN moet staan als andere auto's willen laden. Dank! Zorgde voor wat verwarring ;-)
 
Een vraag hier over de meest recente tesla thuis lader. Ik zie dat je deze aan de app kunt toevoegen. Ik vroeg mij af nu ik geen tesla rijdt of je een app als jedlix ook kunt gebruiken met de nieuwe wallconnector om slim te laden? Ik meen te weten dat je eigenlijk enkel met een ease laadpaal niet auto afhankelijk bent voor het gebruik van jedlix, is dit nog steeds het geval?
 
Een vraag hier over de meest recente tesla thuis lader. Ik zie dat je deze aan de app kunt toevoegen. Ik vroeg mij af nu ik geen tesla rijdt of je een app als jedlix ook kunt gebruiken met de nieuwe wallconnector om slim te laden? Ik meen te weten dat je eigenlijk enkel met een ease laadpaal niet auto afhankelijk bent voor het gebruik van jedlix, is dit nog steeds het geval?
De Tesla wallconnector is nog niet gesupporteerd door Jedlix. Maar nu de energy producten ook in de fleet sdk gesupporteerd zijn vermoed ik dat dat niet lang meer zal duren.
 
Werkt Jedlix niet omgekeerd: dat de sturing via de auto gebeurt en niet via de laadpaal? Dat maakt dat niet alle merken kunnen deelnemen.
Volgens mij maakt de auto op aangeven van jedlix duidelijk dat het laden stopt of start.
De ease laadpaal wordt door JEDLIX ondersteunt om dit ook te kunnen doen als de auto dit niet ondersteunt.

ik zie de Zaptec en Wallbox nu ook blijkbaar.
1705400048166.png

1705400074578.png
 
  • Informative
Reactions: fivari
En bovendien moet je ook elektriciteit afnemen van een select clubje van energieleveranciers?
Volgens mijn pogingen is Engie zo'n aanvaarde leverancier...

Fout, Jedlix werkt sinds enkele maanden niet meer met een Engie contract. Engie heeft zijn eigen app. hiervoor (van Jedlix) gekregen.
Deze Engie app. werkt dan ook alleen nog maar met bepaalde contracten van Engie.

Sowieso, ik ben in het verleden een tevreden gebruiker geweest van Jedlix, tot een bepaald moment er meer problemen waren met de app. dan plezier.
Mijn dynamisch contract, in combinatie met HomeWizard werkt veel plezanter (en beter).
 
Fout, Jedlix werkt sinds enkele maanden niet meer met een Engie contract. Engie heeft zijn eigen app. hiervoor (van Jedlix) gekregen.
Deze Engie app. werkt dan ook alleen nog maar met bepaalde contracten van Engie.

Sowieso, ik ben in het verleden een tevreden gebruiker geweest van Jedlix, tot een bepaald moment er meer problemen waren met de app. dan plezier.
Mijn dynamisch contract, in combinatie met HomeWizard werkt veel plezanter (en beter).
Het aan mekaar haken van je energiecontract, je zonnepanelen, je thuisbatterij, je laadpaal en je elektrische auto is geen plug and play zoals dat met een iPhone is.

Gelukkig dat er dan zo een aanbieders dat toch proberen, maar je ziet al direct dat de energieleverancier hier de bepalende factor is want deze stelt de prijs.

Als je het van een andere leverancier wil, moet je ofwel wat zelfbouw gaan doen, ofwel hopen dat jouw gekozen leverancier ook met zo een dingetje op de markt komt.

Verder ben ik wel verbaasd dat er hier klanten van Engie en Luminus zijn...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het aan mekaar haken van je energiecontract, je zonnepanelen, je thuisbatterij, je laadpaal en je elektrische auto is geen plug and play zoals dat met een iPhone is.

Gelukkig dat er dan zo een aanbieders dat toch proberen, maar je ziet al direct dat de energieleverancier hier de bepalende factor is want deze stelt de prijs.

Als je het van een andere leverancier wil, moet je ofwel wat zelfbouw gaan doen, ofwel hopen dat jouw gekozen leverancier ook met zo een dingetje op de markt komt.

Verder ben ik wel verbaasd dat er hier klanten van Engie en Luminus zijn...

Ik ben Engie klant. En gebruik zowel Jedlix als Engie Drive omdat we 2 Tesla’s hebben en Jedlix maar 1 auto per account toelaat. Beide apps werken perfect met Engie.
Ik heb sedert enkele maanden een dynamisch tarief (geen zonnepanelen) en Engie rekent me daar de markprijs voor + een minimale marge. Ik zie niet in hoe ik beter af kan zijn met een andere leverancier.
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Fout, Jedlix werkt sinds enkele maanden niet meer met een Engie contract. Engie heeft zijn eigen app. hiervoor (van Jedlix) gekregen.
Fout. Het enige dat je niet meer krijgt is de per kwh-vergoeding voor smart charging. Helemaal niet meer met Jedlix, alleen nog voor bepaalde contracten bij Engie Drive (o.a. niet voor een dynamisch contract).
Het smart charging zelf werkt nog perfect (zowel als je tweevoudig als dynamisch tarief hebt, op beide apps).
 
Fout. Het enige dat je niet meer krijgt is de per kwh-vergoeding voor smart charging. Helemaal niet meer met Jedlix, alleen nog voor bepaalde contracten bij Engie Drive (o.a. niet voor een dynamisch contract).
Het smart charging zelf werkt nog perfect (zowel als je tweevoudig als dynamisch tarief hebt, op beide apps).
1705430783688.png

Screenshot uit de app...

En de 'earnings' van vannacht:
1705430925528.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Werkt Jedlix niet omgekeerd: dat de sturing via de auto gebeurt en niet via de laadpaal? Dat maakt dat niet alle merken kunnen deelnemen.
Volgens mij maakt de auto op aangeven van jedlix duidelijk dat het laden stopt of start.
Jedlix kan inderdaad direct communiceren met de auto. Tegenwoordig is dat op basis van de API van Tesla.
In de app kun je ook aangeven dat je bv een dynamisch contract hebt.
 
En bovendien moet je ook elektriciteit afnemen van een select clubje van energieleveranciers?
Volgens mijn pogingen is Engie zo'n aanvaarde leverancier, maar Luminus, dat is onze leverancier, wordt duidelijk niet aanvaard.
Doordat Jedlix via de auto werkt is het leverancieronafhankelijk.
Alleen zal je de paar ct vergoeding niet van alle leveranciers krijgen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
En bovendien moet je ook elektriciteit afnemen van een select clubje van energieleveranciers?
Volgens mijn pogingen is Engie zo'n aanvaarde leverancier, maar Luminus, dat is onze leverancier, wordt duidelijk niet aanvaard.
Sedert deze zomer niet meer: dit is de mail die ik in op 1 juni gekregen heb:


Beste klant,

Je gebruikt de Jedlix app om je EV te laden. Met Slim laden spaar je als ENGIE klant tegoed per geladen kWh. Vanaf 1 juli kan je via de Jedlix app niet langer tegoed sparen.



ENGIE lanceerde voor haar klanten op 1 juni de Drive app met dezelfde functionaliteiten als de Jedlix app. Met de Drive app zal je echter nog beter de kosten van je laadsessies kunnen opvolgen door de automatische koppeling met je energiecontract. De Drive app werkt met alle ENGIE energiecontracten.



ENGIE lanceerde ook 2 nieuwe energiepakketten Drive Variabel en Drive Vastmet extra lage daltarieven. Kies je voor een Drive energiepakket dan zal je ook in de Driveapp door Slim laden tegoed kunnen sparen per geladen kWh.



Wens je de Jedlix app verder te gebruiken?
Dat is perfect mogelijk en dan hoef je verder niets te doen. Je zal wel geen bijkomend tegoed meer sparen vanaf 1 juli.



Wens je de nieuwe Drive app te gebruiken en verder tegoed sparen?
Download ENGIE Drive app dan via de App Storeof de Google Play. Log in met de gegevens van je ENGIE klantenzone, je laadlocatie en contractgegevens worden automatisch ingeladen. Kies voor een Drive energiecontract om te genieten van extra lage daltarieven en opnieuw tegoed te sparen per kWh slim geladen.



Opgelet:
Om je wagen met de Drive app te kunnen verbinden moet je deze eerst deconnecteren in de Jedlix app. Je wagen kan niet in beide apps tegelijk verbonden worden.



We wensen je veel gebruiksgemak met de nieuwe Drive app



Je ENGIE Drive team”